Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-10-22, 16:31   #1
Garnax
Hrafnin Flygur
 
Garnaxs avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 3 172
Nu har jag hittat Mitt gym! Har du?

Var där idag, riktigt fint.

Gymlokalen har helt rätt känsla. Fria vikter med kompliterande maskiner är upplägget. Ordentligt tilltaget med vikter och vi snackar metall inte gummi
Så långt ifrån nautilus man kan komma. Precis gjort om allt o köpt in allt nytt
(men gymmet är gammalt) nya motionscyklar roddar maskiner osv...

Utöver gymmet så har man gratis bad, gratis massage,gratis sjukgymnast,gratis solarium,gratis Personlig tränare och sen en massa "pass"
om man känner för det. Spinning, Aerobics, Body pump o allt va de heter som går 4 ggr om dagen alla dagar.

Passar mig klockrent, då jag är i behov av både sjukgymnast då och då plus att jag är en manisk solarie bög när sommarbrännan ska sättas dit. Personlig tränare om man vill ha det kan man boka in bara så finns han där när man kommer o hjälper en under 1 timme.

vad går kalaset på då?

500kr i startavgift sen 400kr i månaden

Bästa av allt? Det ligger 1 min prominad från mig

YES

Har du hittat "Ditt" gym och vad erbjuder det? Vad kostar det? Är du nöjd eller vill du byta?
__________________
"Feltänkandet" som allra vackrast: "Sen kan man ju "tänka fel" också. Men det är något som man kan komma tillrätta med i olika former av terapi" - Ignatius72
Garnax är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-10-22, 16:36   #2
spas
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: Helsingborg
Inlägg: 2 754
För de pengarna hittar man inte ett gym, man köper det.
__________________
FulRedBull Rocks!!!
spas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-10-22, 16:39   #3
Yankeee
Registered User
 
Yankeees avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 25 295
Tycker det låter precis som Nautilus, bara att Nautilus inte är lika dyrt.
Yankeee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-10-22, 16:45   #4
Menigar
Registered User
 
Menigars avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: sthlm
Inlägg: 708
Mitt gym är helt gratis och det är inga människor där.
Så jag slipper ragge 17 och olle 58. Passar mig utmärkt.

Det enda som saknas är ett powerrack så att jag vågar maxa lite mer regelbundet.
Men det kommer tror jag!
__________________
”If you love somebody it doesn’t matter if he’s a director, or if he’s the president of a company or if he is a king”
Menigar är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-10-22, 16:52   #5
Jense
Jensefisken
 
Jenses avatar
 
Reg.datum: Oct 2003
Ort: Malmö
Inlägg: 17 846
Citat:
Ursprungligen postat av spas
För de pengarna hittar man inte ett gym, man köper det.
Hahaha.. ja fyfan
Jense är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-10-22, 16:59   #6
Froddan
Registered User
 
Froddans avatar
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 907
Nej, MIN gymlokal har helt rätt känsla. Det är installerat i ett unket gammalt skyddsrum. Alla vikter och de få maskiner som finns är rostiga och slitna till bristningsgränsen.

Där finns varken några tränare eller sjukgymnaster. Aerobics och Body pump har dom som tränar där inte ens hört talas om.

Bäst av allt? Det ligger på 40 minuters gångavstånd från hemmet.

Men jag älskar fan stället!
Froddan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-10-22, 16:59   #7
Ingo
Vattenmonster
 
Reg.datum: Feb 2003
Ort: Sthlm VBC
Inlägg: 48
Sluta vara så nedvärderande! Killen hitta ju ett gym att träna på. Det tycker jag är ngt som ska ses som ngt positivt! Jag träna i typ 2 år innan jag hitta ett gym ens... Inte så jävla lätt att köra bänkpress o sånt då.
Ingo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-10-22, 17:00   #8
*Flash*
Now You See Me
 
*Flash*s avatar
 
Reg.datum: May 2003
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 885
Förutsatt att man verkligen utnyttjar allt gymmet har att erbjuda sig kan det säkert vara bra, annars bara slöseri med pengar...
__________________
"She is not perfect. You are not perfect. The question is whether or not you are perfect for each other."
Robin Williams
foreverstrong86
*Flash* är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-10-22, 17:03   #9
JJ
Värmdökungen
 
JJs avatar
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Värmdö
Inlägg: 5 185
Låter som ett bra gym Garnax. Utnyttjar man sjukgymnasten några ggr per år så är det ett helt ok pris.
Mitt gym suger. Men det är nära.
__________________
"Ta en bild på solnedgången!"
Härifrån? Det är ju motljus?"


Tung pung ger starka ben...
JJ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-10-22, 17:05   #10
alle
Registered User
 
alles avatar
 
Reg.datum: May 2004
Ort: BK Biceps i Växjö
Inlägg: 1 052
Citat:
Ursprungligen postat av Froddan
Nej, MIN gymlokal har helt rätt känsla. Det är installerat i ett unket gammalt skyddsrum. Alla vikter och de få maskiner som finns är rostiga och slitna till bristningsgränsen.

Där finns varken några tränare eller sjukgymnaster. Aerobics och Body pump har dom som tränar där inte ens hört talas om.

Bäst av allt? Det ligger på 40 minuters gångavstånd från hemmet.

Men jag älskar fan stället!
Påminner om BK Biceps där jag tränar, men vem fan behöver personliga tränare och spinningpass?
__________________
Mitt liv i bilder

alle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-10-22, 17:27   #11
Trance
 
Trances avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 9 123
Klart alla skall vara grymt negativa eftersom det är garnax, skulle det varit en tjej på 15 år som postat bilder i medlemsbilder så skulle alla varit jättepositiva

Hursom helst tycker jag det låter som ett bra gym, framför allt på grund av att det ligger så nära.

Jag vill dessutom gärna ha ett fräsht gym, rost och svett kan jag lämna till de som gärna säger att de är "hardcore". Så, om man utnyttjar solarie och bad och kanske gymnast så verkar det riktigt bra.
Trance är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-10-22, 18:07   #12
Garnax
Hrafnin Flygur
 
Garnaxs avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 3 172
Tränat på Nautilus i ett år. bad ingick och man kunde fa en "guidad tur" första gången. En liten hörna för fria vikter. Inte mycket lite hantlar till 28kg en skivstång osv...inte mycket. När man tränar där andas man alltid med näsan och slutar 3 reps innan du är slut så du vet att du kan släppa ner vikterna utan att de låter. Mona lisa hänger på väggen och ja det är ingen gym känsla alls...

Para pensionärer och över 20 min prominad från mig. O personalen blänger på en för att man inte tränar efter deras "nautilus metoden" som nästan är sektlikt. Har faktiskt blivigt tillsagd av personalen att följa det "program" dom gjorde åt mig. 12 maskiner...12 reps 1 set.

Jag har lite problem med ryggen, kotor som strular ibland som behöver fixas så det är kanon att det finns en naprapat där. Solarium är dyrt som fan efter att elen blivigt så mycket dyrare. Jag slänger ner mycke pengar på det över sommaren. Kostar närmare 90kr för mig att sola o jag vill sola 4ggr i veckan.
Så över sommaren går priset runt på bara det.

Jobbar mycket, är trött efter det osv jag behöver ha mitt gym nära för att finna tiden. Kan inte spendera dryga timmen på gymmet och sen ha 40 min extra till dit o tillbaka.

Sen att de har en 30 olika pass i veckan av en enorm mängd olika typer spelar inte mig någon roll. Men det är kul att de finns. Aktivt gym.
För skojs skull skriver jag ner alla typer av pass nedanför

Det är dyrt men absolut värt det. känns som en nytändning att få komma ifrån nautilus..

Aerobic Basic
Step Basic
BodyPump
Aqua
LosefatSpinning
Mag & Rygg-special
IntervallSpinning
StyrkePuls
Cirkelpuls
Aerobic medel
Aerostep
Housebox
Mammaaerobic
Body
PowerYoga 1
PowerYoga 2
Body
Mage/Rumpa Turbo
Step Turbo
Dance Aerobic
Godmorgon Spinning
SweatStepStyrka
Spinning/Cirkel
__________________
"Feltänkandet" som allra vackrast: "Sen kan man ju "tänka fel" också. Men det är något som man kan komma tillrätta med i olika former av terapi" - Ignatius72

Senast redigerad av Garnax den 2004-10-22 klockan 18:12.
Garnax är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-10-22, 18:28   #13
Grahn
Registered User
 
Grahns avatar
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Vault 13
Inlägg: 11 123
Hittat mitt gym?
Frågan är väl, vem hittar nu Garnax på sitt gym?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Utöver det bör du endast gå värdigt men bestämt.
Grahn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-10-22, 18:32   #14
Mental
Ölkonnässör
 
Mentals avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: Stockholm...ish
Inlägg: 6 013
Citat:
Ursprungligen postat av Garnax
Var där idag, riktigt fint.

Gymlokalen har helt rätt känsla. Fria vikter med kompliterande maskiner är upplägget. Ordentligt tilltaget med vikter och vi snackar metall inte gummi
Så långt ifrån nautilus man kan komma. Precis gjort om allt o köpt in allt nytt
(men gymmet är gammalt) nya motionscyklar roddar maskiner osv...

Utöver gymmet så har man gratis bad, gratis massage,gratis sjukgymnast,gratis solarium,gratis Personlig tränare och sen en massa "pass"
om man känner för det. Spinning, Aerobics, Body pump o allt va de heter som går 4 ggr om dagen alla dagar.

Passar mig klockrent, då jag är i behov av både sjukgymnast då och då plus att jag är en manisk solarie bög när sommarbrännan ska sättas dit. Personlig tränare om man vill ha det kan man boka in bara så finns han där när man kommer o hjälper en under 1 timme.

vad går kalaset på då?

500kr i startavgift sen 400kr i månaden

Bästa av allt? Det ligger 1 min prominad från mig

YES

Har du hittat "Ditt" gym och vad erbjuder det? Vad kostar det? Är du nöjd eller vill du byta?

Bara en sådan sak som gratis masage gör att det är värt pengarna, jag besöker massör en gång i månaden, för att det är skönt, och det kostar 300kr per gång. Sedan bad och sola och tillochmed ett litet gym ingår i priset, ja det låter inte helt fel

Jag tränar i en unken källarlokal med gaaaammal utrustning, men det funkar helt klart, och är billigt 50kr månaden. Men då ingår inte mer än rätten att slita lite mer på deras vikter.
__________________
Mental är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-10-22, 18:34   #15
Grahn
Registered User
 
Grahns avatar
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Vault 13
Inlägg: 11 123
Hurfan kan man ha gratis massage för de pengarna?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Utöver det bör du endast gå värdigt men bestämt.
Grahn är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:47.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)