Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2016-03-06, 11:20   #1
Cruceuz
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2015
Inlägg: 178
Hög vs låg frekvens

Tänkte börja med detta programmet http://forum.bodybuilding.com/showth...hp?t=155460263 ,det är ett program för mellanliggande gymmare (intermediate). För er som inte orkar gå in och kolla så är det en variant av 5/3/1 där man skippar deload veckan och kör en 4 dagars bodybuilding variant av programmet där man kör bänk/mark/press/böj 4 dagar efter varandra och sedan tar en vilodag och repeterar.

Dock känner jag att frekvensen blir ganska låg men samtidigt gillar jag att träna många dagar i veckan. Hur skulle det fungera att sätta in detta i en modifierad över/under? Det enda jag känner med över/under är att man alltid får köra rygg efter tunga benpass eller tvärtom.

Över 1: Militärpress
Under 1: Böj
Vila
Över 2: Bänk
Under 2: Mark
Helgen: lite lätta övningar såsom curls eller leg extensions för att träna upp svaga delar om jag inte har något bättre för mig.

Skulle något sådant funka?

Senast redigerad av Cruceuz den 2016-03-06 klockan 11:28.
Cruceuz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-03-06, 12:34   #2
Guckenn
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2014
Ort: Lund
Inlägg: 755
Frekvensen blir väl inte särskilt låg? Även om du bara skulle träna 4 dagar/vecka så kör du varje övning(eller en variant) 2 ggr/vecka.
Guckenn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-03-06, 12:45   #3
BigBoy
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 165
Jag ska sticka ut hakan och säga att alla modifierade 531 program är sämre, eller fungerar inte alls, det är bara att googla lite snabbt så ser du vad folket säger. Ju mer du ändrar hans prylar ju sämre är det, och det där är kraftigt modifierat.
Håll dig till det Wendler skriver, kör boring but big med omvänd assistans för frekvens.

Det där är skit.

Senast redigerad av BigBoy den 2016-03-06 klockan 12:46.
BigBoy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-03-06, 15:01   #4
Cruceuz
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2015
Inlägg: 178
Citat:
Ursprungligen postat av BigBoy Visa inlägg
Jag ska sticka ut hakan och säga att alla modifierade 531 program är sämre, eller fungerar inte alls, det är bara att googla lite snabbt så ser du vad folket säger. Ju mer du ändrar hans prylar ju sämre är det, och det där är kraftigt modifierat.
Håll dig till det Wendler skriver, kör boring but big med omvänd assistans för frekvens.

Det där är skit.
Jag har kört det programmet innan där man skippar deload veckan osv i ca 3-4 månader och blev typ 40kg starkare i mark/böj samt 20 i press/bänk så det är inget fel alls på att lägga in det i andra program,det är bara ett sätt att successivt öka vikten. Det är ungefär som att säga att man bara kan köra 5x5 om man gör helkropp,men man kan lika gärna göra 5x5 på över/under eller pull/push/legs eller vad som helst.. Det enda jag är osäker över är om det kommer att överlappa...

5/3/1 who was cns programmet ser ut så här
Dag 1: Bröst + triceps (bänk)
Dag 2: Rygg + biceps (mark)
Dag 3: Axlar (militärpress)
Dag 4: ben (knäböj)

och här får man då alltså alltid en dags vila mellan ben/rygg så att nedre ryggen inte överlappar passen.

Medan på min över/under variant så får man aldrig någon riktig vila för nedre ryggen för att om du gör tunga rodd på över passet så kommer tunga mark dagen efter på under passet..
Cruceuz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-03-06, 15:03   #5
Cruceuz
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2015
Inlägg: 178
Citat:
Ursprungligen postat av Guckenn Visa inlägg
Frekvensen blir väl inte särskilt låg? Även om du bara skulle träna 4 dagar/vecka så kör du varje övning(eller en variant) 2 ggr/vecka.
njae asså i orginalprogrammet så tränar du varje muskel varje 5-6 dagar medan om man ändrar till över/under så kör man det 2 gånger i veckan + lite lätta övningar för muskelgrupper som släpar efter på helgen
Cruceuz är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:36.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)