Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kosttillskott

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-10-21, 11:14   #1
Bite
Endast Bite på kolo
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Parts Unknown
Inlägg: 1 334
Skillnad på exellsmakerna?

Hej bullen, det är så att jag köpte på mig en laddning exell och har hunnit med att dra i mig en påse jordgubbssmak som jag var riktigt nöjd med, gott och lättblandat. Nu har jag öppnat en påse med chokladsmak och den var riktigt god den också men lite mer svårblandad, och det dammar ju nåt djävulskt om pulvret, påminner mig om att slipa väggspackel Ni som har prövat båda smakerna, är det bara sån skillnad eller fick jag choklad från nån gammal batch som hade detta problem? Vill minnas att jag läst nåt om det tidigare.
Bite är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-10-21, 11:57   #2
watertouch
Här står det nåt vitsigt...
 
watertouchs avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: sweden
Inlägg: 785
Min chocklad blandar sig lätt man behöver bara ha en sked o röra om med, blir lite lagringar på kanterna bara, inte mycket.. Min vanilj därimot den blandar sig fan inte ens om man shakar skiten
__________________
Let me see your warface! You call that a warface. This is a warface AAAAAAAAHH!!!!!!

He is the Painkiller.... He is the Threadkiller!!! AAAHHH!
watertouch är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-10-21, 13:15   #3
Pez
Curl til you hurl!
 
Pezs avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Stockholm
Inlägg: 10 814
Citat:
Ursprungligen postat av Bite
Hej bullen, det är så att jag köpte på mig en laddning exell och har hunnit med att dra i mig en påse jordgubbssmak som jag var riktigt nöjd med, gott och lättblandat. Nu har jag öppnat en påse med chokladsmak och den var riktigt god den också men lite mer svårblandad, och det dammar ju nåt djävulskt om pulvret, påminner mig om att slipa väggspackel Ni som har prövat båda smakerna, är det bara sån skillnad eller fick jag choklad från nån gammal batch som hade detta problem? Vill minnas att jag läst nåt om det tidigare.
Handlade du på butik eller på kollo? "Gammal" batch.
Pez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-10-21, 13:18   #4
Bite
Endast Bite på kolo
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Parts Unknown
Inlägg: 1 334
Jag köpte från kollo, delade 10kg med en kompis. Så man kan hoppas på att chokladen är bättre nästa gång man köper kanske? För god var den
Bite är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-10-21, 13:25   #5
Pez
Curl til you hurl!
 
Pezs avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Stockholm
Inlägg: 10 814
Citat:
Ursprungligen postat av Bite
Jag köpte från kollo, delade 10kg med en kompis. Så man kan hoppas på att chokladen är bättre nästa gång man köper kanske? För god var den
Ska vara bättre konsistens på den sen ett par månader tillbaka.
Och då menar jag "bättre konsistens" som i - inte det minsta dammigt och väldigt lättblandat. Nu kan man tömma påsen rakt ner i en hink utan att se ut som att man jobbar i ett cracklab efteråt.
Pez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-10-21, 13:42   #6
Bite
Endast Bite på kolo
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Parts Unknown
Inlägg: 1 334
Fint, då får jag ta mig igenom 3kg spackeldamm och hoppas på bättre tur nästa gång
Bite är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-10-21, 14:12   #7
ceflower
Registered User
 
ceflowers avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Lund
Inlägg: 248
Jag beställde också från kollo och fick dammpulver, fast det var helt nyinkommet (Jordgubb och choklad var slut i lagret, sen när det kom tillbaka köpte jag). Detta var dock ingen garanti för att slippa dammet... Förbannat jobbigt. Funderar faktiskt på att ringa och kräva att få byta in mina påsar jordgubb mot ny batch. Jag menar, köper du sprillas ny bil så vill du väl inte ha en bil av fjolårets modell, även om den har gått 0 mil..?
__________________
Ich bin jung und brauch das Geld
ceflower är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-10-21, 14:14   #8
Yooo
Registered User
 
Yooos avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Uppsala.
Inlägg: 813
Chokladen är jävligt fin och lätt att blanda, den dammar inte så mycket värre var det med jordgubben som smakar vatten och dammar asmycket. Vanilj vet ej.
Yooo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-10-21, 14:23   #9
Pez
Curl til you hurl!
 
Pezs avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Stockholm
Inlägg: 10 814
Citat:
Ursprungligen postat av ceflower
Jag beställde också från kollo och fick dammpulver, fast det var helt nyinkommet (Jordgubb och choklad var slut i lagret, sen när det kom tillbaka köpte jag). Detta var dock ingen garanti för att slippa dammet... Förbannat jobbigt. Funderar faktiskt på att ringa och kräva att få byta in mina påsar jordgubb mot ny batch. Jag menar, köper du sprillas ny bil så vill du väl inte ha en bil av fjolårets modell, även om den har gått 0 mil..?
Det handlar om en batch som kanske är 4 månader gammal. Exell lagras kortare tid än de flesta andra märken innan det skeppas till konsument - det är därför det går att göra förändringar efter kundernas önskemål.
Pez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-10-21, 14:45   #10
ceflower
Registered User
 
ceflowers avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Lund
Inlägg: 248
Citat:
Ursprungligen postat av Pez
Det handlar om en batch som kanske är 4 månader gammal. Exell lagras kortare tid än de flesta andra märken innan det skeppas till konsument - det är därför det går att göra förändringar efter kundernas önskemål.
Ivf, poängen var att jag köpte Exell endast för att jag läst att det hemska dammproblemet var löst. Kunde aldrig tro att dammpulver fortfarande skeppades till slutkonsumenter..
__________________
Ich bin jung und brauch das Geld
ceflower är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-10-21, 16:05   #11
Pez
Curl til you hurl!
 
Pezs avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Stockholm
Inlägg: 10 814
Citat:
Ursprungligen postat av ceflower
Ivf, poängen var att jag köpte Exell endast för att jag läst att det hemska dammproblemet var löst. Kunde aldrig tro att dammpulver fortfarande skeppades till slutkonsumenter..
Du får det att låta som att du fått cyanid istället för protein.

Jag klarade av "dammpulvret" alldeles utmärkt, jag klagar inte direkt över att det är annorlunda konsistens på det nu, men jag hade inte gråtit om dom fortsatt med samma heller.
Pez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-10-21, 16:08   #12
Monoxide
Registered User
 
Monoxides avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 508
Citat:
Ursprungligen postat av Pez
Du får det att låta som att du fått cyanid istället för protein.

Jag klarade av "dammpulvret" alldeles utmärkt, jag klagar inte direkt över att det är annorlunda konsistens på det nu, men jag hade inte gråtit om dom fortsatt med samma heller.

Jag klarade också av dammpulvret utan problem. Vad gör ni egentligen? Står ni på en stege och försöker prickhälla proteinet ner i shakern på golvet?
__________________
jelp
Monoxide är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-10-21, 17:24   #13
Spiffy
Smalfet med lem
 
Spiffys avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: Malmö
Inlägg: 1 420
Det nya dammfria pulvret är guld.
Men mitt chocklad hade en eftersmak av jordgubb
Spiffy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-10-21, 18:26   #14
ceflower
Registered User
 
ceflowers avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Lund
Inlägg: 248
Brukar hälla över till burk i duschen, sen när jag duschar så är det någon röd kletig smörja över hela golvet. Ungeäfr som att gå på en enorm hästmule som sitter på en förkyld häst. Lagom trevligt. Borde ingå ett paket våtservetter.
__________________
Ich bin jung und brauch das Geld
ceflower är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-10-21, 18:46   #15
Rosse
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2003
Ort: Uppsala
Inlägg: 141
Jag har ätit upp 10kilo "dammpulver" och jag tyckte inte att det var något större problem.
Rosse är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:18.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)