Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kosttillskott

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2002-02-03, 11:55   #1
develer
Guest
 
Inlägg: n/a
Post *************!??

Jag har precis fått hem en laddning från *************. Tänkte testa deras Diet-pro (http://*************.com/test/gymshop/media/diet-Pro_websida.htm) som måltidsersättare. Jag tog mitt första mål i går.
Den första reaktionen var att det var totalt omöjligt att blanda!? Det skummade och klumpade sig.
Är det någon som har testat den?? Kom gärna med utlåtande (seriösa!!!)
Jag tog också deras protein Whey-100 (http://*************.com/test/gymshop/media/top_of_line_whey_100.htm) Det gick fint att blanda! Men smaken var si och så...

Kan man lita på det som står om produkterna?? Om jag vill ha det bekräftat vart kan man vända sig då?? Kan man lämna in och få det provat och vad kostar i så fall det??
  Svara med citat
Gammal 2002-02-03, 12:13   #2
dared
Know what im sayin´?
 
dareds avatar
 
Reg.datum: Oct 2001
Inlägg: 1 449
Post

GG har höjt sina priser, Grrr..!!

tänkte handla en weider mega mass 4000 för 599, nu kostar den 689.. tänkter inte köpa mer där om dom inte sänker...
:mad: och 349 e ju knappt billigt för en 4kg gainer...

[ 03 Februari 2002: Inlägget har ändrats av: Dared ]
dared är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-02-03, 12:46   #3
bankpress55
Guest
 
Inlägg: n/a
Post

Det billigaste och lättaste sättet att kolla innehållet är att be om en analys av produkten från företaget du köper från.
Problemet är att väldigt få företag har Svenska analyser av produkterna av någon anledning.
Eiselt,Fairing,Strenght,************* har däremot Svenska analyser på¨sina produkter.
Så mitt råd till dig är att be ************* skicka över en Svensk analys till ditt mail.
Om du av någon anledning skulle vilja testa själv kan du ringa till ex Analysen ab finns på ett flertal ställen i Sverige. Kostnad ca 1000-1500kr/test.
Skriv eller ring till ************* så kan de ge dig råd hur du bäst blandar till produkterna.
Äter själv just nu Diet-Pro.Proteinet i Diet-Pro är inte Instant, vilket kan medföra att det skummar om man blandar till det fel. Däremot är det instant i whey-100, vilket du märkte.
Personligen tycker jag att det smakar riktigt gott, men som sagt smaken är som baken (klyven)
  Svara med citat
Gammal 2002-02-03, 17:04   #4
develer
Guest
 
Inlägg: n/a
Post

Vad menas att det är "Instant"??
  Svara med citat
Gammal 2002-02-03, 19:09   #5
GhostFace
Guest
 
Inlägg: n/a
Post

'Instant', engelskt ord som betyder 'omedelbar'.

  Svara med citat
Gammal 2002-02-03, 20:40   #6
develer
Guest
 
Inlägg: n/a
Post

Hur blandar du ditt-pro?? Lyckas du få det att inte skumma eller åtminstonde skumma mindre??
  Svara med citat
Gammal 2002-02-03, 21:00   #7
bankpress55
Guest
 
Inlägg: n/a
Post

För att slippa skum och klumpar gör så här:
Ta pulvret i en bunke, häll i ca 1,5dl minimjölk rör runt med en vanlig visp tills du ser att pulvret löser upp sig, häll därefter på resten av mjölken och rör försiktigt. Inget skum och inga klumpar.
Proteiner som inte är instant brukar man få hantera på detta sätt, lite småjobbigt men det blir bra.
Har man bråttom brukar Twinlabs shaker fungera ganska bra.
  Svara med citat
Gammal 2002-02-06, 21:46   #8
z_bumbi
Nallemoderator
 
z_bumbis avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Linköping
Inlägg: 36 676
Post

Att skaka och sen ställa shakern en stund funkar också, mindre disk på det sättet
__________________
"The myth that women should not lift heavy is advanced only by women who fear effort and men who fear women." Eric Midkiff från misc.fitness.weights

"Your physiology doesn't care what your philosophy is"
z_bumbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-02-10, 23:10   #9
rollergirl
Guest
 
Inlägg: n/a
Post

Ang analyser.
Visst kan man analysera produkten och få fram de kcal, protein, fett och kolhydrat innehåll. dessa analyser säger mig inte mycket - vill jag analysera ett protein så vill jag veta dess proteinkälla! och att analysera aminsyreprofilen är en mycket dyrare och komplicerad process.

PUSS&KRAM
  Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)