Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kosttillskott

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-09-20, 20:25   #1
kollle1
NA jävulskt STÄRK ong fan
 
kollle1s avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 338
nåt som ger mig energi innan träningen

jag hinnner inte äta före träningen då jag är på skolan,finns det nåt kosttillskott som ger kolhydrater med lågt GI som jag kan ta innan jag går och tränar?
kollle1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-09-20, 20:42   #2
Prankie
Registered User
 
Prankies avatar
 
Reg.datum: Nov 2002
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 875
En mrp från valfri märke före kanske?
__________________
Investera i Sport Arbitrage
Prankie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-09-20, 20:52   #3
Scratch
Registered User
 
Scratchs avatar
 
Reg.datum: Oct 2002
Inlägg: 348
Om det inte har gått alltför lång tid, varför inte testa att dricka halva återhämtningsdrinken innan?
Scratch är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-09-20, 21:36   #4
kollle1
NA jävulskt STÄRK ong fan
 
kollle1s avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 338
okej,jag beställde den här http://www.kolozzeum.com/product_inf...roducts_id=109

är de nå bra?,jag hinner typ aldrig äta innan jag tränar,tror ni de blir skillnad nu?
kollle1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-09-21, 06:26   #5
z_bumbi
Nallemoderator
 
z_bumbis avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Linköping
Inlägg: 36 676
Citat:
Ursprungligen postat av kollle1
okej,jag beställde den här http://www.kolozzeum.com/product_inf...roducts_id=109

är de nå bra?,jag hinner typ aldrig äta innan jag tränar,tror ni de blir skillnad nu?
Jag har inte testat produkten i fråga men jag brukar göra usla pass om jag inte får i mig något innan träningen, förövrigt skulle jag lägga till en frukt eller liknande till MRP:n så man får något att tugga på plus lite mer energi.
__________________
"The myth that women should not lift heavy is advanced only by women who fear effort and men who fear women." Eric Midkiff från misc.fitness.weights

"Your physiology doesn't care what your philosophy is"
z_bumbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-09-21, 14:42   #6
Jakobbus
Registered User
 
Jakobbuss avatar
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 507
Citat:
Ursprungligen postat av kollle1
okej,jag beställde den här http://www.kolozzeum.com/product_inf...roducts_id=109
är de nå bra?
Den hade varit bättre om vasslet inte varit där utan ersatt med kasein...
Jakobbus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-09-21, 16:41   #7
aliquis
Banned User
 
aliquiss avatar
 
Reg.datum: Jul 2003
Ort: Örebro
Inlägg: 17 591
Citat:
Ursprungligen postat av jakobbus
Den hade varit bättre om vasslet inte varit där utan ersatt med kasein...
Nu var det ju iofs innan träningen, och inte som måltidsersättare när som helst på dagen.
aliquis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-09-21, 16:44   #8
Jakobbus
Registered User
 
Jakobbuss avatar
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 507
Citat:
Ursprungligen postat av aliquis
Nu var det ju iofs innan träningen, och inte som måltidsersättare när som helst på dagen.
Då tycker jag han lika gärna kan ta halva sin gainer aldelles före.
Jakobbus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-09-22, 00:03   #9
Generic
Registered User
 
Generics avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Ort: Göteborg
Inlägg: 60
Citat:
Ursprungligen postat av kollle1
okej,jag beställde den här http://www.kolozzeum.com/product_inf...roducts_id=109

är de nå bra?,jag hinner typ aldrig äta innan jag tränar,tror ni de blir skillnad nu?
Jag skulle villja att de tog bort det här. Då skulle den varit bra.

Vassle protein koncentrate , Isolat , Hydrolysat , Fruktos , Maltodextrin , L-Glutamin , Taurin , Vitamin & mineralmix, Arom , E 104 , xantangum , Aspartam

Cancerframkallande medel är inte bra.
Generic är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-09-22, 00:34   #10
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Citat:
Ursprungligen postat av Generic
Jag skulle villja att de tog bort det här. Då skulle den varit bra.

Vassle protein koncentrate , Isolat , Hydrolysat , Fruktos , Maltodextrin , L-Glutamin , Taurin , Vitamin & mineralmix, Arom , E 104 , xantangum , Aspartam

Cancerframkallande medel är inte bra.
källa?
WHITEFOLKS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-09-22, 00:47   #11
Generic
Registered User
 
Generics avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Ort: Göteborg
Inlägg: 60
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS
källa?
Kollade lite närmare på det eftersom jag visste det var någon som ville se en källa. Det råder delade meningar på detta, som allt annat.

http://www.cancer.org/docroot/PED/co...p?sitearea=PED

http://hem.passagen.se/mission.possi...artikel01.html

Nervgift enligt vissa forskare.

Lite skräck scenarior.

http://www.holisticmed.com/aspartame/adverse.txt
Generic är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-09-22, 05:58   #12
Yankeee
Registered User
 
Yankeees avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 25 295
Jag börjar bli rent ut sagt jävligt trött på alla dessa människor som ska gnälla om aspartam på alla forum. LÄS!

Correspondence

Aspartame and the internet

Sir--Patients at our diabetes clinic have raised concerns about information on the internet about a link between the artificial sweetener aspartame and various diseases. Our research revealed over 6000 websites that mention aspartame, with many hundreds alleging aspartame to be the cause of multiple sclerosis, lupus erythematosis, Gulf War syndrome, chronic fatigue syndrome, brain tumours, and diabetes mellitus, among many others. Virtually all of the information offered is anecdotal, from anonymous sources and is scientifically implausible.

Aspartame, a dipeptide composed of phenylalanine and aspartic acid linked by a methyl ester bond, is not absorbed, and is completely hydrolysed in the intestine to yield the two constituent aminoacids and free methanol. Opponents of aspartame suggest that the phenylalanine and methanol so released are dangerous. In particular, they assert that methanol can be converted to formaldehyde and then to formic acid, and thus cause metabolic acidosis and neurotoxicity.

Although a 330 mL can of aspartame-sweetened soft drink will yield about 20 mg methanol, an equivalent volume of fruit juice produces 40 mg methanol, and an alcoholic beverage about 60-100 mg. The yield of phenylalanine is about 100 mg for a can of diet soft drink, compared with 300 mg for an egg, 500 mg for a glass of milk, and 900 mg for a large hamburger.1 Thus, the amount of phenylalanine or methanol ingested from consumption of aspartame is trivial, compared with other dietary sources. Clinical studies have shown no evidence of toxic effects and no increase in plasma concentrations of methanol, formic acid, or phenylalanine with daily consumption of 50 mg/kg aspartame (equivalent to 17 cans of diet soft drink daily for a 70 kg adult).1,2

The antiaspartame campaign purports to offer an explanation for illnesses that are prominent in the public eye. By targeting a manufactured chemical agent, and combining this with pseudoscience and selective reporting, the campaign makes complex issues deceptively simple. Sensational website names (eg, aspartamekills.com) grab the browser's attention and this misinformation is also widely disseminated via chat groups and chain e-mail.

People consult the internet about medical issues for various reasons and many users regard online sources as being authoritative and valid. The medical profession has a role in teaching our patients to be discriminating consumers of the information offered there.

*Anthony Zehetner, Mark McLean

Department of Endocrinology, Westmead Hospital, Sydney NSW 2145, Australia

1 Aspartame. In: Gelman CR, Rumack BH, Hess AJ, eds. DRUGDEX® System. Englewood, Colorado: MICROMEDEX, 1998. Edition expires 1999.

2 Anon. ADA position statement: use of noncaloric sweeteners. Diabetes Care 1991; 14 (suppl 2): 28-29.

Källa: http://www.thelancet.com/ Duger det åt dig?
Yankeee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-09-22, 06:30   #13
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 283
Regul Toxicol Pharmacol. 2002 Apr;35(2 Pt 2):S1-93. Aspartame: review of safety.

Over 20 years have elapsed since aspartame was approved by regulatory agencies as a sweetener and flavor enhancer. The safety of aspartame and its metabolic constituents was established through extensive toxicology studies in laboratory animals, using much greater doses than people could possibly consume. Its safety was further confirmed through studies in several human subpopulations, including healthy infants, children, adolescents, and adults; obese individuals; diabetics; lactating women; and individuals heterozygous (PKUH) for the genetic disease phenylketonuria (PKU) who have a decreased ability to metabolize the essential amino acid, phenylalanine. Several scientific issues continued to be raised after approval, largely as a concern for theoretical toxicity from its metabolic components--the amino acids, aspartate and phenylalanine, and methanol--even though dietary exposure to these components is much greater than from aspartame. Nonetheless, additional research, including evaluations of possible associations between aspartame and headaches, seizures, behavior, cognition, and mood as well as allergic-type reactions and use by potentially sensitive subpopulations, has continued after approval. These findings are reviewed here. The safety testing of aspartame has gone well beyond that required to evaluate the safety of a food additive. When all the research on aspartame, including evaluations in both the premarketing and postmarketing periods, is examined as a whole, it is clear that aspartame is safe, and there are no unresolved questions regarding its safety under conditions of intended use.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:42.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)