Hejsan journalbesökare!
Då var det dags att börja föra en ordentligt journal för att kunna redovisa mina resultat och förhoppningsvis se en progression.
Vem är jag? Född och uppvuxen i jönköping och lever för träningen just nu. Roligare finns inte och att en dag ge upp existerar ej. Ska nå min topp.
Besökte gymmet för första gången under sommarlovet mellan högstadiet i gymnasiet och körde på som de flesta nybörjarna gör utan någon vidare kunskap samtidigt som jag kombinerade det med innebandy. När jag lade klubban på hyllan började jag följa Greg Plitt och inspirerades på så sätt till att lära mig allt jag kan om kroppen och hur jag på bästa sätt kan utvecklas. På den vägen är det och sedan dess har det bara gått framåt
Jag bestämde mig för att gå med i Chrilles projekt som kallas min resa räknas för att tillsammans med honom utvecklas och försöka uppnå min fulla potential. Tanken med det hela är att följa min diet slaviskt och att pressa mig själv ytterligare nivåer för att nå min fulla potential. Alla kan träna hårt, men alla kan inte äta den mängd mat som krävs. Som en vis man en gång sade (Chrille).
Bilder från när jag var 14-15 om jag inte misstar mig. Aldrig rört en vikt vid det tillfället, ungefär så jag såg ut innan jag började bygga.
DödahavetJerusalem 109.jpg DödahavetJerusalem 081.jpg
Bilden är tagen under slutet av Juli, efter någon månads seriös gymträning med strikt utförda rörelser. Här resan fick sin egentliga början och den punkten där jag personligen anser att resan började var nådd.
IMG_0928.jpg
Bilder tagna i Januari 2013
IMG_0225.jpg IMG_0264.jpg
Har som mål att en dag kunna ställa upp och tävla i klassen: Men's Physique i USA och tampas med dem stora grabbarna. Det är en lång resa kvar och jag ämnar att fullfölja mitt äventyr. Jag lär mig något nytt varje dag och för var dag som passerar lär jag känna min kropp ytterligare. Det är otroligt givande och jag älskar den sport och det spåret jag hamnat inom.
Ytterligare mål är att utveckla en striktare teknik där jag genom varje repetition når full kontakt med muskulaturen och på så sätt stimulerar den. Därav kommer jag att köra strikt och vikterna kommer att sänkas, men den smällen tar jag gärna.
Ålder: 17 år (1995)
Längd: 183 cm
Vikt: 87 kg
Personbästa
Knäböj: 140kg
Marklyft 160kg
Bänkpress 95x8