Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-11-29, 14:46   #1
Kotten
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 830
Telefon och abonnemang

Jag har ett abonnemang hos telia som går ut i mars, någon sa till mig att jag 3 månader innan kan teckna nytt abonnemang och ta en ny telefon och bara få bindningstiden förlängd med 3 månader. Stämmer detta ?
Kotten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-29, 15:51   #2
Dav0d
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2004
Ort: Solna, Sthlm
Inlägg: 1 146
Skämtar du? Att söka deras telefonnummer och ringa går galet mycket snabbare än det här samt att du får 100% rätt svar. Dessutom måste du ändå ringa till dem om du ska göra någon typ av affär...
Dav0d är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-29, 17:37   #3
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 775
Citat:
Ursprungligen postat av Kotten Visa inlägg
Jag har ett abonnemang hos telia som går ut i mars, någon sa till mig att jag 3 månader innan kan teckna nytt abonnemang och ta en ny telefon och bara få bindningstiden förlängd med 3 månader. Stämmer detta ?
Nej du har nog missförstått. Du kan förlänga ditt abonnemang när du har X antal månader kvar med bindningstid, men den nya förlängningen lär ju bli minst 12 månader. Säkert 24 i de flesta fall.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-29, 17:41   #4
Fatalist
TränaSäljaLiggaSpela
 
Fatalists avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 8 279
Och du ringer naturligtvis för att säga upp, inte för att förlänga, om du vill få bästa deal.
Fatalist är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-29, 18:39   #5
henrikl
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 729
Citat:
Ursprungligen postat av Fatalist Visa inlägg
Och du ringer naturligtvis för att säga upp, inte för att förlänga, om du vill få bästa deal.
Nej. Säger du upp så tappar du telefonnumret.

ONT: beroende på hur mycket räkningen ligger på så väljer du olika abonnemang. De större abonnemangen ger större rabatt på telefonen.
Bindningstiden som går att välja mellan är 12/18/24 där 24månader ger störst rabatt.
henrikl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-29, 18:42   #6
Fatalist
TränaSäljaLiggaSpela
 
Fatalists avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 8 279
Citat:
Ursprungligen postat av henrikl Visa inlägg
Nej. Säger du upp så tappar du telefonnumret.

ONT: beroende på hur mycket räkningen ligger på så väljer du olika abonnemang. De större abonnemangen ger större rabatt på telefonen.
Bindningstiden som går att välja mellan är 12/18/24 där 24månader ger störst rabatt.
Du läste nog inte vad jag skrev?
Fatalist är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-29, 18:53   #7
Danne2k
Registered User
 
Danne2ks avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Ort: Luleå
Inlägg: 4 752
Som några redan nämnt så blir den nya bindningstiden inte 3 månader utan den blir 12/18/24 månader beroende på vad du väljer.

3 månader innan din nuvarande bindningstid går ut kan du göra ändringar på ditt abonnemang, tex. binda upp dig igen, ta del av rabatten du får och ta ut en ny telefon.

Det gamla abonnemanget byts direkt till den nya formen (OM du väljer att byta abonnemanget dvs.) men har du ett pristillägg som ligger kvar, dvs. du betalar av din nuvarande telefon, så löper det pristillägget 3 månader till, dvs. ända fram till din ursprungliga bindningstid går ut.

Jobbar på Telia så det är bara att fråga om du undrar något mer eller inte förstod
Danne2k är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-29, 18:54   #8
henrikl
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 729
Citat:
Ursprungligen postat av Fatalist Visa inlägg
Du läste nog inte vad jag skrev?
"Och du ringer naturligtvis för att säga upp, inte för att förlänga, om du vill få bästa deal."

Säger han upp abonnemanget så tappar han telefonnumret...
Det han ska göra är att, om han nu har fel abonnemangsform, är att byta, inte säga upp.
henrikl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-29, 19:10   #9
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 775
Citat:
Ursprungligen postat av henrikl Visa inlägg
"Och du ringer naturligtvis för att säga upp, inte för att förlänga, om du vill få bästa deal."

Säger han upp abonnemanget så tappar han telefonnumret...
Det han ska göra är att, om han nu har fel abonnemangsform, är att byta, inte säga upp.
Men du fattar ju inte. Om han ringer in och säger att han vill säga upp så kommer han bli sugarcoatad med massa erbjudanden för att stanna kvar som kund. Anti-churn kallas det, att vända kunden
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-30, 01:15   #10
Kotten
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 830
Citat:
Ursprungligen postat av Dav0d Visa inlägg
Skämtar du? Att söka deras telefonnummer och ringa går galet mycket snabbare än det här samt att du får 100% rätt svar. Dessutom måste du ändå ringa till dem om du ska göra någon typ av affär...
Visst gör det. Men nu satt jag inte så jag kunde ringa. Så därför drog jag iväg frågan bara
Kotten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-30, 01:17   #11
Kotten
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 830
Citat:
Ursprungligen postat av Danne2k Visa inlägg
Som några redan nämnt så blir den nya bindningstiden inte 3 månader utan den blir 12/18/24 månader beroende på vad du väljer.

3 månader innan din nuvarande bindningstid går ut kan du göra ändringar på ditt abonnemang, tex. binda upp dig igen, ta del av rabatten du får och ta ut en ny telefon.

Det gamla abonnemanget byts direkt till den nya formen (OM du väljer att byta abonnemanget dvs.) men har du ett pristillägg som ligger kvar, dvs. du betalar av din nuvarande telefon, så löper det pristillägget 3 månader till, dvs. ända fram till din ursprungliga bindningstid går ut.

Jobbar på Telia så det är bara att fråga om du undrar något mer eller inte förstod
Jo jag menar ju att bindningstiden blir tex 24 månader + 3 månader då. Då har jag koll på läget
Kotten är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:49.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)