Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-06-10, 12:11   #1
Pectus C
Registered User
 
Pectus Cs avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Jag bor på en ö
Inlägg: 68
Exclamation 97an tillbaka!

FÖRRA ANVÄNDARNAMNET: ZWIQO FÖRRA JOURNALEN: EN 97as väg bort från PC


Inget direkt viktigt nedan, men läs gärna.

Nu när sommaren börjar och jag känner att jag börjar få lite bättre kläm på övningarna så startar jag en ny journal.

Mål: Bli grovare, bli av med Pectus Carinatum och att nån gång delta i en tävling, kanske inget stort men en tävling.

Bänkpress: Startade runt 25kg tror jag när jag började träna seriöst, kör på 37-40kg nu

Marklyft: 20kg kanske jag började med? 55-60kg nu

Knäböj: Var för feg för att ens pröva förut, nu är det en favorit. (tar därför inte med någon startvikt) Kör på 55-60kg nu.

Lite knäppt kanske att jag kör på samma vikt i mark och knäböj, men jag vågade inte lägga på mer för tillfället, eftersom det ändå var 15-20kg mer än jag brukade ta fast vi får väl se hur det går på måndag med den saken!


Träningsschema:

Onsdag: Armar

Fredag: Bröst,Mage

Lördag: Baksida axlar och rygg (kör ibland på lördagar)

Måndag: Ben + Baksida axlar och rygg

Alltså, jag väljer om jag vill köra lördagpasset eller om jag kör det på måndagen istället, när jag ändå är på gymmet (hemma lördag isf)

Detta är dock preliminärt, får se om jag fixar nåt nytt träningsschema nån gång, men just nu kör jag såhär.

Vill gärna ha lite feedback

Senast redigerad av Pectus C den 2011-06-10 klockan 12:12.
Pectus C är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-10, 12:37   #2
Xtronal
Registered User
 
Xtronals avatar
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 1 051
Citat:
Ursprungligen postat av Pectus C Visa inlägg
FÖRRA ANVÄNDARNAMNET: ZWIQO FÖRRA JOURNALEN: EN 97as väg bort från PC


Inget direkt viktigt nedan, men läs gärna.

Nu när sommaren börjar och jag känner att jag börjar få lite bättre kläm på övningarna så startar jag en ny journal.

Mål: Bli grovare, bli av med Pectus Carinatum och att nån gång delta i en tävling, kanske inget stort men en tävling.

Bänkpress: Startade runt 25kg tror jag när jag började träna seriöst, kör på 37-40kg nu

Marklyft: 20kg kanske jag började med? 55-60kg nu

Knäböj: Var för feg för att ens pröva förut, nu är det en favorit. (tar därför inte med någon startvikt) Kör på 55-60kg nu.

Lite knäppt kanske att jag kör på samma vikt i mark och knäböj, men jag vågade inte lägga på mer för tillfället, eftersom det ändå var 15-20kg mer än jag brukade ta fast vi får väl se hur det går på måndag med den saken!


Träningsschema:

Onsdag: Armar

Fredag: Bröst,Mage

Lördag: Baksida axlar och rygg (kör ibland på lördagar)

Måndag: Ben + Baksida axlar och rygg

Alltså, jag väljer om jag vill köra lördagpasset eller om jag kör det på måndagen istället, när jag ändå är på gymmet (hemma lördag isf)

Detta är dock preliminärt, får se om jag fixar nåt nytt träningsschema nån gång, men just nu kör jag såhär.

Vill gärna ha lite feedback
Tror det bästa som nybörjare vore att köra 5x5, 5x5 är ju ett bra schema för alla i princip.. - Basövningar osv. Men vet inte om du har någon kunning som kan lära dig om hur du ska utföra övningarna.. men som tur är finns det ju videos osv. http://stronglifts.com/stronglifts-5...ining-program/

Det hela går i alla fall ut på att du börjar med låga vikter och ökar med 2.5 kg (2x 1,5 kg's vikter på varje sida) (5 kg mark) per pass i alla övningar typ. Men läs på sidan och kolla om det är något för dig

- 1337.
Xtronal är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-10, 12:56   #3
Pectus C
Registered User
 
Pectus Cs avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Jag bor på en ö
Inlägg: 68
Citat:
Ursprungligen postat av Xtronal Visa inlägg
Tror det bästa som nybörjare vore att köra 5x5, 5x5 är ju ett bra schema för alla i princip.. - Basövningar osv. Men vet inte om du har någon kunning som kan lära dig om hur du ska utföra övningarna.. men som tur är finns det ju videos osv. http://stronglifts.com/stronglifts-5...ining-program/

Det hela går i alla fall ut på att du börjar med låga vikter och ökar med 2.5 kg (2x 1,5 kg's vikter på varje sida) (5 kg mark) per pass i alla övningar typ. Men läs på sidan och kolla om det är något för dig

- 1337.
Helt klart värt att testa, men jag fattar inte riktigt dedär, ska man börja köra med bara stången och lägsta vikt på alla övningar sen öka efter varje pass eller hur menar dom?

Senast redigerad av Pectus C den 2011-06-10 klockan 12:57.
Pectus C är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-10, 13:02   #4
CharlieBB
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2011
Ort: Norrtälje
Inlägg: 344
Citat:
Ursprungligen postat av Pectus C Visa inlägg
Helt klart värt att testa, men jag fattar inte riktigt dedär, ska man börja köra med bara stången och lägsta vikt på alla övningar sen öka efter varje pass eller hur menar dom?
Ja du börjar med endast stången sen ökar du med 2.5KG efter varje pass om du klarat alla set + reps ordentligt.
__________________
CharlieBB är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-10, 13:17   #5
Pectus C
Registered User
 
Pectus Cs avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Jag bor på en ö
Inlägg: 68
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieBB Visa inlägg
Ja du börjar med endast stången sen ökar du med 2.5KG efter varje pass om du klarat alla set + reps ordentligt.
Nämen hua, blir det inte som "bortkastade" träningspass då? Om man bara kör med stången alltså.. Borde ju inte bli det minsta jobbigt i början :s

edit: Ehm, jag tror inte direkt att det där är någonting för mig, verkar inte så speciellt roligt.

Senast redigerad av Pectus C den 2011-06-10 klockan 13:22.
Pectus C är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-10, 13:55   #6
Xtronal
Registered User
 
Xtronals avatar
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 1 051
Citat:
Ursprungligen postat av Pectus C Visa inlägg
Nämen hua, blir det inte som "bortkastade" träningspass då? Om man bara kör med stången alltså.. Borde ju inte bli det minsta jobbigt i början :s

edit: Ehm, jag tror inte direkt att det där är någonting för mig, verkar inte så speciellt roligt.
Det är roligt, när du ser hur stark du faktiskt blir Ge det ett försök, det blir roligare i längden
Xtronal är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-10, 14:05   #7
mak
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 99
Hur mycket väger du?
Lägg upp bild!
mak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-10, 14:42   #8
yoshi96
Registered User
 
yoshi96s avatar
 
Reg.datum: Jul 2010
Inlägg: 153
Detta ska definitivt följas
__________________
“The harder I train and better I eat…..the better my genetics seem to get”
Vägen från motorcykelolycka till styrka o kött! , journal
yoshi96 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-10, 19:35   #9
Pectus C
Registered User
 
Pectus Cs avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Jag bor på en ö
Inlägg: 68
Citat:
Ursprungligen postat av mak Visa inlägg
Hur mycket väger du?
Lägg upp bild!
Har tyvärr ingen kamera, men fullt möjligt att jag köper en i sommar.

Vikt på ca 63-64kg

Citat:
Ursprungligen postat av yoshi96 Visa inlägg
Detta ska definitivt följas
Pectus C är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-10, 19:39   #10
Pectus C
Registered User
 
Pectus Cs avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Jag bor på en ö
Inlägg: 68
Citat:
Ursprungligen postat av Xtronal Visa inlägg
Det är roligt, när du ser hur stark du faktiskt blir Ge det ett försök, det blir roligare i längden
Nä föresten, jag tror jag ska ta och testa det där ändå.

Var så satans varmt att jag var helt slut innan jag ens kom fram till gymmet, och motivationen var i botten. Vinglade som satan med stången, orkade inte så mycket och jag kände bara fy, det här går inte.

Så det blev inte mycket till träning idag, men det här nya träningsprogrammet kommer förhoppningsvis ge lite mer motivation!
Pectus C är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-10, 22:38   #11
mak
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 99
hur pass allvarligt är ditt pectus carinatum?
mak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-11, 10:29   #12
Pectus C
Registered User
 
Pectus Cs avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Jag bor på en ö
Inlägg: 68
Citat:
Ursprungligen postat av mak Visa inlägg
hur pass allvarligt är ditt pectus carinatum?
Inte så allvarligt, svårt att säga utan bild. Men jag kan väl säga att folk som gått i samma klass som mig i snart 8 år visste inte ens om det innan jag sa det, så det kan ju inte vara så allvarligt
Pectus C är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-13, 21:44   #13
Pectus C
Registered User
 
Pectus Cs avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Jag bor på en ö
Inlägg: 68
Heh, första gången jag körde med SL 5x5 idag då, lättare än jag trodde med skivstångsrodden. Tänkte att det kanske kunde bli lite småjobbigt ändå med 20kg (stången) på skivstångsrodd men det var jättelätt!

Bra på ett sätt. att man kan fokusera mer på tekniken i Bänkpress och Knäböj, istället för att "bara klara det"

Knäböj 5x5 20kg (stång)
Bänkpress 5x5 20kg (stång)
Skivstångsrodd 5x5 20kg (stång)
Pectus C är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-13, 21:52   #14
Xtronal
Registered User
 
Xtronals avatar
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 1 051
Citat:
Ursprungligen postat av Pectus C Visa inlägg
Heh, första gången jag körde med SL 5x5 idag då, lättare än jag trodde med skivstångsrodden. Tänkte att det kanske kunde bli lite småjobbigt ändå med 20kg (stången) på skivstångsrodd men det var jättelätt!

Bra på ett sätt. att man kan fokusera mer på tekniken i Bänkpress och Knäböj, istället för att "bara klara det"

Knäböj 5x5 20kg (stång)
Bänkpress 5x5 20kg (stång)
Skivstångsrodd 5x5 20kg (stång)
Jag är stolt över dig att du började med 5x5
Xtronal är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-14, 07:59   #15
al3ks
Registered User
 
al3kss avatar
 
Reg.datum: Sep 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 495
Citat:
Ursprungligen postat av Pectus C Visa inlägg
Nämen hua, blir det inte som "bortkastade" träningspass då? Om man bara kör med stången alltså.. Borde ju inte bli det minsta jobbigt i början :s

edit: Ehm, jag tror inte direkt att det där är någonting för mig, verkar inte så speciellt roligt.
Du kan starta o köra SL 5x5 på 50% av 1RM också. Så slipper du massa veckor i onödan med träning på för låga vikter.

Kör hårt!
al3ks är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:21.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)