Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-11-16, 18:48   #1
Klanje
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 182
Mattias - Träning, skitsnack och syn på livet

Hej,

Rubriken avser återspegla ett tänkt innehåll i denna min första träningsjournal.

Jag vet inte riktigt vad som är legio att skriva i sådana här journaler, eller om tanken är att man måste ha ett ordentligt mål med sin träning för att passa in. Det är inte riktigt vad jag har i sådana fall. Jag tränar för att det är kul, för att jag vill se bitig ut, och för att jag vill vara hyfsat stark.

Som en första presentation av mig själv tänkte jag ladda upp en liten videoblogg. Känns lite lagom fånigt att spela in sig själv, men det är också ganska kul. Så håll till godo!

Klanje är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-17, 09:52   #2
chrille87
fyller snart 88
 
chrille87s avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Ort: Ironheaven
Inlägg: 5 496
Alltså nästan 8min videoblogg i öppnings inlägget! Du verkar vara en riktigt skön typ! Lycka till med träningen =)
chrille87 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-17, 12:32   #3
Klanje
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 182
Vi gör så här.

Målet för dagen är ett presspass på Friskis och Svettis på Gärdet. Har blivit ditlockad av en arbetskamrat och hoppas väl kunna prestera något sånär bra i alla fall. Tanken är lite att jag ska prova på gymmet, och ge henne lite tips om styrketräning. Där kan vi för övrigt prata om en person som bör inspirera de flesta. För fyra år sedan hade hon sådana ryggproblem att hon inte kunde sitta upp. Sedan blev hon gravid. Nu för tiden är hon 15 kg lättare, och mycket starkare. Kul. Nu ska hon bli ännu starkare är det tänkt.

Tog en liten bilutflykt, och på vägen hem blev jag själv i bilen. Ypperligt tillfälle för en videoblogg med andra ord. Mitt enda problem med de här små snuttarna är att jag har väldigt lite matnyttigt att säga. Lyssnar ni noga får ni dock lite livstips, som kan vara bra att ha med sig.



Chrille, fan vad kul att du tittade in hit. Har som en liten milstolpe att pressa mer än dig någon gång. Så bli inte allt för arg om jag lite grand hoppas på en armfraktur eller dylikt på din sida. Tycks vara enda möjligheten till att lyckas med det konststycket.

Skämt åsido. Du är en inspiration.
Klanje är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-17, 12:39   #4
Tokruska
Registered User
 
Reg.datum: May 2011
Inlägg: 860
Haha helt awesome inledning på en journal. "Tog mig igenom" hela klippet och lär ju bara säga att du verkar vara en riktigt skön jävel. Stark med för den delen! Lycka till med fortsatta träningen och hoppas du kommer någonstans med uppsatsen!
Tokruska är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-17, 13:01   #5
Niwah
Powerhouse
 
Niwahs avatar
 
Reg.datum: May 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 7 030
Grymt! Fan vad kul att du har startat journal. Given prenumeration!

EDIT: Så jävla skön du är att lyssna på också! Ser framemot många videobloggar. Du är ju naturligt bra framför kameran. Som jurist ska man väl kunna surra iofs :P
EDIT 2: Bra styrka också

Senast redigerad av Niwah den 2012-11-17 klockan 13:08.
Niwah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-17, 13:12   #6
Nano-Sekund
Registered User
 
Nano-Sekunds avatar
 
Reg.datum: Jul 2007
Ort: Piteå
Inlägg: 5 136
Hahaha Klanje !! Vilken skön jävla lirare du är Du är sjukt lik Mattias "tjärnan" Tjärnkvist (hockeyspelare)

Nu vill jag se lite
Stats på träningspass
Filmer från gymmet
Favorit groggar
Samt #givetvis fler videobloggar

Prenumeration CHECK !!

// passa fotlederna
__________________
Träningsjournal
Blogg-4klövern
Youtube kanal
Facebook
Instagram - @olaenberg / @4klovern

Senast redigerad av Nano-Sekund den 2012-11-17 klockan 13:14.
Nano-Sekund är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-17, 13:14   #7
Niwah
Powerhouse
 
Niwahs avatar
 
Reg.datum: May 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 7 030
HAHAHA FY FAN. Bland det roligaste jag sett videobloggsmässigt. Så jävla spontant rolig
Ledsen över att de nästan 8 minutrarna är slut
Niwah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-17, 13:22   #8
Klanje
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 182
Hej!

Vad kul att folk tagit sig in hit och dessutom valt att lägga någon minut på att kommentera. Uppskattas. Jag ska ta och läsa era journaler jag också. Tokruska (sry, stavade fel), vi verkar vara ungefär på samma plats i träningslivet. Först till att pressa mer än Chrille? Jag kan avslöja att jag avser åka förbi Älvsbyn, om det nu är där han bor, om cirkus en månad. Om vi kan planera in en liten "olycka" vid något obevakat övergångsställe kanske vi båda kan nå det målet före jul.

På temat journal och dylikt. Jag ska försöka filma vid tillfälle. Jag lovar. Enda lilla problemet är att jag tränar ensam, runt 11 på förmiddagen när jag tröttnat på att sitta framför datorn och "skriva". Då tränar PRO på mitt gym. Ni kan inte ana hur satans jävla pinsamt det är att plocka fram telefonen då. Jag ska dock våga någon gång. Ge mig ett tag bara.

Aja, 40 min kvar. Kommer en recension på gymmet och en presentation av passet. Kanske en recension av K som passare också. Målbild, 120*5 i bänken.

Over and out.

Senast redigerad av Klanje den 2012-11-17 klockan 13:31.
Klanje är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-17, 13:33   #9
Tokruska
Registered User
 
Reg.datum: May 2011
Inlägg: 860
Citat:
Ursprungligen postat av Klanje Visa inlägg
Hej!

Vad kul att folk tagit sig in hit och dessutom valt att lägga någon minut på att kommentera. Uppskattas. Jag ska ta och läsa era journaler jag också. Tokruska (sry, stavade fel), vi verkar vara ungefär på samma plats i träningslivet. Först till att pressa mer än Chrille? Jag kan avslöja att jag avser åka förbi Älvsbyn, om det nu är där han bor, om cirkus en månad. Om vi kan planera in en liten "olycka" vid något obevakat övergångsställe kanske vi båda kan nå det målet före jul.
Hahaha ja ska vi upp på den nivån är det nog det som behövs! Ordnar du det så antar jag utmaningen haha!
Tokruska är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-17, 15:47   #10
Klanje
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 182
Citat:
Ursprungligen postat av Nano-Sekund Visa inlägg
Hahaha Klanje !! Vilken skön jävla lirare du är Du är sjukt lik Mattias "tjärnan" Tjärnkvist (hockeyspelare)

Nu vill jag se lite
Stats på träningspass
Filmer från gymmet
Favorit groggar
Samt #givetvis fler videobloggar

Prenumeration CHECK !!

// passa fotlederna
Vi försöker oss på en passredovisning då.

För det första, det här blev inte vad jag hade tänkt mig. Friskis och Svettis var, tvärt emot vad många tror, inte det supergym jag hade förespeglat mig. Jag byter alltså inte gym. För det andra, min träningskamrat i dag förorsakade en låg kvalifjutta på mitt pass.

Nog med bortförklaringar:

Bänkpress:
10*20 kg
10*60 kg, med stopp
10*80 kg, med stopp
5*100 kg, med stopp
Handledslindor på
5*120 kg, med utan stopp men ändå ett personligt rekord. Tror att jag har en sexa här men jag vågade inte riskera att K bröt fingrarna mellan min stenhårda bringa och stången. Så jag skippade det försöket.
10*100 kg, med stopp på de första 6. Sedan "reppade" jag ut, tror att det blev 4 till.

Chins (ja, ni ser ju hur konstigt det blev)
14 st, kändes konstigt att köra chins så jag gjorde bara ett set.

Dips
18 st i två set.

(Här får jag poängtera att stor del av passet vid den här tidpunkten gick åt till att korrigera teknik och peppa min träningskamrat. Tog fokus. Och då det egentligen var en vilodag så brydde jag mig inte så mycket.)

Lutande hantelpress.
9*40 kg
8*40 kg

Slut på gympasset. Blev lite lek i TRX och med armhävningar i F&S gympasal. Försökte lära K "Grace" med bodypump-stängerna. Gick åt helvete. Att köra den på 10 kg är för övrigt mindre utmanande. Men jag tror att jag hade kunnat prestera i närheten av 5 minuter om jag hade fullföljt.

Favoritgroggar:
Här ska ni veta att jag är lite av en självutnämnd guru.
1. Jag blandar en killer-mojito. Riktigt jävla bra är jag på den.
2. Min hemmablandade margarita.
3. Whisky, skotsk utan is.
4. Grappa, vit gärna Nardini.
5. GT, har givetvis alltid en plats på en sådan här lista.
6. T-röd. Oftast på söndagar när systemet är stängt.

(Jag vet att 50 % inte är groggar. Men vad fan, ni kan väl hålla till godo?)

Dagens outfit (eller bild på mina föräldrars heilande hund, som sov över hos mig i natt):
IMG_1531.jpg

Bild på mina föräldrars heilande hund, han sov över hos mig i natt (eller bild på dagens outfit till gymmet)
IMG_1526.jpg

Och för övrigt Ola, TACK SOM FAN!!! Att få vara lik en Djurgårdslirare är i sanning ett livsmål.

Kram på er.
Klanje är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-17, 16:50   #11
Niwah
Powerhouse
 
Niwahs avatar
 
Reg.datum: May 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 7 030
MVG på första passredovisningen! Sängkammarblicken tillsammans med den heilande hunden gjorde att du klarade kriterierna med god marginal!
Niwah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-17, 18:06   #12
Nano-Sekund
Registered User
 
Nano-Sekunds avatar
 
Reg.datum: Jul 2007
Ort: Piteå
Inlägg: 5 136
#GRYM update Tjärnkvist !!

Gillar skarpt ditt vokabulär

#SEXIG hiss, bor du på hotell eller i något MEGA-STAKAR lägenhets-lyxhus ??

Bra pass i övrigt - Gillar dock inte bortförklaringen till att inte kunna filma pga. PRO - Är ju bara att lägga upp kameran snyggt - Dom kan ju knappast ha det falkögat att dom ser den i all röra bland vikter, stänger & maskiner !!

Keep UP - Du är en KING !!
__________________
Träningsjournal
Blogg-4klövern
Youtube kanal
Facebook
Instagram - @olaenberg / @4klovern
Nano-Sekund är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-17, 20:42   #13
Klanje
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 182
Vänta här nu. Är militanta pensionärer inte en godtagbar ursäkt vet jag inte vad som är det.

Kul att ni gillade uppdateringen, också kul att vokabulären faller i smaken. Fyra år av konstant skrivande ska väl förhoppningsvis rendera i åtminstone något kul ord man kan flika in lite här och var .

Trodde att det var jag som var sexig snarare än hissen. 50 % av er greppade det där med sängkammarblick i alla fall.. Ola, du har inte sett tillräckligt många för att kunna identifiera dem på uppstuds bara. Jag bor inte på hotell, men huset är från 2010. Så hissen är åtminstone fräsch. Om än liten. Fick bära upp min soffa 8 våningar när jag flyttade in. I spiraltrapp. Sög.

I morgon är det rygg. Tanken är att köra lite lugnt. Är lite halvsliten.

Trevlig kväll!
Klanje är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-17, 22:33   #14
Tokruska
Registered User
 
Reg.datum: May 2011
Inlägg: 860
Citat:
Ursprungligen postat av Niwah Visa inlägg
MVG på första passredovisningen! Sängkammarblicken tillsammans med den heilande hunden gjorde att du klarade kriterierna med god marginal!
Kan inte säga mycket att än +1 på den! Awesome.
Tokruska är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-11-18, 10:26   #15
Klanje
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 182
Rygg, problem och kostymer

God morgon,

bild.jpg

Jag är ju inte direkt världens mest v-formade kille. Ändå har jag stora problem med att hitta skjortor och kostymer som sitter snyggt på mig. Sitter de bra över axlarna kan man ge sig fan på att de är för fladdriga runt midjan. Detta leder till att man ser jävligt fet ut. Ni vet, skjortan går liksom rakt ned från bröstet och blir vid precis där midjan är. Förjävligt. Jag vet. Alternativet är att man köper en för liten skjorta. Och sedan passar man sig jävligt noga för att dra för djupa andetag hela dagen. Jobbigt, men aningen bättre än att se fet ut. Problemet är det ni ser ovan. Man sträcker sig efter ett glas vin, hör att någonting spricker, hoppas vid gud att det var bordsgrannen som fes, känner en svag bris på vänstra sidan av ryggen, hinner tänka fan, blir snabbt halvt bländad av en blixt, tänker fan igen, och så har man sitt debacle utlagt på instagram.

Lösningen? Man beställer en skjorta på tailorstore. För att testa sådär. Det gjorde jag i veckan. Beräknas anlända om några dagar. Vill ni veta problemet med det? Jag har ett för stort ego. Så istället för att mäta korrekt började jag fila på mina mått. Överdrev axelbredd, omkrets över bröstet och runt överarmarna. Och skrev ner måttet kring midjan (så fet är jag väl ändå inte). Resultatet? Troligtvis en skjorta som är för tight över magen, och för vid i axlarna. För första gången i mitt liv kommer jag att gå klädd som en smalfet snubbe. Kanske är kul.

I övrigt då? Rygg i dag, brukar vara ganska mycket folk på gymmet på söndagar faktiskt. Så jag hoppas på att få tag på en ledig skivstång, för lite mark och roddar. Annars får jag improvisera.

Tänker mig att inläggen blir såhär smärtsamt långa nu när jag gör allt för att undvika uppsatsskrivande. Har 50 sidor skit att korrekturläsa...

Aja.
Klanje är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)