Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-12-03, 13:59   #1
Istolig
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2012
Inlägg: 0
Trafikkamera

Jag vet vad ni kommer säga, KÖR lagligt och sluta noja. Jo visst det strävar jag efter, men med nyvunnet körkort och allt så kan jag som en orolig person inte släppa vissa frågor, därför vänder jag mig till den kunniga delen av Kolozzeum!'
Jag körde igår på väg in i lundbytunneln och förbi en fartkamera på 70 sträcka, mätaren visade 75,, direkt tänkte jag att HOPP 1500 fattigare. Men jag kollade bakåt och la inte märke till någon blixt. Så vilken hastighet behöver man uppnå för att den skall reagera? Har läst om någon säkerhetsmarginal på 3 km /h vilket innebär att man inte blir fotad för 73 km. Sedan finns en annan säkerhetsmarginal i kameran på 1 km i timmen. (För att räkna bort radarfel). Så min fråga är, till att börja med, gäller denna marginal på 3 km, eller är det myt? Behöver man köra i 73 för att böter skall ges? Samt finns det NÅGON möjlighet att jag missat att jag blev fotad då blixten är stark? Jag tittade som sagt bakåt vid tillfället, men en stark blixt bör ju resultera i att jag märkte den?
Istolig är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-03, 14:05   #2
Fredszky
Kämpa! Kämpa! Kämpa!
 
Fredszkys avatar
 
Reg.datum: Aug 2001
Inlägg: 398
räkna med glädjevisaren
__________________
P r o f e . t
Fredszky är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-03, 14:06   #3
Arne Persson
BodyPumpens grundare.
 
Arne Perssons avatar
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Lödde
Inlägg: 15 222
Citat:
Ursprungligen postat av Istolig Visa inlägg
Jag vet vad ni kommer säga, KÖR lagligt och sluta noja. Jo visst det strävar jag efter, men med nyvunnet körkort och allt så kan jag som en orolig person inte släppa vissa frågor, därför vänder jag mig till den kunniga delen av Kolozzeum!'
Jag körde igår på väg in i lundbytunneln och förbi en fartkamera på 70 sträcka, mätaren visade 75,, direkt tänkte jag att HOPP 1500 fattigare. Men jag kollade bakåt och la inte märke till någon blixt. Så vilken hastighet behöver man uppnå för att den skall reagera? Har läst om någon säkerhetsmarginal på 3 km /h vilket innebär att man inte blir fotad för 73 km. Sedan finns en annan säkerhetsmarginal i kameran på 1 km i timmen. (För att räkna bort radarfel). Så min fråga är, till att börja med, gäller denna marginal på 3 km, eller är det myt? Behöver man köra i 73 för att böter skall ges? Samt finns det NÅGON möjlighet att jag missat att jag blev fotad då blixten är stark? Jag tittade som sagt bakåt vid tillfället, men en stark blixt bör ju resultera i att jag märkte den?
Jag vet gränserna mm men tänker inte berätta...
__________________
Sänka vikter? Vad menas med det? Höja vikter däremot det vet jag vad betyder!
Arne Persson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-03, 14:07   #4
eiri
Registered User
 
eiris avatar
 
Reg.datum: Mar 2010
Ort: Falun
Inlägg: 883
om du skulle ha "fastnat" be och få kolla på bilden och går det inte att identifiera "dig" så neka allt bara så slipper du bötern
eiri är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-03, 14:12   #5
Arf Pingvin
Hårdrockare
 
Arf Pingvins avatar
 
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Luleå
Inlägg: 3 014
Det är inte varje kamera som är aktiv hur som helst.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av thezet
Chins utförs med supinerat grepp, pullups med pronerat. Av någon oförklarlig anledning har svenskar svårt att greppa det.
Arf Pingvin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-03, 14:13   #6
spoonchest
Registered User
 
spoonchests avatar
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Östeföss
Inlägg: 893
De blinkar dig inte med 5km överträdelse på mätaren.
Och har de tagit kort så har du garanterat märkt det. Har blivit fotad i en sån där kamera förut i fullt dagsljus med strålande sol, och hajjade till ordentligt av blixten.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Mapa Visa inlägg
Dem som som gör det där lilla extra är dem som sen får höra att dem har bra gener av dem som inte gör det
spoonchest är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-03, 14:17   #7
miaz
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2009
Inlägg: 358
Citat:
om du skulle ha "fastnat" be och få kolla på bilden och går det inte att identifiera "dig" så neka allt bara så slipper du bötern
stämmer detta verkligen?
trodde det var ändrat så att bilen får boten.
miaz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-03, 14:19   #8
Mental
Ölkonnässör
 
Mentals avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: Stockholm...ish
Inlägg: 6 013
Citat:
Ursprungligen postat av miaz Visa inlägg
stämmer detta verkligen?
trodde det var ändrat så att bilen får boten.
Näe, det är för trängselskatt och p-bot.

Fortkörning/rattfylla/vårdslöshet i trafik mm är personligt.
__________________
Mental är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-12-03, 14:19   #9
eiri
Registered User
 
eiris avatar
 
Reg.datum: Mar 2010
Ort: Falun
Inlägg: 883
Citat:
Ursprungligen postat av miaz Visa inlägg
stämmer detta verkligen?
trodde det var ändrat så att bilen får boten.
nej polaren körde brorsans bil och blev fotat, de ville att min bror skulle identifiera honom men han vägrade så det lades ner.
eiri är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:43.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)