Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kosttillskott

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2002-02-05, 12:59   #1
Oxen
GROOOV ska jag bli.
 
Oxens avatar
 
Reg.datum: Dec 2001
Ort: Märsta
Inlägg: 58
Exclamation Varning?

Jag köpte Cell-tech Kreatin och började sleva i mig enligt anvisning.
Jag sket dock i att ladda men tog 2 skopor direkt efter träning, träningsfria dagar tog jag en skopa på morgonen.

Jag fick bra resultat och träningen gick kanonbra..
Men efter 2 veckors användande så började jag helt plötsligt få oregelbunden puls, hjärtat slog dubbelslag och det kändes som om hjärtat satt uppe i halsen ungefär. Detta dök upp plötsligt och hjärtat körde sitt eget race under en stund..
Ganska obehaglig känsla och man börjar ju fundera när hjärtat krånglar...

Det höll i sig 5 dagar (och jag fortsatte med kreatinet..) Kollade med vårdcentralen men de visste inte vad det kunde vara men sa att när jag kände det så skulle jag gå dit, men jag hade ju ingen aning när det skulle dyka upp.

Men så fick man en snilleblixt!?

Eftersom jag inte ändrat på något förutom att börja sleva i mig Cell-tech så slutade jag ta det.
Och dra på trissor.. Hjärtat fungerade som vanligt igen..

En liten varning kan kanske vara på sin plats.. Jag lär inte käka det något mer ialla fall.

Kan det vara så att någon har en teori om vad detta kan ha berott på?

NO PAIN NO GAIN
Oxen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-02-05, 13:30   #2
mangs
I´m just kidding. Or am I?
 
mangss avatar
 
Reg.datum: Oct 2001
Inlägg: 4 410
Post

Var CellTechen det enda du ändrade på. Åt du normalt och sov lika mycket som vanligt? Jag har svårt att tänka mig att CellTechen gjort något med ditt hjärta, Det består till huvuddel snabba kolisar och kreatin. Dricker man inte tillräckligt med vätska under en kreatinkur så kan man lätt få vätskebrist med kramper som följd. Kanske även det påverkar hjärtat på något sätt. Drack du mycket vatten så att du såg till att få i dig tillräckligt med vätska?
__________________
drzwj, uoy ssim I
mangs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-02-05, 13:55   #3
GhostFace
Guest
 
Inlägg: n/a
Post

Njaa, det är inte säkert att det var just CellTech som orsakade dina bekymmer.
När jag drack CellTech upplevde jag en otrolig matthet efter ca 1 tim. efter intaget. Vilket säkert berodde på den mängd dextros som finns i CellTech.
Jag fick ett blodsockerfall...vilket resulterade i matthet, darrningar i händerna.

Inte så trevligt.

Men, de mera positiva effekterna av just CellTech var ex. en mycket bra pump i musklerna.

Kom också ihåg att dricka mycket vatten utöver det du dricker till din CellTech!
  Svara med citat
Gammal 2002-02-05, 14:45   #4
Oxen
GROOOV ska jag bli.
 
Oxens avatar
 
Reg.datum: Dec 2001
Ort: Märsta
Inlägg: 58
Post

Det enda jag ändrade på var att jag började med kreatinet tog extra mkt glutamin och tränade iofs hårdare och tyngre än någonsin.

Men jag drack som vanligt ca 8 liter vatten om dagen.

Vet ju inte om det var just Cell-techen som det berodde på men någon annan teori har jag inte.

Det är ju massa annat i det oxå, krom och ala så jag tänkte om man kunde överdosera nåt sånt..

Men fa fasen träningen gick ju bra så då är det väl skit samma om inte hjärtat slår som det ska..

NO PAIN NO GAIN
Oxen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-02-05, 15:06   #5
mangs
I´m just kidding. Or am I?
 
mangss avatar
 
Reg.datum: Oct 2001
Inlägg: 4 410
Post

Det är rätt. Bara kör på för allt vad tygen håller och skit i om kroppen stretar emot *ironi*

Dricker du 8 liter vatten om dagen? Det blir en hel del. Jag tror faktiskt inte CellTechen är boven idramat men jag uppfattade oxå lite matthet efter att jag hällt i mig den. För mig fungerade den bra.
__________________
drzwj, uoy ssim I
mangs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-02-05, 15:41   #6
Oxen
GROOOV ska jag bli.
 
Oxens avatar
 
Reg.datum: Dec 2001
Ort: Märsta
Inlägg: 58
Post

Ja för fasiken det är bara köra tills man svimmar, då har man 30 % kvar eller hur det nu är..
Nja, jag var väl oxå lite ironisk..

Jo jag försöker dricka 8 liter vatten om dagen, blir så mkt piggare då.

1liter vatten till varje måltid och under träningen.

Jag får väl prova att köra Cell-techen under en period till om ett par veckor så får jag se om det kommer tillbaka..

NO PAIN NO GAIN
Oxen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-02-06, 20:20   #7
BUSTER
Guest
 
Inlägg: n/a
Post

Det var med största sannolikhet inte kosttillskottet som orsakade detta.
En tänkbar anledning :psykosomatisk orsak,kanske panikångest.Har du haft problem med ångest?
  Svara med citat
Gammal 2002-02-06, 20:35   #8
Pretender
Registered User
 
Pretenders avatar
 
Reg.datum: Nov 2001
Inlägg: 1 034
Wink

En fråga från en n00b...

Har jag förstått det hela rätt?

Man käkar kreatin för att kunnna lyfta tyngre vikter, och därmed överbelasta muskeln mer --> snabbare ökningar?

Testade kreatin en period...twinlabs tabletter, utan respons -- är det möjligt att pulver funkar bättre för vissa? Kanske ska tillägga att jag hade tränat 4 månader när jag tog det...så antagligen skulle jag nog ökat i vilket fall som helst

--Pretender
Pretender är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-02-06, 20:46   #9
GhostFace
Guest
 
Inlägg: n/a
Post

Citat:
Ursprungligen skickat av Pretender:
<STRONG>//Testade kreatin en period...twinlabs tabletter, utan respons -- är det möjligt att pulver funkar bättre för vissa? Kanske ska tillägga att jag hade tränat 4 månader när jag tog det...så antagligen skulle jag nog ökat i vilket fall som helst//</STRONG>

Finns s.k. non-responders när det gäller kreatinupptag. Vissa individer kan inte ta upp kreatinet i kroppen, vet inte hur många procent det rörde sig om, men har för mig att det var högt.

Du, Pretender, kanske är en av dem?
Inget att skämmas för, personligen skulle jag nog vilja lägga pengarna på protein istället...
  Svara med citat
Gammal 2002-02-07, 10:35   #10
Oxen
GROOOV ska jag bli.
 
Oxens avatar
 
Reg.datum: Dec 2001
Ort: Märsta
Inlägg: 58
Post

Citat:
Ursprungligen skickat av Insano:
<STRONG>
En tänkbar anledning :psykosomatisk orsak,kanske panikångest.Har du haft problem med ångest?</STRONG>

Hehe nej inte vad jag vet..

Då hade det väl bara varit att köpa Inositol från muskelbyggaren....

NO PAIN NO GAIN
Oxen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-02-07, 10:56   #11
tn22aj
Guest
 
Inlägg: n/a
Post

Hmm, hur mycket tränade du egentligen när du tog CT:n..?
Jag övertränade mig rätt rejält i höstas, och som följd fick jag nåt liknande det du beskriver, dvs kraftigt förhöjd vilopuls, och ibland kändes det som hjärtat slog väldigt oregelbundet, typ dubbelslag. Inte alltför behagligt.
Behöver ju inte vara överträning i ditt fall, men man vet ju aldrig..
  Svara med citat
Gammal 2002-02-07, 11:01   #12
tn22aj
Guest
 
Inlägg: n/a
Talking

Nämen, jag har visst blivit "erfaren medlem" nu. Inte illa.
  Svara med citat
Gammal 2002-02-07, 13:49   #13
Oxen
GROOOV ska jag bli.
 
Oxens avatar
 
Reg.datum: Dec 2001
Ort: Märsta
Inlägg: 58
Post

Nu är det ju inte så att jag fortfarande går och oroar mig om det här eftersom hjärtat verkar fungera nu och jag lever...

Men under den perioden tränade jag 4 ggr i veckan.
Jag tränade visserligen riktigt hårt och tungt, långt bortom de gränser jag satt upp förut så det är inte helt omöjligt att det var en reaktion.

Vi får väl se om jag vågar på mig en omgång till för att klargöra om det var cell-techen det berodde på eller ej.

NO PAIN NO GAIN
Oxen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-02-07, 13:50   #14
Oxen
GROOOV ska jag bli.
 
Oxens avatar
 
Reg.datum: Dec 2001
Ort: Märsta
Inlägg: 58
Post

Måste säga att det var exact de symptomen som du beskriver..
Oxen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-02-11, 15:29   #15
Brutus
Guest
 
Inlägg: n/a
Post

Cell Tech innehåller Kreatin, Kolhydrater och Dextros (Druvsocker), det kan omöjligt vara någonting farligt med det.
  Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:50.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)