Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2002-04-05, 20:01   #1
Marre
Guest
 
Inlägg: n/a
Post mäta bf?

Tja

har två frågor. har sett att många skriver hur många procent kroppsfett de har. Hur mäter man det?

Sen undrar jag också om det är dåligt att dricka proteindrink istället för gainer efter träningen. Jag dricker min proteindrink sen går det kanske 1,5-2 timmar innan jag äter nåt igen. Är denna period utan kolhydrater dålig för uppbyggnaden? mixar iof alltid ner en banan i drinken, vet inte om den innehåller några kolhydrater

ha det gott
  Svara med citat
Gammal 2002-04-05, 20:24   #2
Algen
Guest
 
Inlägg: n/a
Post

Det e inga problem
Om du nu tvunget ska ha en gainer så köp rent druvsocker i affären och blanda ner den i proteindrinken. Det e presic lika bra och billigare
  Svara med citat
Gammal 2002-04-06, 10:44   #3
z_bumbi
Nallemoderator
 
z_bumbis avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Linköping
Inlägg: 36 676
Post

Fettmätning för hemmabruk
Kaliper
Mäter tjockleken på huden plus underliggande fett. Man mäter på flera ställen och går sen in i en tabell för att få ut sitt ungefärliga värde.
Bioimpedans
Sänder en svag ström genom kroppen och mäter vilket motstånd kroppen gör. Eftersom fett, ben och msukler gör olika stort motstånd räknar maskinen ut ett värde på fetthalten. Finns t ex inbyggt i personvågar.
__________________
"The myth that women should not lift heavy is advanced only by women who fear effort and men who fear women." Eric Midkiff från misc.fitness.weights

"Your physiology doesn't care what your philosophy is"
z_bumbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-04-06, 12:23   #4
Toya
Guest
 
Inlägg: n/a
Post

Gå in på www.fitnessbocker.com där har dom fettmätare

Mvh/Toya
  Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)