Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kosttillskott

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2002-04-22, 22:21   #1
svag
Guest
 
Inlägg: n/a
Angry Finns det nåt gott proteinpulver?

Jag köpte en burk protec+ choklad för några månader sen men jag klarar inte av att få ner skiten så jag köpte en burk triple whey fuel choklad och den smakar också skit tycker jag.. blaskig och för jävla söt..finns det nåt gott proteinpulver överhuvudtaget?? det enda jag har provat som varit riktigt gott har varit den gamla protec vanilj men den nya protec+ smakar väl inte som den gamla eller?? nån här som kör med protec+ vanilj? vågar man beställa en burk vanilj?? FAN DÅ
  Svara med citat
Gammal 2002-04-22, 22:22   #2
Frazze
Registered User
 
Frazzes avatar
 
Reg.datum: Jan 2002
Ort: Sockholm
Inlägg: 1 599
Post

äh, håll iför näsan och svälj!

Menmen, seriöst så råder delade uppfattningar om vad god smak är, man får helt enkelt prova sig fram.
Frazze är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-04-22, 22:27   #3
ToXY
Guest
 
Inlägg: n/a
Post

Gamla protec jodgubb kanon god tycker jag..
Weiders Whey Protein chocklad asäcklig!
Twinlab supermass fuel vanilj väldigt vaniljig.. jordgubben extremt rosa å väldigt god
  Svara med citat
Gammal 2002-04-22, 22:28   #4
stybb
Registered User
 
stybbs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 509
Post

Protein pulver är inte till för att vara gott. Har du cash så köp in en massa tetra packs med Gainomax Jordgubb från ditt gym, en gainer som fan är som godis.. yummy..

En annan god sak är 1 skopa VP2 och en Skopa Twinlab Tripple Whey vanilj i lite lättmjölk. Skaka väl o drick.. Det blir riktigt gott om mjölken är riktigt kall. Men det är riktigt dyrt..

Sug o svälj..
__________________
Blesse mon cœur d´une langueur monotone

TIMMY!
stybb är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-04-22, 23:15   #5
Lella
Guest
 
Inlägg: n/a
Angry

Ok, då ska jag inte beställa den då.. (protec+ choklad) *suckar* (som jag under mitt inlägg "att välja proteinpulver.." fick höra var MUMS..). Äh, gillar jordgubb generellt å kör väl på i samma invanda..

Fast vanilj..hmm.. då kan man ju ibland blanda den med banan å lite kanel kanske.. å om man vill ha annan smak tillsätta funlight..*funderar vidare* (tur att jag har kvar av mitt gamla - så som jag velar!! )

Å så ÄR det ju faktiskt inte smaken man är ute efter om man ska va krass.. (fast den gör ju ingen nytta i burken, ska ju gå att få ner den i kistan!)

[ 23 April 2002: Inlägget har ändrats av: Lella ]
  Svara med citat
Gammal 2002-04-23, 08:06   #6
Danne
Lardass
 
Dannes avatar
 
Reg.datum: Jul 2001
Ort: Piteå
Inlägg: 448
Thumbs up

Eiselt har haft problem med nån batch av Protec+ men nu är dom okej igen Choklad och jordgubb är supergoda vaniljen är okej
Danne är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-04-23, 09:11   #7
Stickboy
Erfaren Medlem
 
Stickboys avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: stockholm
Inlägg: 170
Post

Fy Fan vad alla är fjoliga. det är väl bara att svepa drinken, dricker ni snabbt känner ni ju inte vad det smakar förens det ligger och skvalpar i magen.
by the way så har jag aldrig tyckt att ett proteinpulver smakat gott men vem bryr sig vad det smakar det är ingen smaksesation jag är ute efter DET ÄR PROTEIN.
Stickboy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-04-23, 09:16   #8
Carro
Guest
 
Inlägg: n/a
Post

Smaken är jätteolika...
Det är svårt att smakmässigt rekomendera något proteinpulver. Själv är jag överförtjust i Protec+ chocklad, blandar det med 4 dl minimjölk.
  Svara med citat
Gammal 2002-04-23, 09:56   #9
GhostFace
Guest
 
Inlägg: n/a
Post

Smaken är individuell, det ser jag då personen ifråga tyckte Triple Whey var söt el smakade inte bra kortfattat, som han/hon uttryckte sig.
Men jäkligt avgörande vid val av märke/produkt, eftersom köper man en 3 kg burk av ett äckligt märke så står man där. Det är då som det är bra om man har provsmakat produkten före innan man köper. Man kan köpa en mindre burk först, 900 gr för att vara lite på den säkra sidan.

Senast jag var till hälsokostaffären diskuterade vi, jag & en kompis, med affärsinnehavaren ang. just märket o jämförelser o likn.
Vi fick m oss provsmakspåsar hem och när pengarna kom på kontot var det bara att gå dit o köpa sig en burk.

Ibland har affärsinnehavarna provsmakspåsar som man kan få en av för att testa smak o konsistens.
Eller gå på mässorna som anordnas under årets lopp, där finns det oxå provsmakstillfällen.

Senast inköp var Best Whey av Great Earth, kanske lite söt men jag tyckte den var lättblandad och relativt lättdrucken!
  Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)