Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2013-02-03, 13:07   #1
Vivaldi
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 299
Bra modeller på byxor ....

Hej allesammans, jag har ett problem , ett pinsamt men träningsrelaterat sådant.

Som de som kollat in min journal vet har jag i mer än ett års tid nu leanbulkat så gott det går till min målvikt som är 85 kg. Att jag nu ligger på denna känns otroligt men då bulken ej är slut förrens april kommer jag nog försöka ytterligare att öka, främst då i "mölla".

Enter problem: Jag märkte tidigt att mina skjortor började bli tajta, men jag kan fortfarande ha dem på mig, en helt annan femma var det med byxorna, jag fick direkt slänga alla slim fit då mina vader helt enkelt inte gick ned genom de där löjligt smala byxbenen, och nu på senaste tiden har min byggarröv börjat med den fula ovanan att spräcka de byxor i storlek medium jag har kvar.

Jag trollar ej i detta fallet utan efter att jag fixat tekniken på mina benböj har jag gjort av med ett gammalt par löparbyxor ( alltså vindbrallemodell ) samt trashat 2 st par lågkvalitetschinos från Carlings, byxorna tenderar att spricka antingen vid fickorna eller vid regionen där sömmarna möts under benen. Om någon har förslag på en bra tillverkare av hållbara men ändå snygga byxor vore jag mer än tacksam !
Vivaldi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-02-03, 13:14   #2
Fordon
Lyft! Upp å ner!
 
Fordons avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 197
Ett tips kanske vore att släppa taget om slimfit. Det går sällan hand i hand med > ett års benträning på gym.
__________________
"Vinnaren gör det förloraren inte orkar"

2019 års journal
Fordon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-02-03, 13:15   #3
blarand
Registered User
 
blarands avatar
 
Reg.datum: Feb 2013
Inlägg: 5
Nu är inte herrkläder direkt mitt område men har du provat en mer rak och klassisk modell på jeans med lite stretch i?
När det gäller träningsbyxor finns det ju "mjukisbrallor" som slutar under knät. :-)
blarand är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-02-03, 13:20   #4
Thornblom
Försent nu då.. =(
 
Thornbloms avatar
 
Reg.datum: May 2011
Ort: Skogen
Inlägg: 1 324
Stretchbyxor av bättre modell! (Inte Dressman). Då ser det desutom ut som att man har monstervader
Thornblom är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-02-03, 13:21   #5
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 407
Citat:
Ursprungligen postat av Fordon Visa inlägg
Ett tips kanske vore att släppa taget om slimfit. Det går sällan hand i hand med > ett års benträning på gym.
+1

Diesel och Nudie har bra modeller för folk som tränar och väger upp till 100kg i varje fall. Jag har 110cm runt röven 68 runt låren och 40cm runt vaderna och för mig passar stl 36 bra. Det blir lite stort i midjan men då kan man ju ha bälte. Boot-cut kanske kan vara något om man har grova vader.
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-02-03, 13:23   #6
Vivaldi
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 299
Citat:
Ursprungligen postat av Fordon Visa inlägg
Ett tips kanske vore att släppa taget om slimfit. Det går sällan hand i hand med > ett års benträning på gym.
Det tråkiga är att dessa var "normal"

Diggar Jeans och har personligen bra erfarenhet av levis som jag funnit att vara helt outslitbara, skall nog kolla in deras sortiment och börja stockpila på mig alla regnbågen färger ( är en sucker för färgglada byxor ! )
Vivaldi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-02-03, 14:03   #7
Torsk_ole
Fil.Kand Oxéfilé
 
Torsk_oles avatar
 
Reg.datum: Jun 2006
Ort: Allt från söder till norr
Inlägg: 1 360
1. Skit i slim-fit etc
2. Leta efter stretch.
3. Tillse att de passar runt lår och midja.
4. Gå till skräddare och ändra detaljer som du inte är nöjd med (längd, sy in etc).

win!
Torsk_ole är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-02-03, 14:03   #8
Oxe
Leg Siúmpba unstrutor,ü¨¨
 
Oxes avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Inte hemma tyvärr
Inlägg: 420
tajts all the way
__________________
"Oderint dum metuant"
"Do you want to know the truth ? It dont matter, because you cant handle the truth !"
"Mitt samvete är helt rent då det aldrig har använts"
"Enda gången jag backar är när jag tar sats"
Oxe är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:49.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)