Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-06-06, 18:32   #1
Bolio
Förhudsuppviglare
 
Bolios avatar
 
Reg.datum: May 2004
Ort: ~
Inlägg: 7 159
Hi Flash!

Hej igen Flash!

Citat:
Originally posted by *Flash*
Okej får väl ta och kommentera det andra också då..
Ja! Åh vad lycklig jag blir. <3

Citat:
Originally posted by *Flash*
Visst du har delvis rätt men dom hade lika gärna kunnat råna andra invandrare som en svensk (och ja det finns även invandrare som går runt med dyra mobiler m.m. här i Uppsala).
Ja, det kunde dom och vet du vad? Det gör dom också! Hela tiden blir invandrare som ses som lätta offer rånade! Men det är ju helt ointressant, det blir intressant först när det är invandrare som rånar svenskar eller när det är svenskar som rånar invandrare. Att man rånar folk av samma typ är väl inget intressant? Herregud, fattiga svenskar har rånat rikare svenskar (och tvärtom, but let's not get anticapitalistic here!) i alla tider Flash. Det visste du väl? Underklassen har alltid utfört våldshadlingar mot överklassen i form av rån och misshandel. That's how it works, det är bara det att den nya underklassen idag råkar vara invandrare. Hursomhelst, svenskar ses helt enkelt som enklare byten och inte vilka svenskar som helst utan lite mer välbärgade svenskar. Ärligt talat, om du var en tjock och stor turk som hette Mahmud (Gud förbjude!) och ville råna någon, vem skulle du råna? En annan tjock turk vid namn Mohammed? En stor svensk MC-snubbe? En undernärd liten svensk kille som såg ut som att spela cs? En rånare bryr sig inte om politik, han vill råna och som i alla andra yrken gäller det här att vara mest effektiv, något man enklast uppnår genom att råna den som ser minst motståndskraftig ut! Visst är det hemskt? Ja, men that's the way it is.

Citat:
Originally posted by *Flash*
Och sen det lustiga när dom rånar svenskar är att dom alltid lyckas få med det så fina ordet "svennejävel" eller liknanade.
Ja, men vem har sagt att invandrare är smarta? Herregud, jag känner 4-5 smarta invandrare och ett par smarta svenskar. Folk är dumma i huvudet. It's all about accepting it. Men visst, svenskar är oftast bättre än invandrare, det tycker jag faktiskt. Men det är fett trist att generalisera hursomhelst.


Citat:
Originally posted by *Flash*
Att dom dessutom gör sig besväret att ta sig från där dom bor till där jag bor när dom lika gärna kan gå utanför dörren och råna en invandrare är ju också intressant...
Yo, har man precis köpt en BMW för sina rånpengar måste man ju också använda den, don't you think?

Citat:
Originally posted by *Flash*
Scary shit
Och med tanke på hur du beskrev en fri ande i din senare post så vill jag nog påstå att jag är en sådan, iaf till en viss grad..
Well, det tror jag på när jag får se bevis. Anyhow, det är bra om du är så, jag blir bara glad. Ju fler fria andar, desto bättre! After all, det är ju så Sverige utmärker sig, det finns fler fria andar här än någon annanstans (kanske Frankrike, men dom är för gay för att tas på allvar).


(Av respekt för Allan.)
Bolio är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-06-06, 18:35   #2
snej
Äntligen Sofie! Tack! Jag älskar dej<3
 
snejs avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: västkusten
Inlägg: 1 328
__________________
Citat:
Jag grät när jag såg det.
Det krossade mitt hopp om barndom.
snej är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-06-06, 18:36   #3
Snubben
är en liten legend.
 
Snubbens avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 125
*antecknar ner detta eftersom det verkar vara jättejätte viktigt och intressant.*

Kanske ta privata diskussioner i PM eller något?

Snubben är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-06-06, 18:37   #4
snej
Äntligen Sofie! Tack! Jag älskar dej<3
 
snejs avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: västkusten
Inlägg: 1 328
Citat:
Originally posted by Snubben
*antecknar ner detta eftersom det verkar vara jättejätte viktigt och intressant.*

Kanske ta privata diskussioner i PM eller något?


TYP!!!
__________________
Citat:
Jag grät när jag såg det.
Det krossade mitt hopp om barndom.
snej är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-06-06, 18:37   #5
Tricklev
Spamming user
 
Tricklevs avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: Kärleksbyn, population jag och mina homies.
Inlägg: 7 984
nej, vill se diskussionen här, in sominte tilläger något håll er utanfär.
Tricklev är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-06-06, 18:38   #6
Bolio
Förhudsuppviglare
 
Bolios avatar
 
Reg.datum: May 2004
Ort: ~
Inlägg: 7 159
Privata diskussioner? Läs tråden om Sveriges nationaldag så förstår du. Gör du inte det kan du få en kram ändå.
Bolio är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-06-06, 18:38   #7
Allan
Går i vanliga skor.....
 
Allans avatar
 
Reg.datum: Jan 2002
Ort: JAKOBSBERG!
Inlägg: 21 341
Helt rätt gjort. Istället för att sabotera en annan tråd fortsätter man diskussionen i en annan.

allan
__________________
Alfahanne supreme

Jag älskar små kaniner, men det är gott med en rejäl biff ibland också....

Blogg:Att inte kunna skriva "Mitt Sommarlov!" när skolan börjar
Allan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-06-06, 18:40   #8
Ninjasmurf
Registered User
 
Ninjasmurfs avatar
 
Reg.datum: Dec 2002
Ort: Seven seas... Arghh matey
Inlägg: 3 326
Vad är definitionen av en fri ande (måste komma ifrån free spirit)?
__________________
"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.”
Ninjasmurf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-06-06, 18:46   #9
TCOG
.
 
TCOGs avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 3 238
BOLIO IS MY BOY!!!!

GO GET THEM!!!!!



VÄL TALAT!!
TCOG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-06-06, 18:49   #10
*Flash*
Now You See Me
 
*Flash*s avatar
 
Reg.datum: May 2003
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 885
Re: Hi Flash!

Hej igen Flash!
Hej på dig med..


Ja! Åh vad lycklig jag blir. <3
Jag förstår det..



Ja, det kunde dom och vet du vad? Det gör dom också! Hela tiden blir invandrare som ses som lätta offer rånade! Men det är ju helt ointressant, det blir intressant först när det är invandrare som rånar svenskar eller när det är svenskar som rånar invandrare.
Att man rånar folk av samma typ är väl inget intressant?

Herregud, fattiga svenskar har rånat rikare svenskar (och tvärtom, but let's not get anticapitalistic here!) i alla tider Flash. Det visste du väl? Underklassen har alltid utfört våldshadlingar mot överklassen i form av rån och misshandel. That's how it works, det är bara det att den nya underklassen idag råkar vara invandrare. Hursomhelst, svenskar ses helt enkelt som enklare byten och inte vilka svenskar som helst utan lite mer välbärgade svenskar. Ärligt talat, om du var en tjock och stor turk som hette Mahmud (Gud förbjude!) och ville råna någon, vem skulle du råna? En annan tjock turk vid namn Mohammed? En stor svensk MC-snubbe? En undernärd liten svensk kille som såg ut som att spela cs? En rånare bryr sig inte om politik, han vill råna och som i alla andra yrken gäller det här att vara mest effektiv, något man enklast uppnår genom att råna den som ser minst motståndskraftig ut! Visst är det hemskt? Ja, men that's the way it is.


Ska jag alltså i detta fallet symbolisera den undernärda svensken med tanke på att jag var ett lätt offer? Och tack för att jag blev kille också helt plötsligt
För övrigt skulle jag rånat den rikaste personen och har svårt att tro att det är den dataspelande, undernärda killen, faktiskt...
Fast om man nu själv är en undernärd, cs-spelande skulle man ju ta det lättaste bytet, en gammal tant kanske


Ja, men vem har sagt att invandrare är smarta? Herregud, jag känner 4-5 smarta invandrare och ett par smarta svenskar. Folk är dumma i huvudet. It's all about accepting it. Men visst, svenskar är oftast bättre än invandrare, det tycker jag faktiskt. Men det är fett trist att generalisera hursomhelst.
Hmm det har du rätt i, men däremot så "känner" jag många smarta invandrare, däremed inte sagt att restrerande är smarta..
Känner en hel del korkade svenskar faktiskt

Och dessvärre är det nog svårt att inte generalisera, man kan ju försöka skriva t.ex. dessa invandrare som beter sig på det eller det sättet kanske?



Yo, har man precis köpt en BMW för sina rånpengar måste man ju också använda den, don't you think?
Heheh nu snackar jag ju såna som inte har körkort kanske men men okej..
Och det är klart att Mohammed ska få ta sin splitternya BMW


Well, det tror jag på när jag får se bevis. Anyhow, det är bra om du är så, jag blir bara glad. Ju fler fria andar, desto bättre! After all, det är ju så Sverige utmärker sig, det finns fler fria andar här än någon annanstans (kanske Frankrike, men dom är för gay för att tas på allvar).
Jaha och vad är bevis nog då?
När jag står naken utanför ditt sovrumsfönster och spelar banjo och sjunger nationalsången baklänges?

(Av respekt för Allan.)
__________________
"She is not perfect. You are not perfect. The question is whether or not you are perfect for each other."
Robin Williams
foreverstrong86
*Flash* är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-06-06, 18:50   #11
Metal_boy_
Registered User
 
Metal_boy_s avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 16 982
Alla gör brott men man måsste väl ändå kolla på majoriteten..vi svenskar har bott här hela livet och visst kommer det alltid finnas busar...men dem som begår mest brott i Sverige har kommit hit i mån om att få hjälp från krig , fattigdom och förföljelse så är det ju bara helt enkelt.
Därav tycker jag inte att dom som inte sköter sig ska kunna komma hit o pissa på vårt land utan att vi utvisar dom..
Politiker är jävla överoptimister...det finns ju alltid dagliga bevis och det vet den gemene svensken så att så länge det är demokrati så kommer det inte kunna få fortsätta länge till för än folk tröttnar...

De e bara att inse den faktan och den faktan att det finns bra invandrare
__________________
Mullig men gullig.
Metal_boy_ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-06-06, 18:51   #12
Tricklev
Spamming user
 
Tricklevs avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: Kärleksbyn, population jag och mina homies.
Inlägg: 7 984
Citat:
Originally posted by Metal_boy_
Alla gör brott men man måsste väl ändå kolla på majoriteten..vi svenskar har bott här hela livet och visst kommer det alltid finnas busar...men dem som begår mest brott i Sverige har kommit hit i mån om att få hjälp från krig , fattigdom och förföljelse så är det ju bara helt enkelt.
Därav tycker jag inte att dom som inte sköter sig ska kunna komma hit o pissa på vårt land utan att vi utvisar dom..
Politiker är jävla överoptimister...det finns ju alltid dagliga bevis och det vet den gemene svensken så att så länge det är demokrati så kommer det inte kunna få fortsätta länge till för än folk tröttnar...
Om man kollar på statistiken som Garnax la upp fö ett tag sedan så ser man att dom flesta invandrar verkligen INTE kommit hit pga flyktingar från krig.
Tricklev är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-06-06, 18:53   #13
Bolio
Förhudsuppviglare
 
Bolios avatar
 
Reg.datum: May 2004
Ort: ~
Inlägg: 7 159
Citat:
Originally posted by Ninjasmurf
Vad är definitionen av en fri ande (måste komma ifrån free spirit)?
Det handlar om att våga tänka själv, att värdera och sublimera på egen hand, bortom traditionen och kulturen, bortom moralen, bortom gott och ont...

En fri ande agerar inte efter givna värden, en fri ande skapar värden. Väldigt dåligt uttryckt kan man säga att konservativa människor är motsatsen till fria andar och att radikala och nytänkande människor är åtminstonde ett steg i rätt riktning. Men framför allt handlar det om att ha modet att utforska.
Bolio är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-06-06, 18:54   #14
Metal_boy_
Registered User
 
Metal_boy_s avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 16 982
Citat:
Originally posted by Tricklev


Om man kollar på statistiken som Garnax la upp fö ett tag sedan så ser man att dom flesta invandrar verkligen INTE kommit hit pga flyktingar från krig.
bara exempel ..ska respektera ett annat land man kommer till likförbannat...
__________________
Mullig men gullig.
Metal_boy_ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-06-06, 18:58   #15
Tricklev
Spamming user
 
Tricklevs avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: Kärleksbyn, population jag och mina homies.
Inlägg: 7 984
Citat:
Originally posted by Metal_boy_


bara exempel ..ska respektera ett annat land man kommer till likförbannat...
Det är en självklarhet.
Precis som man ska respektera invandrar, har inget emot dom tills dom bevisar att dom är idioter, och då menar jag varje individ, räker inte för mig att veta att vi har mer invandrare än svenskar i fängelserna för att jag ska hata dom, då hatar jag bara dom i fängelserna. Inte andra som råkar ha samma nationalitet eller ögonfärg.
Tricklev är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:00.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)