Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2002-04-10, 09:42   #1
Oxen
GROOOV ska jag bli.
 
Oxens avatar
 
Reg.datum: Dec 2001
Ort: Märsta
Inlägg: 58
Arrow GLUTAMINEXPERTER..

tänkte se om man kunde få ett par åsikter från forumets "glutaminexperter".

Det finns ju ungefär en miljon trådar på ämnet men inte riktigt med den inriktningen som jag var intresserad av..

Men det har ju med L-glutamin och Peptider att göra..

Jag har själv lite dålig koll tyvärr men L-glutaminet ska ju tydligen intas på tom mage för bästa effekt då det är ganska känligt, det tror jag att alla var överens om vid tidigare debatter..(rätta mig om jag har fel)

Det är ju även så att den vanligaste rekommendationen är att inta glutamin före och efter träning. Före går det ju att ta på om inte tom mage (folk här på forumet går väl aldrig omkring med tom mage..? ) så åtminstone separat från födointag.
Men efter träningen så kastar man ju i sig drinkar så någon tom mage är det ju inte tal om....
Men som jag har fattat det så tar väl nästan alla glutamin efter träning..

För att försöka få fram en fråga då..
hur lägger ni upp glutamin upptaget ?
och skulle det inte lämpa sig att äta L-glutaming före träning och mellan måltiderna och Glutamin peptid efter träning i samband med Gainern eller vad man nu dricker...?

Ser fram mot långa redogörelser....

NO PAIN NO GAIN
Oxen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-04-10, 17:31   #2
Petrus
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2001
Ort: sverige
Inlägg: 1 232
Post

Ja du, lång redogörelse vet jag inte...
Glutamin-peptider är i min aögon bara ett sätt för företagen att sälja glutamin till dom som inte tror att vanligt glutamin fungerar. Alltså inget som ja glägger pengar på... Sen om jag tar glutaminet i samband med måltid eller inte skiter jag ganska mycket i åxå måste jag erkänna. Oftast blir det att ajg äter ca 1 timme innan träningen och tar glutaminet ca 1/2timme innan träning. Efter träningen har jag redan slängt ner 15-20gram i shakern med protein och drivker halva direkt efter och resten efter en halvtimme. Det tycker jag fungerar bra och är smidigt framförallt. Tyckler itne att glutaminet ska styra hela dagarna och alla måltider...
Vänlgien,

Petrus
Petrus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-04-10, 21:17   #3
[euphoria]
Fight the gravity!
 
[euphoria]s avatar
 
Reg.datum: Dec 2001
Ort: THN
Inlägg: 115
Post

Smakar L-glutaminet lika illa som Peptides? I början tyckte jag att det smakade förjävligt men nu tycker jag nästan om smaken
[euphoria] är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:43.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)