Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-01-29, 16:43   #1
jflycore
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2012
Ort: Kungsbacka
Inlägg: 3 275
"Har träningshetsen gått för långt?"

"Det är ju inte kunskap vi saknar...."

Hmm.
Jag tycker det verkar lite som att någon verkar vara bitter.
Men ja, sen är det ju ett fritt land också.

Vad tycker/känner ni?

http://www.tv4.se/gladiatorerna/klip...-långt-2262324
jflycore är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-29, 16:51   #2
Okej
Kolozzeum Immaturity
 
Okejs avatar
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 27
"Det är snyggt och bra att vara vältränad" - Said no fatty ever
Okej är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-29, 16:54   #3
Okej
Kolozzeum Immaturity
 
Okejs avatar
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 27
Frågan borde istället vara "Har jakten på offer och människor som känner sig mindre värda pga att DOM jämför och speglar sig med andra utifrån EGNA värderingar gått för långt?"
Okej är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-29, 16:55   #4
Jeml
Registered User
 
Jemls avatar
 
Reg.datum: Apr 2011
Inlägg: 16 423
Hej, jag är tjock och tycker det är upprörande att andra tränar...

Fattade inte riktigt vad hennes problem var? Självklart är det en positiv egenskap att vara aktiv och i god hälsa ur en arbetsgivares perspektiv. Varför skulle det inte vara det?

Förstår inte heller grejen med att det ska vara provocerande att att annat folk tränar eller negativt att man uppmanar till aktiviteter på arbetsplatser..
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Hoppas någon LCHF'are fick hjärtattack.
5/3/1 + marathon!
Jeml är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-29, 17:01   #5
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 105
Jag har svårt att ta någon som sitter i tv och säger att träningshetsen gått för långt seriöst, om samma person inte ser ut att ha gjort något fysiskt i hela sitt liv. Nu kanske jag inte ska döma någon på det sättet, men det gör jag :/ Hon blir bara gnällig i mina ögon.

Hade nog varit bättre om det var Helen som satt och pratade om träningshets.
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-29, 17:04   #6
mr sleepy
Register Usher
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 30
Mera om samma debattinlägg:
http://blog.svd.se/maratonbloggen/20...-soffkramande/

Personligen irriterar jag mig på alla inlägg om andras barn på facebook. Men det är ju inte så svårt att scrolla förbi dessa. Men att göra liknande om träning verkar vara svårt.
mr sleepy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-29, 17:14   #7
Puryeah
Registered User
 
Puryeahs avatar
 
Reg.datum: Nov 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 279
Låter som att hon till vänster mest var sur för att hon var för tjock för klätterväggen på kickoffen



Det negativa med att träning och sund livsstil är väldigt populärt nu är att gymmen blir överbefolkade... Jag tränar på ett stort gym men vid 7-tiden på kvällen får man ju fan inte ens parkering. Så var det inte alls för ett år sen. I-landsproblem
Puryeah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-29, 17:17   #8
jflycore
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2012
Ort: Kungsbacka
Inlägg: 3 275
I slutändan handlar det kanske om en viss avundsjuka hos vissa människor.
Det finns så många som inte orkar eller vill ta sig i kragen på olika sätt och då är det så mkt enklare att klaga på människor som gör det dom själva skulle vilja orka med.

Om du är lite rund, tjock eller fet och saknar lite självdisciplin till att ens gå ut och gå 30 minuter om dagen, då är det mkt enklare att klaga på någon som faktiskt gör det.

Vilket jag tycker är pinsamt!

Om du är missnöjd med något, då är det ju hur enkelt som helst att försöka förändra det.
Ditt jobb, din livstil, din kropp.
Finns alltid något att göra.
Lite typiskt svenskar också..

Och hon Rebecca som skrev inlägget, hon borde ju verkligen gå till botten varför hon just tycker då..

Skrämmande.
jflycore är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-29, 17:20   #9
Tricklew
W för Vendetta
 
Tricklews avatar
 
Reg.datum: Feb 2011
Inlägg: 155
Hos vissa? Självklart, bara att läsa valfri träningsdel i kolozzeum och du hittar drösvis med människor som mår riktigt illa över deras träning, knappast en vidare sund livsstil.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel Visa inlägg
Sen är väl penis funktion även att fungera som en svamp så att en man med lång penis och rejält ollon kan suga ut den tidigare mannens sperma och lämna sin egen kvar efter akten.
Citat:
Ursprungligen postat av thunder Visa inlägg
Fan vilka hjärtlösa kukskallar som skriver här.

Senast redigerad av Tricklew den 2013-01-29 klockan 17:22.
Tricklew är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-29, 17:20   #10
Ronn
Duck and Cover!
 
Ronns avatar
 
Reg.datum: May 2011
Ort: Stocktown
Inlägg: 1 828
Vilken hets? Det är väl inte ett allmänt fenomen om någon enstaka person tycker så.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av shaguaa
Hur du gör din kropp mer bekväm, Skynda dig, gå, Tycker du det, man?
Det kött mina ögon, länken till det, hur är det med dig? Tycker du det? mina pojkvänner tycker också det! det är gratis Shiping. Det är ett Ped Egg Söt äggformade DIY fotfil känslokallt och Dead Skin Remover + 1 Emery Pad
Ronn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-29, 17:21   #11
Mantus
småmysigt slampig
 
Mantuss avatar
 
Reg.datum: Jul 2006
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 470
Citat:
Ursprungligen postat av Puryeah Visa inlägg
Låter som att hon till vänster mest var sur för att hon var för tjock för klätterväggen på kickoffen



Det negativa med att träning och sund livsstil är väldigt populärt nu är att gymmen blir överbefolkade... Jag tränar på ett stort gym men vid 7-tiden på kvällen får man ju fan inte ens parkering. Så var det inte alls för ett år sen. I-landsproblem
Ett år är en rätt liten mättid...

Med det sagt så har det stadigt blivit allt trängre vid de fria vikterna de senaste åren. Det är ju inte alltid negativt dock då det blir ett allt större gäng som kör seriöst som man kan träna ihop med och pushas av. Nu gäller det bara att gymmen hakar på trenden och köper in mer och bättre fria vikter.
__________________
Done with shadows
Mantus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-29, 17:23   #12
timoat
Registered User
 
timoats avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 147
Ha, det är som att klaga till studienämnden; "Plugghetsen är för hög! Jag vill också bli läkare men jag har inte betygen! Orättvist!"
timoat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-29, 17:24   #13
Okej
Kolozzeum Immaturity
 
Okejs avatar
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 27
Jag tycker bara det är kul och inspirerande att många tränar

Nej faktiskt inte, hatar att behöva dela, vänta och vara trevlig. Det är min grottmanastund och den är förstörd nu <längtar tills nyårseffekten är över>

blev lite ot därja...

edit:
Citat:
Ursprungligen postat av timoat Visa inlägg
Ha, det är som att klaga till studienämnden; "Plugghetsen är för hög! Jag vill också bli läkare men jag har inte betygen! Orättvist!"
Hahahah! Lmao vilken hycklare jag känner mig som, "Dagens betygshets passar inte mig" hahaha fan..

Senast redigerad av Okej den 2013-01-29 klockan 17:25.
Okej är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-29, 17:45   #14
aijou
Registered User
 
aijous avatar
 
Reg.datum: Mar 2011
Ort: Löddeköpinge
Inlägg: 3 743
Det ÄR upp till var och en om man vill träna eller inte. Om man inte är stark nog att fatta sina egna beslut för att man är rädd för att någon inte ska tycka likadant så kan man inte skylla det på någon annan än sig själv.

Sedan kan jag väll hålla med om att media blåser upp det hela lite väl mycket nu efter nyårslöftena, men det är en trend som alla andra . Antingen så går det över eller inte. Det är ju ändå "folket" som bestämmer vad som blir trendigt och inte. De som vill får anamma trenden och de som tränar för att de älskar träningen i sig gör det ändå inte för att det är på modet. De som inte vill träna får helt enkelt låta bli.

Visst är det synd att folk ska få prestationsångest för att de inte tränar, men om man gick runt och oroade sig för att andra ska få prestationsångest så skulle man ju aldrig kunna prestera någonting utöver det vanliga.

Sedan håller jag med om att det blir tramsigt åt andra hållet när man måste visa upp hur duktig man är genom att posta på facebook varje gång man har tränat. Men som tur är så är det väl i första hand periodarna/nyårsbantarna som gör detta. Det har en tendens att gå över efter ett tag.

Eller vad vet jag?
__________________
Godkänt på tävling: Knäböj: 190kg, Bänkpress: 105kg, Marklyft: 220kg, Total: 515kg, Viktklass -93
Journal - Peka och Skratta!

Hårt, tungt och snabbt: Spotify Playlist: Workout by aijou
aijou är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-29, 17:50   #15
gratefuldead
Registered User
 
gratefuldeads avatar
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 586
Citat:
Ursprungligen postat av Ronn Visa inlägg
Vilken hets? Det är väl inte ett allmänt fenomen om någon enstaka person tycker så.
Jag tror inte att det är någon enstaka person, utan det är nog ganska utbrett att känna ett tryck att man "måste" träna.

Man påverkas enormt mycket av sin omgivning vare sig man vill det eller inte. Kroppsfixering är inte bra och många kan må riktigt dåligt av att inte kunna nå upp till dessa ideal. Främst då bland tonåringar då det brukar vara som viktigast att vara "bra" och att känna att man "duger".

Det är lätt att säga att det är en tjockis som inte orkar träna som yttrar sig om något sådant, men en viss poäng har personen.
__________________
Grisbänk på NNIF.

Filmjölk om varför det marklyfts mindre än det böjs...
Citat:
Ursprungligen postat av filmjölk Visa inlägg
För att de är drabbade av knäböjsneuros där de böjer och böjer tills röven blöder och sedan fortsätter böja. Då orkar man inte marklyfta så ofta.
gratefuldead är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)