Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2002-03-23, 20:00   #1
Allan
Går i vanliga skor.....
 
Allans avatar
 
Reg.datum: Jan 2002
Ort: JAKOBSBERG!
Inlägg: 21 341
Post Våga ta kritik!

Handen på hjärtat - hur många här är det som tagit hjälp av kompetenta (och då menar jag inte träningspolaren)personer för att kontrollera om man gör rätt?
Efter massor av år har jag äntligen själv börjat ta till mig teknikråd och synpunkter från andra (även här), vilket gett resultat (också äntligen).
Jag tycker det finns ohyggligt många tränande som verkar vara experter på sin träning. Vilket jag inte begriper. Hur har ni tid med det? Jag har fullt upp med att träna. I alla andra sporter tar den aktive hjälp av proffs för att nå framsteg - och nog är det så att "di riktigt stora" - Coleman och gänget - har coacher.
Jag vet ju att det finns ett byke instruktörer som tittar in här ibland, och - efter ett par tusen instruktioner - visst blir man rätt trött på att bli nonchad av de där som vet allt...
Så upp till bevis - vågar ni ta kritik?


allan
__________________
Alfahanne supreme

Jag älskar små kaniner, men det är gott med en rejäl biff ibland också....

Blogg:Att inte kunna skriva "Mitt Sommarlov!" när skolan börjar
Allan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-03-23, 20:19   #2
nina
Guest
 
Inlägg: n/a
Post

Jag gör det hela tiden... tycker att det är skit bra och viktigt att veta att man gör rätt när man tränar.

Nina
  Svara med citat
Gammal 2002-03-23, 20:55   #3
Frazze
Registered User
 
Frazzes avatar
 
Reg.datum: Jan 2002
Ort: Sockholm
Inlägg: 1 599
Post

Har tränat enligt "hockeyprinciperna" hela mitt liv. Har nu kommit i kontakt med några gubbar som verkligen evt vad de pratar om. Har aldrig fått sådan kontakt i bänkpressen, benböjen eller nåt annat heller för den delen sedan jag började lära mig av andra.

Sedan kan man givetvis få felaktiga råd också, men:

Lyssna på dem som vet
Titta på dem som kan

helt enkelt.


MEN, det är förbannat jobbigt att ha fel hela tiden Jäkla vetabättretyper

[ 23 Mars 2002: Inlägget har ändrats av: Frazze ]
Frazze är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-03-23, 21:18   #4
Helen@
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Tyvärr inte Sthlm längre
Inlägg: 648
Post

Överlag har väl tjejer svårare att ta kritik då vi har förmågan att ta det som personliga påhopp

I mitt fall beror det på vem som ger kritik och om det är befogat samt att det är inte lätt att "lära gamla hundar att sitta" men har man tränat själv ett tag är det lätt att man blir "hemmablind" och kör fast i sina egna övningar och inte märker att man kanske lagt till med olater och kör enformigt med något felaktig teknik......så visst är det nyttigt att få kritik (råd) av de som hållt på med sporten länge och har gedigna kunskaper och erfarenhet.......fast man får lära sig att sålla bland råden/tipsen då vi alla har olika sätt och erfarenheter av träningsresultat.......

......men, visst, jag skulle absolut uppskatta att få köra några pass ihop med någon som är kunnig/kompetent för att vidga mina egna vyer och vidareutvecklas

Man lär sig hela tiden

Mvh Helena
Helen@ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-03-23, 22:00   #5
Petrus
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2001
Ort: sverige
Inlägg: 1 232
Post

>Helen@,
Du har en bra poäng där när du menar att tjejer har svårare för att ta kritik än vad killar har. Dom ser det gärna som personliga påhopp om man inte tänker sig för. Efter några år kan man dra vissa slutsatser: Det beror på HUR man säger det, NÄR man säger det, VEM som säger det, tjejens HUMÖR och framförallt om kritiken är befogad. Påpekar man något för en tjej som man inte gör bättre själv så sitter man med skägget i brevlådan...
Jag har nog varit lite av en besserwisser tidigare men har lärt mig att lyssna och lära, och visst f_n har det gått bättre sen dess!
Vänlgien,

Petrus
Petrus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-03-23, 22:17   #6
Arne Persson
BodyPumpens grundare.
 
Arne Perssons avatar
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Lödde
Inlägg: 15 222
Exclamation

Ju mer man kan ju mer inser man att man inte kan.
__________________
Sänka vikter? Vad menas med det? Höja vikter däremot det vet jag vad betyder!
Arne Persson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-03-23, 23:16   #7
Frazze
Registered User
 
Frazzes avatar
 
Reg.datum: Jan 2002
Ort: Sockholm
Inlägg: 1 599
Post

eller som Demokritos (visst avr det väl han?) sade:

Visast är hon, som vet vad hon inte vet
Frazze är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-03-24, 15:46   #8
Mattias_G
Guest
 
Inlägg: n/a
Lightbulb

Jag tar ibland själv hjälp av proffessionella kroppsbyggare för att få in nya övningar rätt. Å andra sidan kör många kroppsbyggare hyffsat ostrikt. Det gäller att ransonera ut den bäste.
  Svara med citat
Gammal 2002-03-24, 18:16   #9
Pudzianovski
Trankil.
 
Pudzianovskis avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Inlägg: 5 680
Post

helt klart kul o snacka med de som tränat länge länge.....och helst olika personer. alla har ju sina synpunkter på saker o ting.

ta in info. verkställ den bästa infon.

testa sig fram.

det finns inga rätt eller fel.


:p
Pudzianovski är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-04-02, 01:10   #10
Toya
Guest
 
Inlägg: n/a
Post

Jag tycker det är skit bra om någon säger till att man gör fel och sen vissar hur man gör! Sånt folk älskar jag. "Men" sånt folk som säger hur man ska göra men vet inte ett skit om vad dom pratar om kan man bli lätt irriterad på!

[ 02 April 2002: Inlägget har ändrats av: Toya ]
  Svara med citat
Gammal 2002-04-02, 07:35   #11
muskelbyggarn
Klen, men Ren
 
Reg.datum: Jul 2001
Ort: Fellingsbro
Inlägg: 1 505
Post

>Tinner

Visst stämmer ditt resonemang men undrar om det inte är ganska vanligt hos oss killar också?`


Arne har helt rätt i det han skriver. Man lär sig saker hela tiden. Det gäller att försöka vara öppensinnad och våga erkänna att man kanske gör fel ibland.


Vänl,,,
Tobbe
__________________
Optimum Nutrition - Protein done right.


"People can go out and hear R.E.M. if they want deep lyrics, but at the end of the night
they want to go home and get fucked! That's where AC/DC comes into it."
- Malcolm Young
muskelbyggarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-04-02, 09:44   #12
Petrus
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2001
Ort: sverige
Inlägg: 1 232
Post

Citat:
Ursprungligen skickat av muskelbyggarn:
<STRONG>&gt;Tinner

Visst stämmer ditt resonemang men undrar om det inte är ganska vanligt hos oss killar också?`

Vänl,,,
Tobbe</STRONG>
Vad menar du?! Hmmpfr...Vi killar är felfria!!!
Petrus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-04-02, 10:20   #13
muskelbyggarn
Klen, men Ren
 
Reg.datum: Jul 2001
Ort: Fellingsbro
Inlägg: 1 505
Post

Man vill gärna tro det

Visst skiljer sig kvinnor och män sig en del åt. Så är det bara, det ligger i våra gener att vara så (och tur är väl det kanske).

Som jag alltid har sagt. Killar skall inte bo ihop med tjejer, det skall bo med varandra
Kan du tänka dig att det någon gång skulle vara tjaffs om det skall köpas in ett biosystem för 10 000 eller eller nya gardiner?
Nej Nej Nej

Vänl,,,
Tobbe
__________________
Optimum Nutrition - Protein done right.


"People can go out and hear R.E.M. if they want deep lyrics, but at the end of the night
they want to go home and get fucked! That's where AC/DC comes into it."
- Malcolm Young
muskelbyggarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-04-02, 10:56   #14
Mia
Guest
 
Inlägg: n/a
Exclamation

&gt;muskelbyggarn
Problemet är inte att du bor med tjejer, utan att du bor med _fel_ tjejer. Ta för vana att ställa frågan redan på krogen.

"Hemmabio eller gardiner?"

"Hemmabio"

"Your place or mine?"
  Svara med citat
Gammal 2002-04-02, 18:32   #15
Pumping
Guest
 
Inlägg: n/a
Post

IKEA!! vad är det för fel?!?! GHA! hur många timmar som hälst går det tydligen att gå runt dära. men satan ta en om man råkarfastna i en stereo afär...
  Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)