Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kosttillskott

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-08-29, 01:05   #1
DroopySWE
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2009
Inlägg: 714
NMDA - The shit eller bara... shit?

Tänkte bara höra med er vad ni vet/har hört om NMDA? En känd konkurrent till GG säljer denna produkt, men innan jag skriver av det som dynga så tänkte jag höra med er om NMDA

På sidan står följande om NMDA, så ju får det att låta helt otroligt (vilket bör vara en indikation att det är bullshit :P):

"Most people in the training industry have tried, or at least heard of D-Aspartic Acid (DAA) and its astounding effect on stimulating the release of testosterone, growth hormone, IGF-1 and IGF-2. D-Aspartic Acid does this by stimulating the NMDA receptors, which in turn stimulates GHRH (Growth Hormone Releasing Hormone) and GnRH (Gonadotropin Releasing Hormone), which ultimately leads to the release of testosterone and growth hormones. The more you activate the receptors, the greater the release of fat burning and muscle building hormones.

NMDA vs DAA

The anabolic response of D-Aspartic Acid is indeed impressive, but the fact is that its ability to activate the NMDA receptors is moderate, at most. Moderate activation means moderate release of anabolic response. D-Aspartic Acid isn't the problem per se, but rather the NMDA receptors. They are not designed to respond well to D-Aspartic Acid, they are designed to respond to NMDA! To compensate for its moderate ability to activate the NMDA receptors, and get the desired effect, D-Aspartic Acid needs to be supplemented at a very high dose. The problem with this is its poor dissolvability, which can cause gastrointestinal issues.

NMDA (N-Methyl-D-Aspartic Acid) is a methylated version of D-Aspartic Acid, which has recently been proven to activate the NMDA receptors more than 100 times effectivly than regular D-Aspartic Acid. As it is a 100 times more potent, it will only need a 100 times lesser dose to achieve the same thing. This means no more irriation of the stomach due to high doses of insouble powder or excessive amounts of capsules. In other words, NMDA can exert the same anabolic response, without the cost of gastrointestinal problems.
Jacked NMDA contains a dose of 30 mg 99% pure N-Methyl-D-Aspartic Acid at a convenient once-a-day dose."

Ge mig er vishet!
__________________
Journalen: Helvetet tur och retur på 14 veckor
DroopySWE är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-29, 18:37   #2
HerrKurdo
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2012
Inlägg: 37
bump
HerrKurdo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-29, 18:51   #3
DroopySWE
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2009
Inlägg: 714
Citat:
Ursprungligen postat av HerrKurdo Visa inlägg
bump
Fatta min besvikelse när tråden fått ett svar - och så är det en bump :P hehe
__________________
Journalen: Helvetet tur och retur på 14 veckor
DroopySWE är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-29, 18:54   #4
deadich
Registered User
 
deadichs avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 826
Tråkigt bara att man inte sett någon effekt av daa i studier som inte var finansierade av företagen som säljer det. Eller hur det nu var.
deadich är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-29, 19:03   #5
HerrKurdo
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2012
Inlägg: 37
Citat:
Ursprungligen postat av DroopySWE Visa inlägg
Fatta min besvikelse när tråden fått ett svar - och så är det en bump :P hehe


http://www.mmsportsforum.se/kosttill...d%2Bnmda-2082/
http://www.body.se/forum/kosttillskott/nmda-289674
http://www.a1supplements.com/NMDA-90...s-p-20098.html

Finns fan inget bra om det, får vänta på svar från kunniga xD
HerrKurdo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-30, 12:43   #6
Onigiri
Registered User
 
Onigiris avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Narnia
Inlägg: 2 417
Helt underbart hur de lyckas få alla låtsasprepp att låta så fruktansvärt kraftfulla

Du kommer säkert känna att du mår lite bättre eller att motivationen höjs något, träningen rullar på bättre och blir lite roligare tillfälligt, men räkna inte med några sensationer.
__________________
TELL THEM
Onigiri är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-30, 14:56   #7
benya
Registered User
 
benyas avatar
 
Reg.datum: Oct 2009
Ort: Stockholm
Inlägg: 209
Förbättrat sömnen avsevärt, det är en sak som jag vet att NMDA har haft effekt på mig.
benya är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-30, 17:11   #8
rolf
#VilaLagom
 
rolfs avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Ort: Halmstad
Inlägg: 12 742
Citat:
Ursprungligen postat av benya Visa inlägg
Förbättrat sömnen avsevärt, det är en sak som jag vet att NMDA har haft effekt på mig.
Samma här. Jag har alltid sovit dåligt. Har haft problem med sömnen i hela mitt liv. ZMA i normala doser har aldrig hjälpt, jag har fått liite effekt av att överdosera massivt. NMDA däremot får mig att sova märkbart mycket bättre. Bara det gör produkten värd det för mig, jag skiter i alla eventuella super-testo-effekter.
__________________
[B][URL="http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=83197"]Rolf goes #suomitraining
rolf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-09-01, 20:59   #9
Modux
Registered User
 
Moduxs avatar
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 186
Någon mer som märkt effekt på sömnen ?
Modux är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-09-02, 19:30   #10
Sniggel
Registered User
 
Sniggels avatar
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Inte Hässleholm
Inlägg: 14 376
Citat:
Ursprungligen postat av rolf Visa inlägg
Samma här. Jag har alltid sovit dåligt. Har haft problem med sömnen i hela mitt liv. ZMA i normala doser har aldrig hjälpt, jag har fått liite effekt av att överdosera massivt. NMDA däremot får mig att sova märkbart mycket bättre. Bara det gör produkten värd det för mig, jag skiter i alla eventuella super-testo-effekter.
Blir du piggare på morgonen av den?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Kroppen gillar - tyvärr - tråkiga saker som balans, måtta och lagom.
C4L
Sniggel är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:51.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)