Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2015-01-14, 01:59   #526
Matsa
Corporis Majestatis
 
Matsas avatar
 
Reg.datum: Dec 2007
Ort: Kalmar
Inlägg: 3 578
2015-01-13:

Knäböj: Några set, paus i botten.
Militärpress: 5*40kg 2*5*65kg 9*65kg
Militärpress SS bakom/framför: 8/8*40kg 8/5*40kg 8/8*30kg
Sidolyft hantlar: 10*10kg 10*12,5kg
Hantelcurl: Några set med 10kg
Kabelcurl, övre trissan: 2 lätta set

Kort pass med en del rehab idag. Har ont i handleden sedan jag ramlade i trappan och det gör det svårt att köra militärpress. Kunde i alla fall göra några set med hjälp av dragremmar. Marklyft kommer jag skippa ett tag, det skulle förmodligen gå att köra på men vill inte ta några risker med högerarmen. Både mark och militärpress påverkas alltså, inte alls kul.

Fast jag kanske inte ska klaga för mycket, jag var en repetition från tangerat PB i militärpress trots omständigheterna så det känns ändå rätt bra. Skippar pushpress tills handleden är bra för att spara den till militärpressen.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
lol, det finns mkt gemensamt mellan Knutbysekten och knäböjare.
Citat:
Ursprungligen postat av orsor Visa inlägg
Det roliga är att du har nästintill samma profilbild som Matsa. En smällfet marklyftare. Det är så man dör alltså
"Små delikata rörelser..."
Matsa är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2015-01-15, 21:21   #527
Matsa
Corporis Majestatis
 
Matsas avatar
 
Reg.datum: Dec 2007
Ort: Kalmar
Inlägg: 3 578
2015-01-15:

Latsdrag bakom nacke: 8*10*50kg
Pushdown med rep: 8*10*50kg
Enarms shruggrodd: 5 set. 10 reps på stegrande vikt.
Stående tricepsextension med rep: 3 set, 20 reps
Mage: 3 set, 10 reps
Pec deck: 3 set, 10 reps

Igår var handleden så öm att jag inte ens kunde bära klocka så jag skippade träningen helt. Idag var det lite bättre och jag kunde träna triceps lätt så länge som jag använde rep. Extension och flexion i handleden smärtar så stänger håller jag mig borta från. Det är faktiskt lite bättre nu efter träningen så förhoppningsvis släpper det under helgen.

Biceps kändes lite vid latsdragen men inte så farligt. Jag har en handlingsplan utarbetad nu som jag tänker följa ett par veckor innan jag hoppar på det schema jag precis hade börjat med innan alla olyckor. 5 set och 10 reps raka marklyft varje pass, börjar på låg vikt och ökar sakta. Militärpress, latsdrag, curlar etc kommer jag också köra 10 reps på men fler set eftersom det inte blir varje pass, 8-12 set beroende på tidstillgång har jag tänkt. Börja väldigt lätt på allt och köra på några veckor så kommer jag tillbaka hel och kanske rentav med lite nybyggda muskler.

Känns givetvis skit så det skramlar om det när allt jag vill är att mosa på med mark och press men det är väl bara att göra det bästa av eländet.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
lol, det finns mkt gemensamt mellan Knutbysekten och knäböjare.
Citat:
Ursprungligen postat av orsor Visa inlägg
Det roliga är att du har nästintill samma profilbild som Matsa. En smällfet marklyftare. Det är så man dör alltså
"Små delikata rörelser..."
Matsa är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2015-05-28, 23:16   #528
Matsa
Corporis Majestatis
 
Matsas avatar
 
Reg.datum: Dec 2007
Ort: Kalmar
Inlägg: 3 578
Träningen rullar på men helt utan någon större kontinuitet. Vissa veckor tränar jag 10+ pass och andra veckor tränar jag bara något enstaka, har gett upp att komma i form i år utan jag bara kör på så får det bli seriösare nästa år. Idag tränade jag två pass.

Militärpress: 5*75kg 5*75kg 5*75kg
Stångrodd: 5*70kg 5*70kg 5*70kg 5*70kg 5*70kg 5*70kg 5*70kg 5*70kg 5*70kg 5*70kg 5*70kg
Överhandsmark: 5*60kg 3*100kg 1*120kg 1*140kg 1*150kg
Marklyft (remmar): 14*150kg
Concept 2 rodd: 2,5km

Sedan var jag nere lite senare och körde biceps, baksida axlar, mage och ett par intervaller på concept2 (gillar rodd just nu).

I militärpressen fixade jag inte sista setet utan att fuska lite. I marken fanns det mycket mer att ge men jag hade på förhand bestämt att jag skulle göra 14 reps. Har fått för mig att jag ska slumpa fram ett nummer mellan 10 och 20 med en nummergenerator och marka så många reps, osäkert varför.

Den underväldigande journalen är underväldigande...
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
lol, det finns mkt gemensamt mellan Knutbysekten och knäböjare.
Citat:
Ursprungligen postat av orsor Visa inlägg
Det roliga är att du har nästintill samma profilbild som Matsa. En smällfet marklyftare. Det är så man dör alltså
"Små delikata rörelser..."

Senast redigerad av Matsa den 2015-05-28 klockan 23:19.
Matsa är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2015-06-13, 18:41   #529
Matsa
Corporis Majestatis
 
Matsas avatar
 
Reg.datum: Dec 2007
Ort: Kalmar
Inlägg: 3 578
Concept 2 rodd: 2km
Frontböj: 5*65kg 5*65kg 5*65kg 5*65kg 5*65kg 5*65kg 5*65kg 5*65kg
Pushpress: 3*60kg 3*70kg 3*80kg 1*90kg 1*100kg
Utlåsningar OH (hålla 10sek): 1*100kg 1*110kg 1*120kg
Pushdown: 5*65kg 5*65kg 5*65kg 5*65kg 5*65kg 5*65kg 5*65kg 5*65kg 5*65kg 5*65kg
Tricepspress, maskin: 5 set
Shrugrodd hantel: 10*45kg 10*45kg 10*45kg 10*45kg 10*45kg
Sittande högrodd, rep: 12*25kg 12*35kg 12*45kg 12*55kg 12*65kg
Mage, maskin: 5 set
Bröstrehab: Några kabelövningar och Svendpress.

Är så kass på pushpress, övningen fallerar helt på vikter över 100kg. Tänkte att om jag bara låser ut lite tyngre vikter och håller dem över huvudet en stund så kanske det lossnar.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
lol, det finns mkt gemensamt mellan Knutbysekten och knäböjare.
Citat:
Ursprungligen postat av orsor Visa inlägg
Det roliga är att du har nästintill samma profilbild som Matsa. En smällfet marklyftare. Det är så man dör alltså
"Små delikata rörelser..."
Matsa är uppkopplad nu   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:43.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)