Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2013-02-05, 16:30   #1
Latissimus Dorsi
Banned User
 
Latissimus Dorsis avatar
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 4 479
Män som näthatar kvinnor


Oh the irony, att en vit man kränks av en video som hånar vita kränkta män Men fan vad jag skrattade åt videon, riktigt jävla löjlig. Som att alla kommentarer skulle vara speciella BARA för att de är kvinnor. Vad säger vi? Är folk kränkta?

Senast redigerad av Latissimus Dorsi den 2013-02-05 klockan 16:32.
Latissimus Dorsi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-02-05, 16:38   #2
sandstorm
1/2 eller 2/3?
 
sandstorms avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Ort: DC
Inlägg: 154
Jag tycker att det är en onödig rubrik som garanterat kommer att locka fram många martyrer, då de inte presenterar några bevis för att det är män som ligger bakom. Jag tycker att just sådana martyrer (det är minsann synd om männen också) oftast är löjliga, men jag förstår att många är trötta på vinklingen. Bättre hade varit att fokusera på problemet med näthat i allmänhet, för uppenbarligen är hela grejen vidrig.

Vinklingen ger många öppna mål för kritik, kritik som i sin tur kommer ha många öppna mål och så försvinner poängen.
__________________
Citat:
varför går ja på gym för då? ja springer och styrke tränar hur svårt kan d vara
sandstorm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-02-05, 16:42   #3
Okej
Kolozzeum Immaturity
 
Okejs avatar
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 27
Löjlig video av bägge parter, en av anledningarna till att jag räknar ner tills jag flyttar från Sverige. Fan så man skäms
Okej är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-02-05, 16:44   #4
tp_88
Registered User
 
tp_88s avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 10 631
Jag klickar inte på ett klipp som visar Lisa Magnusson som preview-bild. Kommer således också att hoppa över UG imorgon.

Vad framkommer i klippet som är värre än t.ex. det Pär Ström utsattes för? Vad för (nät)hat har riktats mot dem offentligt, från journalister osv?

Sålänge vi inte talar om seriösa hot eller atentat så måste jag säga att jag är måttligt intresserad. Osmakligt och tragiskt? Ja. Intressant? ZzzZzz. Välkommen till internet, liksom.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av YTS Visa inlägg
Kosttillskott: 75g sill dagligen
tp_88 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-02-05, 16:46   #5
Latissimus Dorsi
Banned User
 
Latissimus Dorsis avatar
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 4 479
Kopierar kommentar från en konversation med en vän.
''om en svensk säger typ sverigedemokraterna rocks
skriver 15 invandrare om hur de ska kn*lla hela hans släkträd i kronologisk ordning
dessa svenska män skulle lika gärna kunna träda fram
och börja grina''
Vem skulle bry sig?
Latissimus Dorsi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-02-05, 16:48   #6
mini
Svensk mästarinna 2011.
 
minis avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Sundbyberg
Inlägg: 12 717
Citat:
Ursprungligen postat av Latissimus Dorsi Visa inlägg
Oh the irony, att en vit man kränks av en video som hånar vita kränkta män Men fan vad jag skrattade åt videon, riktigt jävla löjlig. Som att alla kommentarer skulle vara speciella BARA för att de är kvinnor. Vad säger vi? Är folk kränkta?
Förstår jag dig rätt om du menar att videon du postade hånar män? Du tycker att den är så rolig att du skrattar? Du tycker att dödshot och hot om våldtäkt är löjligt? De borde inte vara så lättkränkta?
__________________
STK
Andra bullar
mini är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-02-05, 16:52   #7
stafh
Registred User
 
stafhs avatar
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 1 081
Ha, hälften SD-anhängare, hälften Flashbackare. Sveriges intelligentia.
__________________
The young are simply too dumb to live, the old are weak and unclean
The ones in the middle, they also must die - their ways are obtuse and obscene
stafh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-02-05, 16:55   #8
Amfksp
Registered User
 
Amfksps avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Inlägg: 295
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5433350 Undra vad rosanna tycker om detta
Amfksp är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-02-05, 17:09   #9
Herr Oberst
Registered User
 
Herr Obersts avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 192
Citat:
Ursprungligen postat av Amfksp Visa inlägg
Va härligt att tjejer står upp mot patriarkatet. Rosanna är en riktigt fin förebild för unga tjejer. Christer/Morgan är visserligen delvis fördömande, men jag förstår ju att dom inte rasar mot Rosanna eftersom hon ändå är så härlig. Hur är oddsen för att Rosanna kanske får en anställning på P3 efter detta tro?
Herr Oberst är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-02-05, 17:09   #10
timoat
Registered User
 
timoats avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 147
Påminner mig om Celebrites read mean tweets. Inte lika obscena givetivs, det är ju ändå primetime television, men de får säkerligen vidrigare saker på mailen/tweetade





Förkastligt och oacceptabelt beteende i vilket fall, men det är väl så internet är, när folk kan gömma sig bakom anonymitet. Tur att de inte spelar xbox live eller nåt annat onlinespel... Jag hade haft svårt att ta det på allvar, personligen, om jag var i det offentliga rummet som de är.

Senast redigerad av timoat den 2013-02-05 klockan 17:13.
timoat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-02-05, 17:12   #11
mini
Svensk mästarinna 2011.
 
minis avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Sundbyberg
Inlägg: 12 717
Vilken tur att ni kunde klippa in en kvinna som misshandlar män, för att liksom ta udden av ursprungsinlägget och visa att det finns elaka kvinnor också. Dessutom lite raljerande över vänstermedia, bra rutet där.
__________________
STK
Andra bullar
mini är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-02-05, 17:18   #12
Amfksp
Registered User
 
Amfksps avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Inlägg: 295
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Vilken tur att ni kunde klippa in en kvinna som misshandlar män, för att liksom ta udden av ursprungsinlägget och visa att det finns elaka kvinnor också. Dessutom lite raljerande över vänstermedia, bra rutet där.
Om det nu även finns kvinnor som systematiskt misshandlar män, och män som misshandlar män, bör man inte då diskutera våld och hot-problematik könlöst. Dvs " hur löser vi våldet mot kvinnor" där könet är det viktiga borde bli "hur löser vi våldet"?
Du tycker inte att våldsamma kvinnor får en annat bemötande än våldsamma män? Hur tror du det hade låtit på p3 om jag ringt in och skrutit om att jag tog hem tjejer från krogen och körde upp en glasflaska i fittan på dom pga att några helt andra tjejer varit elaka mot mig(buhu)
Knappast samma bemötande där, även fast offren mår lika dåligt. Och nej, det är givetvis inget enskilt för christer, utan det är så det fungerar i samhället, ett jävla hyckleri.

Inb4 offerkofta-kommentarer: jag tycker inte synd om mig, jag belyser bara hur det ser ut.

Senast redigerad av Amfksp den 2013-02-05 klockan 17:21.
Amfksp är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-02-05, 17:20   #13
Latissimus Dorsi
Banned User
 
Latissimus Dorsis avatar
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 4 479
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Vilken tur att ni kunde klippa in en kvinna som misshandlar män, för att liksom ta udden av ursprungsinlägget och visa att det finns elaka kvinnor också. Dessutom lite raljerande över vänstermedia, bra rutet där.
Diskussionen urartar i pajkastning, men min grundpoäng är att jag provoceras av särbehandlingen.
Latissimus Dorsi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-02-05, 17:23   #14
en stor stark
Den soeda tösapågen
 
en stor starks avatar
 
Reg.datum: Jul 2009
Ort: Lund/Malmö
Inlägg: 370
Suck, varför ska allt vinklas så mycket. Ja kvinnor nätmobbas, det är hemskt. De mobbas av både kvinnor och män. Även män mobbas, det är också hemskt. Låt oss inte göra detta en fråga mellan könen, utan låt oss hjälpa alla som mobbas oavsett kön.
__________________
Journal

Senast redigerad av en stor stark den 2013-02-05 klockan 17:25.
en stor stark är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-02-05, 17:24   #15
mini
Svensk mästarinna 2011.
 
minis avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Sundbyberg
Inlägg: 12 717
Citat:
Ursprungligen postat av Latissimus Dorsi Visa inlägg
Diskussionen urartar i pajkastning, men min grundpoäng är att jag provoceras av särbehandlingen.
Vilken särbehandling och från vem?
Så din taktik för att det inte ska urarta i pajkastning är att posta videon, strössla med smileys, berätta att det är löjligt att bli kränkt av hot om våldtäkt och mord och sedan lämna tråden?
__________________
STK
Andra bullar
mini är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:54.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)