Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-10-25, 04:41   #1
PIN0CCHI0
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2013
Inlägg: 7
Psykologprogrammet VT 2016.

Tja!

Sitter i stunden och funderar om val och riktning i livet. Har under en ganska lång tid varit inne på att läsa psykologprogrammet. Tycker området verkar fantastiskt spännande och ett jobb som säkerligen är tufft, men förhoppningsvis även är stimulerande.

Söker lite tips, råd och erfarenheter av er som också funderar på att bli psykolog, utbildar er till det, eller kanske till och med arbetar som det idag.

Alla svar uppskattas av en ambivalent kille vars dröm är att bli psykolog, men ändå inte riktigt kan bestämma sig om det är det han verkligen vill
PIN0CCHI0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-10-25, 07:54   #2
Fuark
Star Wars
 
Fuarks avatar
 
Reg.datum: Sep 2012
Ort: Kalmar
Inlägg: 2 444
Ett tips är att kolla med färdiga psykologer och föreställa dig hur en helt vanlig arbetsdag kommer att se ut. Jag tycker precis som du att psykologi är extremt intressant och kan läsa hur mycket som helst om det men skulle inte vilja jobba som psykolog, tillexempel. Detta tipset är inte exklusivt för psykologprogrammet utan gäller alla längre utbildningar man söker.

Klart du kan älska yrket men tänk i realistiska banor på hur det ser ut när du är färdig. Vill absolut inte avskräcka dig, bara att du ska se på det så objektivt som möjligt
(Har färdigutbildade psykologer i min klass som älskar området, men inte yrket.. finns också poliser, journalister etc så gäller alla program)

Senast redigerad av Fuark den 2015-10-25 klockan 07:56.
Fuark är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-10-25, 09:23   #3
Pansarhaj
Registered User
 
Pansarhajs avatar
 
Reg.datum: Oct 2015
Inlägg: 43