Idag var det tre år sedan jag först började träna för att komma i en bättre form. Det har varit en rejäl resa! Är runt 185 cm.

~148Kg. Ovanstående är när jag inte tränade alls. Bilderna är tagna sommaren/hösten 2008 och är en av dom få bilder som överlevt från den perioden då kameror undveks som pesten. Självbilden var värdelös. Vikten minskade mer eller mindre av sig själv för att jag kände mig ful och helt enkelt åt mindre.

2008-12-02, 132.5 Kg. Bilderna togs samma dag som jag införskaffade mitt första gymkort. Ser nästan motivationen i ögonen! Kände att jag var redo att göra viktnedgången ordentligt. Var rädd för att börja lyfta ifall dom "större" biffarna var på gymmet och fulstirrade på nybörjartjockisen. Det var ett svårt steg att ta in till gymvärlden men det är det bästa jag gjort.

2009-12-02, 97.5kg. Ett år senare. Största händelsen var att ha gått ner under 100kg's sträcket. Hade nog inte varit såhär lätt sen jag var 14. Anledningen till att bilderna är orange är inte överdriven användning av brun utan sol utan att kameran betedde sig konstigt.

2010-12-02, 93.4Kg. Två år senare. Under detta året var nog den största punkten att jag bestämde att satsa på att nån gång tävla i Classic Bodybuilding. Träningen och kosten blev mer och mer seriös. Problemen med bulk/deff och löshud har varit störst under denna perioden. Att inte veta vad kroppen svarar bäst av har varit störande men periodiseringen har gett bra resultat.

2011-12-02, 91.1Kg. Dagsformen.
Hur jag gjorde: Under åren har jag testat på dom flesta upplägg när det kommer till både kost och träning. Det enda som varit konstant är vikten av Kcal in & Kcal ut med ett högt intag av protein. Vad som sedan är bäst av att äta var tredje timme eller att bara äta en gång om dagen är irrelevant, det viktiga är att man mår bra av det man gör.
Det är inget speciellt jag använt under min viktnedgång. Är och har alltid varit drogfri. Det finns ingen snabb lösning när man ska komma i form utan det kräver dedikation och disciplin. Många små steg och ändringar ger i slutändan resultaten man vill åt. Mitt största tips är att skynda långsamt!