Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Tävlingsforum > Styrkesport > Tävlingar och serien

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-11-26, 09:50   #1
MaQue
Registered User
 
MaQues avatar
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 1 412
SM i Styrkelyft under SM-veckan vinter 2014

Hej på er,

Vi i Umeå Power kommer att arrangera SM i styrkelyft som går av stapeln i Januari.

För dom som inte har bokat boende än, går det att göra på följande sida;

Officiell bokningssida

Vill ni ha nära till arenan föreslår jag att ni försöker få rum på OK-Hotell på Haga, ca 15 minuters promenad från Excel Arena.

Vi kommer att fylla på information allt eftersom, så håll till godo så länge.
__________________
Strongmanträning / SL-lek

Senast redigerad av MaQue den 2013-11-26 klockan 09:51.
MaQue är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-26, 10:01   #2
eleni
Kissemiss
 
elenis avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: Lund
Inlägg: 3 931
I inbjudan står det "Sista anmälningsdag: Fredag 1/12 2013" men såvitt jag vet är det den 29 november på fredag och den 1 december är på söndag. Vad gäller?
eleni är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-26, 10:04   #3
345.5 i bänk
Jag bänkar över 400 kilo.
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 4 302
Ser framemot detta sm ska bli grymt kul.
345.5 i bänk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-11-26, 10:06   #4
mini
Svensk mästarinna 2011.
 
minis avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Sundbyberg
Inlägg: 12 717
Det är söndag som gäller som sista anmälningsdag.
__________________
STK
Andra bullar
mini är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-03, 10:03   #5
345.5 i bänk
Jag bänkar över 400 kilo.
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 4 302
Blir många intressanta klasser och starter. Men tyvärr lite tunt tunga damer och lätta herrar. Arrangerande klubb och inte en ända lyftare???????

http://iof3.idrottonline.se/SvenskaS...delningSM2014/
345.5 i bänk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-03, 11:58   #6
hertzman
Registered User
 
hertzmans avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Ort: Sundsvall
Inlägg: 2 237
Ska bli roligt att tävla på mitt första SM!

Har dock haft lite huvudbry varför ni valt att förlägga det på torsdag istället för att flytta den dagen till söndag? Tråkigt att tjejerna alltid ska lyfta på de sämsta tiderna.

Och varför går alla tävlingar så tidigt? Det känns som det är lättare att locka publik när publiken inte befinner sig på jobbet.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
hertzman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-03, 13:37   #7
Tunroth
Registered User
 
Tunroths avatar
 
Reg.datum: Oct 2009
Ort: Habo
Inlägg: 432
Hertzman:

Håller helt med dig! Stod först i preml. lista att damer 72+ skulle tävla på fredagen ihop med "tunga" grabbar. Alla i min omkrets tävlar på fredagen(jsk och westbo), och redan bokat in hotell och flyg på fredagen. Nu kommer jag här, utan matchare och Iom att det är SM veckan så är det mesta fullbokat sen långt innan, och jag får därmed hitta något annat boende genemot mina träningskompisar.

Får se om vi kan få ihop det med den lilla trupp JSK som ska upp, om de har möjlighet att vara ledig ända från onsdag och resa upp med mig.
Varför ska alla starta kl 16 under tors och fre? Man måste ju likförbannat vara ledig från arbetet iaf, så kan inte torsdagsgruppen starta vid 10, 11 på fredagen?
__________________
2013: Tränar inför klassiska SM i klass 72
Tunroth är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-03, 17:54   #8
Deceiver85
Bänkpress
 
Deceiver85s avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Örebro
Inlägg: 12 807
Citat:
Ursprungligen postat av hertzman Visa inlägg
Ska bli roligt att tävla på mitt första SM!

Har dock haft lite huvudbry varför ni valt att förlägga det på torsdag istället för att flytta den dagen till söndag? Tråkigt att tjejerna alltid ska lyfta på de sämsta tiderna.

Och varför går alla tävlingar så tidigt? Det känns som det är lättare att locka publik när publiken inte befinner sig på jobbet.
Jag kan tänka mig att det har lite att göra med tv-sändningarna också, men jag kan vara fel ute.
__________________
Journal / Blogg / ÖKK
Deceiver85 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-03, 18:22   #9
Thunmarker
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2009
Ort: Umeå
Inlägg: 232
Citat:
Ursprungligen postat av 345.5 i bänk Visa inlägg
Blir många intressanta klasser och starter. Men tyvärr lite tunt tunga damer och lätta herrar. Arrangerande klubb och inte en ända lyftare???????

http://iof3.idrottonline.se/SvenskaS...delningSM2014/

Det är för tillfället ingen i klubben som är intresserad av att köra med utrustning, därför har vi ingen lyftare anmäld.

Citat:
Ursprungligen postat av hertzman Visa inlägg
Ska bli roligt att tävla på mitt första SM!

Har dock haft lite huvudbry varför ni valt att förlägga det på torsdag istället för att flytta den dagen till söndag? Tråkigt att tjejerna alltid ska lyfta på de sämsta tiderna.

Och varför går alla tävlingar så tidigt? Det känns som det är lättare att locka publik när publiken inte befinner sig på jobbet.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Citat:
Ursprungligen postat av Tunroth Visa inlägg
Hertzman:

Håller helt med dig! Stod först i preml. lista att damer 72+ skulle tävla på fredagen ihop med "tunga" grabbar. Alla i min omkrets tävlar på fredagen(jsk och westbo), och redan bokat in hotell och flyg på fredagen. Nu kommer jag här, utan matchare och Iom att det är SM veckan så är det mesta fullbokat sen långt innan, och jag får därmed hitta något annat boende genemot mina träningskompisar.

Får se om vi kan få ihop det med den lilla trupp JSK som ska upp, om de har möjlighet att vara ledig ända från onsdag och resa upp med mig.
Varför ska alla starta kl 16 under tors och fre? Man måste ju likförbannat vara ledig från arbetet iaf, så kan inte torsdagsgruppen starta vid 10, 11 på fredagen?
Citat:
Ursprungligen postat av Deceiver85 Visa inlägg
Jag kan tänka mig att det har lite att göra med tv-sändningarna också, men jag kan vara fel ute.
Anledningen till att torsdagen används som tävlingsdag är helt enkelt för att det var då vi har chans på tv-tid, och en del av poängen med SM-veckan är ju faktiskt att visa upp vår idrott.

Sedan är en av anledningarna till att tävlingarna startar på em att vi ska få ihop funktionärer, det är trots allt en vardag och umeåpower är en liten klubb där de flesta arbetar eller pluggar och inte har möjlighet att ta ledigt hela dagar. Sen är det även tentaperiod för cirkus hälften av medlemmarna vilket också påverkar, så för vår del är det nästintill nödvändigt att det blir som det är schemalagt.

Thunmarker är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-12, 13:44   #10
Anders77
Registered User
 
Anders77s avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Ort: Falun
Inlägg: 1 276
-120 kg-klassen i Bänkpress ser rejält tuff ut. Den ska bli intressant att se.
__________________
Klassisk Bänkpress Senior +120 kg:PB:197,5 kg SM Borås 140706 Norrlandsmästerskapen: silver -12, guld -13, -14, -15 SM: brons -14, 6:a -15
Veteran Master 1 +120 kg:Personbästa i M1 185 kg Veteran-SM Örebro 170501 VM: 5:a -17 5:a -23 SM: silver -17 guld -22 silver -23
Anders77 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-12, 13:48   #11
Deceiver85
Bänkpress
 
Deceiver85s avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Örebro
Inlägg: 12 807
Citat:
Ursprungligen postat av Anders77 Visa inlägg
-120 kg-klassen i Bänkpress ser rejält tuff ut. Den ska bli intressant att se.
Jag är mer intresserad av klass -105: Stefan Jamroz, Mikael Lundin & Per Nilsson
__________________
Journal / Blogg / ÖKK
Deceiver85 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-12, 14:08   #12
Anders77
Registered User
 
Anders77s avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Ort: Falun
Inlägg: 1 276
Citat:
Ursprungligen postat av Deceiver85 Visa inlägg
Jag är mer intresserad av klass -105: Stefan Jamroz, Mikael Lundin & Per Nilsson
Den blir också intressant. Hög klass på båda de 2 klasserna.
__________________
Klassisk Bänkpress Senior +120 kg:PB:197,5 kg SM Borås 140706 Norrlandsmästerskapen: silver -12, guld -13, -14, -15 SM: brons -14, 6:a -15
Veteran Master 1 +120 kg:Personbästa i M1 185 kg Veteran-SM Örebro 170501 VM: 5:a -17 5:a -23 SM: silver -17 guld -22 silver -23
Anders77 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-12, 14:10   #13
Dreas
Maaaaaaat!
 
Dreass avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: Karlstad
Inlägg: 6 323
Citat:
Ursprungligen postat av Deceiver85 Visa inlägg
Jag är mer intresserad av klass -105: Stefan Jamroz, Mikael Lundin & Per Nilsson
Citat:
Ursprungligen postat av Anders77 Visa inlägg
Den blir också intressant. Hög klass på båda de 2 klasserna.
93an är väl inte helt ointressant heller. Karlsson och Jäder. Även om Jäder borde vinna genom att sätta ingången.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Deceiver85 Visa inlägg
"Vem vare? Vem vare som curla?"
"Ingen"
"Vadå ingen? Säg vem det fucking var"
"Ta det lugnt, vi sa att vi ska curla i squat racket, ni sa okej..."
"Vad ska jag göra med min fucking böjdräkt?"
Dreas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-12, 20:41   #14
345.5 i bänk
Jag bänkar över 400 kilo.
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 4 302
Inte bra det här med SM på vardagar. 2 SL damer från oss som kanske inte kan vara med pga dom inte får semester från jobbet. Säkert andra i Sverige som har samma problem. Lite skillnad på sommar SM veckan när många har semester naturligt.
345.5 i bänk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-13, 10:11   #15
Börje H
Negativa Blöje
 
Börje Hs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Dubai
Inlägg: 15 672
Citat:
Ursprungligen postat av Anders77 Visa inlägg
-120 kg-klassen i Bänkpress ser rejält tuff ut. Den ska bli intressant att se.
+1
Är smygaren Hirvis i tillnärmelsevis ok form tror jag på tre lyftare med resultat +315 kg.

Citat:
Ursprungligen postat av Deceiver85 Visa inlägg
Jag är mer intresserad av klass -105: Stefan Jamroz, Mikael Lundin & Per Nilsson
Otroligt bra klass, men för första gången på flera år inte den mest intressanta klassen. Vilket, med dessa namn, är helt stört!

Citat:
Ursprungligen postat av Dreas Visa inlägg
93an är väl inte helt ointressant heller. Karlsson och Jäder. Även om Jäder borde vinna genom att sätta ingången.
Säg inte det. Karlsson är i stark frammarsch och Jäder haft en del skadetrassel.

Det man kan vara övertygad om iaf är att vinnarvikterna för nästan samtliga herrklasser på SM kommer hålla högsta internationella klass
__________________
Pastor Smulter predikar:
"En tarvitse pillua! En tarvitse rahaa. Koska pääasia on että penkki kulkee"
Citat:
Ursprungligen postat av Gute Visa inlägg
Jag blir aldrig "klar" med någonting, jag uppnår ingenting, jag bara lyfter.
Instagram: BORJETHESWEDE #TeamBTS #Wolverineenergydrink
Börje H är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:35.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)