Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kosttillskott

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-02-14, 15:49   #1
fenzyn
Registered User
 
Reg.datum: May 2007
Inlägg: 207
Förhindra crash av PWO med hjälp av mat

Jag har under en väldigt lång tid tagit pwo på morgonen och inte ätit annat än eaa fören senare på eftermiddagen / kvällen. Det har alltid resulterat i att jag crashat hårt med dämpat humör och trötthet.
Nu har jag under ett antal dagar ätit pizza efter träningen (ca 3 timmar efter pwo) och har inte märkt nån crash överhuvudtaget.

Så jag försöker komma fram till vad jag kan äta för att förhindra crashen men att hålla det så simpelt som möjligt (jag vill helst hitta nått kalorisnålt då jag föredrar att äta på kvällen samt att jag deffar just nu). Vet inte riktigt om det är fett, kolhydrater eller protein som förhindrar crashen.

Någon annan som experimenterat sig fram till nått bra?
fenzyn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-14, 16:13   #2
Onigiri
Registered User
 
Onigiris avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Narnia
Inlägg: 2 417
Du kan ju alltid trappa ner PWOandet över några veckor och slutligen märker du att du presterar lika bra eller bättre utan PWO och vips så var du kvitt crash-bekymret och sparar på en slant varje månad
__________________
TELL THEM
Onigiri är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-14, 16:14   #3
z_bumbi
Nallemoderator
 
z_bumbis avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Linköping
Inlägg: 36 676
Ett enkelt sätt är att strunta i PWO:n och äta mat direkt efter träningen. Funkar varje gång och ger bättre träningsresultat än det omvända.
__________________
"The myth that women should not lift heavy is advanced only by women who fear effort and men who fear women." Eric Midkiff från misc.fitness.weights

"Your physiology doesn't care what your philosophy is"
z_bumbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-14, 16:15   #4
Doggeh
Dat dere celltech
 
Doggehs avatar
 
Reg.datum: Nov 2009
Ort: Luleå
Inlägg: 1 491
Citat:
Ursprungligen postat av fenzyn Visa inlägg
Jag har under en väldigt lång tid tagit pwo på morgonen*

Så jag försöker komma fram till vad jag kan äta för att förhindra crashen*
*= Grejer jag blev fundersam över.... Tycker du att det låter som en nyttig grej att ta en PWO som du "kraschar" av varje gång?

Du förhindrar det genom att sluta ta det. Ens dopaminnivåer sjunker vanligtvis efter man tagit PWO/knark. Choklad sägs ju ge lite extra dopamin så kör på det.
__________________
Nå här hittar du ett par lyft
"This is gonna sound crazy... But when I look into the mirror, I see my own reflection... It's like a reflection...
Of myself." - Mark Bell 2015
Doggeh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-14, 16:29   #5
fenzyn
Registered User
 
Reg.datum: May 2007
Inlägg: 207
Jag har nyss haft ett break från PWO i 3 månader och jag ligger nu på en låg dos assault som gör att jag kan träna bra mycket bättre än vanligt.

Kan ni försöka att inte göra denna tråden till en anti-pwo-tråd och hålla er till topic istället?
fenzyn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-14, 16:33   #6
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av Doggeh Visa inlägg
*= Grejer jag blev fundersam över.... Tycker du att det låter som en nyttig grej att ta en PWO som du "kraschar" av varje gång?

Du förhindrar det genom att sluta ta det. Ens dopaminnivåer sjunker vanligtvis efter man tagit PWO/knark. Choklad sägs ju ge lite extra dopamin så kör på det.


Vad i en PWO skulle sänka ens dopaminnivåer?
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-14, 16:35   #7
Tolkia
Moralistmoderator
 
Tolkias avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Ort: Lycksele
Inlägg: 15 502
Citat:
Ursprungligen postat av fenzyn Visa inlägg
Jag har nyss haft ett break från PWO i 3 månader och jag ligger nu på en låg dos assault som gör att jag kan träna bra mycket bättre än vanligt.
Fast det du skriver i trådstarten ("kraschar hårt varje kväll") är ju inte direkt att det fungerar bra. Om du vill fortsätta med en metod som uppenbarligen inte fungerar så är det ingen som kommer att tvinga dig att byta, men det verkar ju lite kontraproduktivt. Det är inte direkt rocket science att begripa varför någon inte mår bra av att leva på stimulantia och svält en hel dag. Bumbis tips är bra.

Senast redigerad av Tolkia den 2014-02-14 klockan 16:36.
Tolkia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-14, 16:36   #8
benya
Registered User
 
benyas avatar
 
Reg.datum: Oct 2009
Ort: Stockholm
Inlägg: 209
Inte en enda som håller sig till trådskaparens fråga

Så respektlöst
Så hatiskt
benya är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-14, 16:40   #9
z_bumbi
Nallemoderator
 
z_bumbis avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Linköping
Inlägg: 36 676
Citat:
Ursprungligen postat av benya Visa inlägg
Inte en enda som håller sig till trådskaparens fråga

Så respektlöst
Så hatiskt
Sånt totalt skitsnack.

Är man så inne på tillskott att man måste köra PWO för att träna trots att man kraschar varje gång och sedan följer upp det med att stoppa i endast aminosyror efter träningen i flera timmar så är det inte frågan om att vara respektlöshet utom från den som gett idéerna från första början.
__________________
"The myth that women should not lift heavy is advanced only by women who fear effort and men who fear women." Eric Midkiff från misc.fitness.weights

"Your physiology doesn't care what your philosophy is"
z_bumbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-14, 16:43   #10
fenzyn
Registered User
 
Reg.datum: May 2007
Inlägg: 207
Helt otroligt.

Jag skrev klart och tydligt att när jag äter mat så kraschar jag inte. Jag kraschar bara när jag INTE äter. Alltså har jag en fungerande metod men jag vill optimera den metoden och frågade om det är nån som har varit i samma situation och kommit fram till nån bra lösning på vad man kan äta för att förhindra kraschen utan att behöva vräka i sig en hel pizza.
fenzyn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-14, 16:48   #11
Latissimus Dorsi
Banned User
 
Latissimus Dorsis avatar
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 4 479
Vilken Pwo använder du?
Ok sorry läste nyss, Assault.
Latissimus Dorsi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-14, 16:49   #12
fenzyn
Registered User
 
Reg.datum: May 2007
Inlägg: 207
Citat:
Ursprungligen postat av z_bumbi Visa inlägg
Sånt totalt skitsnack.

Är man så inne på tillskott att man måste köra PWO för att träna trots att man kraschar varje gång och sedan följer upp det med att stoppa i endast aminosyror efter träningen i flera timmar så är det inte frågan om att vara respektlöshet utom från den som gett idéerna från första början.
Tycker det är sjukt respektlöst av dig att inte läsa vad jag skriver innan du svarar. Jag kraschar inte. Jag kraschade förut men inte nu längre när jag äter mycket mat efter träningen. Nu har jag skrivit det 3 gånger så nu hoppas jag att vi kan hålla oss till topic.

Senast redigerad av fenzyn den 2014-02-14 klockan 16:50.
fenzyn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-14, 16:52   #13
z_bumbi
Nallemoderator
 
z_bumbis avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Linköping
Inlägg: 36 676
Citat:
Ursprungligen postat av fenzyn Visa inlägg
Helt otroligt.

Jag skrev klart och tydligt att när jag äter mat så kraschar jag inte. Jag kraschar bara när jag INTE äter. Alltså har jag en fungerande metod men jag vill optimera den metoden och frågade om det är nån som har varit i samma situation och kommit fram till nån bra lösning på vad man kan äta för att förhindra kraschen utan att behöva vräka i sig en hel pizza.
Ät mat direkt efter träningen. Mängden avgörs självklart hur och vad du tränar, vad du väger och vad du äter i övrigt.
__________________
"The myth that women should not lift heavy is advanced only by women who fear effort and men who fear women." Eric Midkiff från misc.fitness.weights

"Your physiology doesn't care what your philosophy is"
z_bumbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-14, 16:57   #14
Onigiri
Registered User
 
Onigiris avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Narnia
Inlägg: 2 417
Citat:
Ursprungligen postat av benya Visa inlägg
Inte en enda som håller sig till trådskaparens fråga

Så respektlöst
Så hatiskt
Allright. Då har jag en annan metod.

Ta ½ skopa pwo efter träningen, på så vis förskjuter du krascheffekten och förhindrar den genom din måltid senare.
__________________
TELL THEM
Onigiri är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-14, 17:00   #15
Doggeh
Dat dere celltech
 
Doggehs avatar
 
Reg.datum: Nov 2009
Ort: Luleå
Inlägg: 1 491
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Vad i en PWO skulle sänka ens dopaminnivåer?
Såhär i efterhand kanske det var dumt sagt. Men ex. Craze borde väl sänka nivåerna med tanke på den tjackliknande substansen? Fast jag kanske är ute & cyklar.
__________________
Nå här hittar du ett par lyft
"This is gonna sound crazy... But when I look into the mirror, I see my own reflection... It's like a reflection...
Of myself." - Mark Bell 2015
Doggeh är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:17.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)