Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition > Träningsskador & Rehab

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-05-23, 11:00   #1
LunaSpice
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 3 077
Knäproblem efter benpassen

Jag har börjat få problem med mitt vänstra knä, framför allt dagen/dagarna efter benpassen. Det ömmar och stramar på en punkt mellan mediala epikondylen och knäskålen. Det släpper av en kort stund efter jag har stretchat framsida lår men kommer tillbaka kort därefter. Problemen började när jag ökade frekvensen av benträning. Jag känner inte av något på höger knä. Samma ben smärtar också ibland när jag är ute och går längre sträckor med hög fart. Dock känner jag då av problemen i knävecket, som en stickande/domnande känsla som släpper av när jag drar ner på tempot och heller inte sträcker ut knät till fullo när jag går.

Jag använder i dagsläget inga former av knäskydd under träningspassen men funderar på om det skulle kunna hjälpa. Det är en hel djungel med olika skydd och jag har igen aning om var jag ska börja. Någon som har erfarenhet av liknande problem?
__________________
"If you like an exercise chances are you´re doing it wrong - Arthur Jones"
LunaSpice är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-05-23, 11:44   #2
Filipb
Registered User
 
Filipbs avatar
 
Reg.datum: Aug 2010
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 8 516
Jag hade något som verkade vara jumper's knee i vintras efter att ha börjat med tyngdlyftning. Kände dock av det som mest vid quadriceps fäste, men känner annars igjen symptomerna du skriver. Kör du mer explosiv träning nu tros?
__________________
Journal


Instagram
Filipb är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-05-23, 12:01   #3
LunaSpice
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 3 077
Nej, jag kör inte mer explosivt nu än tidigare. Dock kör jag mer knäböj än tidigare.

Ja, hopparknä verkar vara det som kanske spökar. Jag har kikat en del och det stämmer på många symtom. Är jag behjälpt av knäskydd eller hur ska jag få ordning på det?
__________________
"If you like an exercise chances are you´re doing it wrong - Arthur Jones"
LunaSpice är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:58.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)