Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2002-04-03, 13:12   #1
Gladiatorerna
Guest
 
Inlägg: n/a
Post Vad är det som är fel?

Ända dedan jag började träna (ca 14 månader sen) så har jag haft mycket lätt för att bygga benmuskler, det gick väldigt fort i början. Men nu den senaste tiden så har bara rumpan tagit över, jag vill även att benen ska jobba. Jag har försökt med allt jag förstår inte vad det är för fel, jag har som sagt aldrig haft problem förut. Men nu har jag tyvärr tappat lite. Vad ska jag göra?

Mycket tacksam för alla svar
  Svara med citat
Gammal 2002-04-03, 13:21   #2
Helen@
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Tyvärr inte Sthlm längre
Inlägg: 648
Post

du har ju nu tränat en längre sammanhängande tid och för eller senare så stagnerar man i perioder....dessutom ökar man ju tydligen som bäst när man börjar styrketräna seriöst......skulle man öka hela tiden och alltid få bra resultat av träningen vore man snart världsmästare tyvärr funkar det inte så......

Ett tips är att kanske inte gå så djupt ner i dina benövningar om du vill koppla ur rumpan och bara fokusera på låren.....men tänk på att en vältränad rejäl putstjärt är både snyggt och sexigt så var glad att den svarar så bra på träningen.....speciellt om du ska satsa på Athletic Fitness (tror jag läste det nånstans här) en markerande Gluteus ger extra poäng

....och dina ben har nog bara tagit en liten vila så bara kör på så kommer det snart igång igen......

Lycka till!
Mvh Helena

[ 03 April 2002: Inlägget har ändrats av: Helen@ ]
Helen@ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-04-04, 10:26   #3
Dave
Guest
 
Inlägg: n/a
Post

cyklar du fortfarande ut tidningar (du gjorde väll nått sådant tidigare va?)? Kanske blir det för mycket för benen? Du kanske rent av är lite övertränad? Du kan ju testa att köra lättare och lite mindre i en eller två veckor så benen hinner få vila riktigt ordentligt och sedan börja köra igen. Det skadar ju inte att testa i alla fall...
  Svara med citat
Gammal 2002-04-04, 13:39   #4
Matte
Guest
 
Inlägg: n/a
Post

Kör frontsquats!
MVH/Matte
  Svara med citat
Gammal 2002-04-05, 10:13   #5
Gladiatorerna
Guest
 
Inlägg: n/a
Post

Till Helena

Tack så mycket för ditt svar.

Det spelar ingen roll om jag kör till 90 grader rumpan tar över arbetet i allafall.
  Svara med citat
Gammal 2002-04-05, 10:17   #6
Gladiatorerna
Guest
 
Inlägg: n/a
Post

Till Dave

Jo jag delar fortfarande ut tidningar, jag måste det, jag har ju som mål att tävla i athletic fitness och det kostar endel att deffa.

Det sensate halvåret har jag kört benen 1 gång i veckan men väldigt hårt, jag ramlar bara ihop när jag kör, så hårt kör jag.
  Svara med citat
Gammal 2002-04-05, 11:29   #7
JP
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Karlstad
Inlägg: 161
Post

Som alltid - teknik! När sånt här inträffar är det bara att börja om på nytt igen. Gå tillbaks till övningar som du har lätt att "sätta". Börja om med lägre vikter och FOKUSERA, FOKUSERA, FOKUSERA. Låter ju jätteenkelt i skrift, men betydligt svårare i verkliga livet. Positivt tänk, rejält med j-aranamma och lite tid, så löser det sig. Du verkar ju ha hyfsad koll på vad du håller på med, så tekniken lär komma med tiden! Lycka till!
JP är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:25.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)