Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-12-03, 14:25   #1
smocken
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 137
Vems fel är det när det går dåligt för ett lag? spelarnas eller tränarens?

Tja alles en sak jag har funderat på länge är.

När det går dåligt för ett lag och dom förlorar det kan väl inte vara tränarens fel? det är väl upp till spelarna att få igång en teamkänsla och peppa varandra mentalt.

Men visst om det har skurit sig mellan en hel del spelare och tränaren kan väl en svacka uppstå men jag personligen tycker att tränarna får ta för mycket av skulden vad tycker ni?
smocken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-03, 14:40   #2
Fyllot
Banned User
 
Reg.datum: Jul 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 673
Är tränaren kass på att förmedla sanningen till spelare så skiter det sig. I Sverige är vi inte lika professionella upplever jag och lite mer av bortskämd karaktär. Att rätt person är lagkapten är nog minst lika viktigt för dessa är med i spelet hela tiden.
Fyllot är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-03, 14:45   #3
rooz
Legimtimerad flaggstång
 
roozs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Hos Mor & far
Inlägg: 9 962
Tränaren har ju yttersta ansvaret för den spelartrupp han blivit tilldelad. Och tränaren är ansvarig för "Gameplan" och hur laget ska utföra matcher.

Men jag tycker även div sportchefer ska ha sin beskärda del av "skiten"
__________________
Citat:
Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna något slags känsla
rooz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-03, 14:59   #4
Tigerkotten
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 367
Spelarna, Tränaren, Styrelsen. Allt beror på situationen, t.ex om styrelsen ej vill skjuta in mera pengar och andra lag får mera och mera att spendera, hur ska då laget kunna konkurrera på samma villkor?

Sen självklart gameplans / motivation är viktigt. Går en spelare bort sig missar lägen, gör misstag och låter det andra laget kapitulera på det misstaget så är det ju spelarens ansvar.

Som sagt väldigt svårt att säga. Jag som Arsenal supporter idag skyller på alla 3 efter denna "dåliga" säsong.
Tigerkotten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-03, 15:18   #5
egge
Det var en gång en tråd-master!
 
egges avatar
 
Reg.datum: Jun 2005
Ort: E4 Norr
Inlägg: 952
Tittar vi på Chelsea så är det knappast tränarens fel t ex. Helt omöjligt att träna när man får kicken för minsta nederlag.
Kikar vi på Liverpool så har ju styrelsen sagt att det är deras fel att det inte köptes in en bättre anfallare i somras så då kan man ju inte skylla på tränaren som inte får de resurser han vill.

Oftast skylls det allt för mycket på tränaren tycker jag.
__________________
Tacka vet jag konstruktivt livsknarkande. - Doctor Snuggles

Fanns aldrig i kravspecifikationen att livet skulle vara rättvist. Försent att koda om allting nu så vi får fortsätta simulationen. Kanske kan vi patcha? - stridis
egge är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-03, 15:25   #6
kaer
Gillar just DIG!
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Södermalm
Inlägg: 479
Ofta handlar det ju om att man måste få till en förändring, även om det inte är tränarens 'fel' är det lättare att byta ut tränaren en en del av truppen.
__________________
Rome wasn't built in a day
kaer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-03, 15:28   #7
Tigerkotten
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 367
Möjligen denna säsong har du rätt i ang Liverpool, men de la fortfarande ut runt £20 miljoner på nyförvärv denna säsong.

http://www.transferleague.co.uk/prem...transfers.html

Med tanke på hur mycket de spenderat de senaste åren, skulle man ändå kunna tycka att de borde gjort bättre ifrån sig. Fast de har ju dock CL vinst samt CL final för inte så länge sedan. Men som sagt de har investerat rätt mycket pengar också.

Därför på ett sätt har jag "hopp" på Wenger, eftersom sedan Emirates flytten har han fått snåla och t.om gått plus i transfer pengar sedan den. Men samtidigt så oroar spelet mig, för det är ingen fart alls längre. Så får mig att undra om tiden har sprungit förbi Wenger en del med, och man behöver ha ett nytt "mindset".
Tigerkotten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-03, 15:28   #8
Amfksp
Registered User
 
Amfksps avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Inlägg: 295
Spelar inte så mkt roll vems fel det är, tränar har ändå alltid det övergripande ansvaret på samma sätt som en VD har det

Även om han inte gör dom direkta felen, utan någon under honom är orsaken till att ett bolag går dåligt, så får han foten av styrelsen för att det är hans ansvar att se till att dom under honom inte gör fel.
Amfksp är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-03, 15:53   #9
pwnyou
Registered User
 
pwnyous avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 1 106
Spelarna har kanske 50%, tränaren 25%, övriga faktorer 25% eller något åt det hållet.
pwnyou är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-03, 16:22   #10
smocken
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 137
Ja, det är nog mycket olika faktorer men tycker nog att tränaren får ta för mycket av skulden.
Det är väl ganska mycket upp till spelarna att ta tag i situationen eller hur? sänk lönen till hälften så kanske dom får en morot att spela bättre eller?
smocken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-03, 16:56   #11
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 409
Citat:
Ursprungligen postat av smocken Visa inlägg
Ja, det är nog mycket olika faktorer men tycker nog att tränaren får ta för mycket av skulden.
Det är väl ganska mycket upp till spelarna att ta tag i situationen eller hur? sänk lönen till hälften så kanske dom får en morot att spela bättre eller?
Du tror inte att dom hade flyttat till ett annat lag som hade betalat mer pengar då?
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-03, 16:58   #12
smocken
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 137
Kontrakt?
smocken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-03, 17:08   #13
Kebab-Arne
Ge mig kebap och öl
 
Kebab-Arnes avatar
 
Reg.datum: Jun 2003
Ort: Västerås
Inlägg: 3 353
Citat:
Ursprungligen postat av smocken Visa inlägg
Kontrakt?

Så du menar att kontraktet gör så att spelaren inte kan dra men klubben halvera hans lön för de känner för det?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Robbmeister Visa inlägg
Det är alltid lika kul när man lyckats få stånd på bussen precis när man ska av.
Kebab-Arne är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-03, 17:58   #14
mangemani
Amiga forever
 
mangemanis avatar
 
Reg.datum: Feb 2003
Ort: sundsvall
Inlägg: 5 984
motståndarna?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Livet är inte värt att leva om man inte ligger på minst 60 fps konstant.
"Stora tänkare har alltid mött kraftig opposition från mediokra tänkare"

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information
mangemani är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-03, 18:03   #15
smocken
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 137
Citat:
Ursprungligen postat av Kebab-Arne Visa inlägg
Så du menar att kontraktet gör så att spelaren inte kan dra men klubben halvera hans lön för de känner för det?
Förstår inte hur vinkeln kan vinklas åt mitt håll? jag ställde en enkel fråga men som vanligt ska det börjas med det vanliga jiddret!

I Ryssland i KHL blev spelarnas lön halverad om dem inte började spela bättre och så blev fallet att det började spela som ett kämpande lag och inte en hoper överbetalda divor.

Klart dom kan dra men man kan väl inte bryta ett kontrakt hur som helst då den andra klubben får stå för en jävla summa och dom måste ha klubbens godkännande osv.
smocken är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:01.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)