Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2014-09-05, 06:08   #1
euforiah
Registered User
 
euforiahs avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: Skövde
Inlägg: 327
Ortorexi och bulimi

Hej på er!

Nu var det några år sedan jag både skrev och hängde här. Anledningen till att jag skriver här är att jag vill uppmärksamma ätstörningen ortorexi. Jag levde med den skiten i 7 år, sedan gick det över till bulimi i 3 år. 10 år som jag aldrig kommer få tillbaka pga all ångest till träning och mat, m.m. När man är mitt i skiten så märker man sällan av sin destruktiva livsstil eftersom man ju är så "hälsosam". Det skrevs en artikel om mig för 2 veckor sedan som fått en enorm och positiv respons. Jag gick ut med mitt riktiga namn på sociala medier samma dag, för att bryta tystnaden och "hysch-hyschandet" runt detta. Ätstörningar är extremt vanligt i dagsläget, men ingen pratar om det.

Om någon, mot all förmodan, är intresserad av att läsa artikeln så kan ni klicka HÄR.

Jag menar givetvis inte att alla som tränar har ortorexi eller någon annan form av ätstörning. Det jag önskar är att min text kanske kan hjälpa någon att inse att han/hon behöver hjälp. För mig var ångest till det hälsosamma en del av vardagen, jag visste ju inget annat eftersom jag inte visste om att jag hade en form av ätstörning. Anorexi och bulimi vet "alla" vad det är. Men hade jag vetat om ortorexi tidigare så hade jag kunnat få hjälp mycket tidigare.

Kram på er!

// Carina
__________________
Bloggen
euforiah är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)