Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kosttillskott

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-10-27, 14:46   #1
Gerdler
Bleksvag, fet och osymmetrisk
 
Reg.datum: Jul 2015
Inlägg: 1 638
Maxa proteinsyntesen med kasein(+leucin)

Vi vet ju att det krävs ca 20-25g vassle för att få maximalt utslag på proteinsyntesen och att vi kan ersätta denna vasslen med 6.25g vassle och 3g leucin.

Men om man av någon anledning endast har kasein eller mestadels har kasein och ändå vill toppa, hur gör man då?

3g leucin och 60g kvarg(~7g kasein) eller 2dl mjölk(7g protein ~5.6g kasein+1.4g vassle) lär inte räcka, tänker jag.

http://ajpendo.physiology.org/content/300/1/E231
Gerdler är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-28, 13:44   #2
Donkens
Registered User
 
Donkenss avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 498
Bryts inte aminosyrorna ner för långsamt om det kommer till kasein och spetsa med en fri aminosyra som leucin?
Donkens är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-28, 13:53   #3
hurril
Registered Useless
 
hurrils avatar
 
Reg.datum: Mar 2011
Ort: Broumma
Inlägg: 5 275
Hur stor blir nedbrytningen av fastan du gör i flera timmar för att få den där signaleringen av proteinsyntesen?
__________________
Elitträning för styrkelyft i Team 9001.
hurril är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-11-04, 14:47   #4
Gerdler
Bleksvag, fet och osymmetrisk
 
Reg.datum: Jul 2015
Inlägg: 1 638
Citat:
Ursprungligen postat av Donkens Visa inlägg
Bryts inte aminosyrorna ner för långsamt om det kommer till kasein och spetsa med en fri aminosyra som leucin?
Även om magtömningen blir långsammare i sig så skulle jag gissa på att kaseinet inte koagulerar all vätskan i magsäcken och leucinet kommer vara löst i vätskan. Så leucinet kommer säkerligen ut långsammare än med vassle men det kommer ut i blodet och min tanke är att det ska komma ut tillräckligt för att peaka proteinsyntesen samtidigt som man har kaseinet som ger underhållsdos så att man inte tappar sina biccar innan lunchen.
Citat:
Ursprungligen postat av hurril Visa inlägg
Hur stor blir nedbrytningen av fastan du gör i flera timmar för att få den där signaleringen av proteinsyntesen?
Tänker mig att efter natten så kan man få det utan att göra några större ingrepp och min frukost består ofta av kvarg och/eller mjölk.
Gerdler är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:53.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)