Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kosttillskott

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2002-03-19, 19:53   #1
dared
Know what im sayin´?
 
dareds avatar
 
Reg.datum: Oct 2001
Inlägg: 1 449
Post Paul Cribbs kreatin tankar

Mannen på ******* tycker jag säger annorlunda i varje hans artikel hur man skall ta det, bla
5g 10 sista minutrarna
5g 30 min efter träning
5g 60min efter träning
"Ta inte kreatin vid något annat tillfälle. Om du följer dessa steg så kommer du att ha tagit tre serveringar av kreatin precis när dina muskler behöver det."

sen i andra artiklar skrev han andra tidpunkter, jag vet itnte riktigt om jag missuppfatta...

Ngn som testat tagit kreatin som Paul cribb menar? eller skall jag ta det säkra före det osäkra och ta det som muskelbyggarn rekommenderar?

Ps. artikeln finns här: http://www.*******.se/cribb/obtaining...creatine_2.htm hans andra artiklar finns där någonstans med.

[ 19 Mars 2002: Inlägget har ändrats av: Dared ]
dared är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-03-19, 20:04   #2
nina
Guest
 
Inlägg: n/a
Post

det kan ju vara tidningarna som skrivit fel eller?

Inte ovanligt iallafall.
  Svara med citat
Gammal 2002-03-19, 20:13   #3
Drunken_Sailor
Guest
 
Inlägg: n/a
Post

Jag tar iaf 5g Kreatin direkt efter träningen, och sedan ännu en sked 1 timme efter träningen. Står att Kreatinets verkan varar i ungefär en timme, så tar man ännu en sked sedan så hjälper man till att minska muskelnedbrytningen ytterligare. Så har jag fattat det.

Peace!
  Svara med citat
Gammal 2002-03-19, 20:15   #4
dared
Know what im sayin´?
 
dareds avatar
 
Reg.datum: Oct 2001
Inlägg: 1 449
Post

Det läste jag i en annan av hans artiklar, sendan läste jag det jag skrev i första inlägget, sen såg jag även en till grej, därör jag e lite förvirrad..
dared är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-03-19, 21:04   #5
Kafut
Junior Medlem
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Obbola
Inlägg: 12
Post

Drunken Sailor: Vad menar du med att kreatinet verkar i en timme.

Lagras inte kreatinet i muskeln och anledningen till att man ska ta det efter träning är att kroppen suger åt sig i princip allt efter ett träningspass och några timmar därefter? Om det verkade bara i en timme skulle det vara onödigt med en uppladdningsfas ju. Möjligt är att det tar en timme för kroppen att ta upp 5 g kreatin. Var det så du menade?
Kafut är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-03-19, 21:33   #6
dared
Know what im sayin´?
 
dareds avatar
 
Reg.datum: Oct 2001
Inlägg: 1 449
Post

I Pauls artikel står det, om jag inte minns fel, att efter man tagit 5g skall man vänta minst en timme innan man tar kreatin igen, annars är det bortkastade pengar, stog också varför men det kan jag inte skriva exact, kolla istället in Pauls kreatin artiklar på www.*******.se

PS. troligtvis är det att 5g räcker för kroppen i en timme, därför är det onödigt att fylla på tidigare.

[ 19 Mars 2002: Inlägget har ändrats av: Dared ]
dared är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-03-20, 10:46   #7
Stile
Guest
 
Inlägg: n/a
Post

Paul har själv sagt att det kommer nya rön hela tiden och han för fram mycket av den senaste som man kommit fram till inom både forskning och olika testgrupper. Därför kommer det ibland nya förslag på hur man ska ta tex. kreatin eller glutamin eller förslag på hur man ska äta efter träning osv.
  Svara med citat
Gammal 2002-03-20, 14:37   #8
dared
Know what im sayin´?
 
dareds avatar
 
Reg.datum: Oct 2001
Inlägg: 1 449
Post

JO det är sant, men när det både står vänta misnt en timme imellal och sedan ta tex efterträning 30min efter träning och 60min, men får vell köra som muskelbyggarn rekommenderar..!
dared är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:40.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)