Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-01-29, 15:58   #1
Meck
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 11
Keto

Hej, har haft ett möte med en konstrådgivare som gjorde ett kostupplägg till mig enligt något som kallades för keto, var visst upplagt så att man i stort sett skulle plocka bort alla kolhydrater.

Min kost har väl i stort sett varit uppbyggt kring kolhydrater, ris/potatis/bröd/mjölk med i varje mål osv, så det ska bli kul och se hur det fungerar att plocka bort dom nu.

Till min fråga, undrar om det är några här som har kört efter något liknande och hur det fungerade för dom, lite tips och tankar i övrigt kunde vara bra också.

Målet med detta är att tappa kroppsfett då det i dagsläget låg på den mindre smickrande siffran 22%, men ändå bibehålla och eventuellt öka muskelmassan.

Programmet kommer vara upplagt på ca 2300kcal/255g prot/110g fet sen en 30-40g kolhydrater delat på 6mål om dagen.
Meck är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-29, 16:01   #2
agazza
Registered User
 
agazzas avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Reser runt
Inlägg: 3 905
Har endast prövat mig på en bulk i ketosis, och som jag förstått det blir det för mycket kcal för mig för att ens hamna i ketosis.

Blev allmänt järndö ett tag av så lite kolhydrater, men man vänjer sig
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Jag ber om ursäkt å hela kvinnosläktets vägnar. Vi skäms. Vi är dåliga flickor.
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
agazza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-29, 16:19   #3
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 282
Tveksamt om du kan hamna i ketos på 255 gram protein. Kosten måste vara en lågproteinkost.

http://www.kolozzeum.com/forum/showt...hlight=ketosis

Sedan finns det inga speciella fördelar med ketogena dieter heller.

Citat:
KLC and NLC diets were equally effective in reducing body weight and insulin resistance, but the KLC diet was associated with several adverse metabolic and emotional effects. The use of ketogenic diets for weight loss is not warranted.
Am J Clin Nutr. 2006 May;83(5):1055-61. Ketogenic low-carbohydrate diets have no metabolic advantage over nonketogenic low-carbohydrate diets.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-29, 16:25   #4
Meck
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 11
Aha oj, tack

Så detta blir mer en vanlig diet fast med mindre kolhydrater då, det kanske fyller sin funktion ändå i och med att man ätit en sån väldans massa kolhydrater innan, vilket i stort sett skulle vara en massa socker om man fattat rätt, och det kan ju inte varit positivt för kroppsfettet direkt.
Meck är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-29, 16:30   #5
Eddie Vedder
Registered User
 
Eddie Vedders avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 33 687
Citat:
Ursprungligen postat av Meck Visa inlägg
Aha oj, tack

Så detta blir mer en vanlig diet fast med mindre kolhydrater då, det kanske fyller sin funktion ändå i och med att man ätit en sån väldans massa kolhydrater innan, vilket i stort sett skulle vara en massa socker om man fattat rätt, och det kan ju inte varit positivt för kroppsfettet direkt.
Ja en lågkolhydratkost blir det utan tvekan. Ketosen är som sagt mer tveksam. Jag vet inte om den har ett egenvärde dock, kanske mindre risk för att bli sugen på kolhydrater?

Oavsett vilket så ska du köra på och känna efter. Låt det i alla fall ta kanske 14 dagar innan du drar några slutsatser.
Eddie Vedder är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-29, 16:37   #6
Meck
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 11
Jo jag börjar på måndag nu, sen skulle jag på en uppföljning och ny mättning om två veckor så det blir väl en lagom testperiod, får väl se hur man mår de första dagarna med så lite kolhydrater, blir nästan lite grottmans diet nu när jag kollar igenom det haha

Kan bli intressant i vilket fall och jag lär ju knappast bli tjockare med den planerade morgon kardion på detta och lite hederligt hårt gymmande.
Meck är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-04, 18:36   #7
Meck
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 11
Då var nästan en vecka gången och det har fungerat bra hittills, har bara en liten fundering.

Tycker det är lite svårt att hinna med och äta 6st mål om dagen, skulle man kunna dra ner det till en 3st istället tro eller är det någon speciell idé med att det är upplagt på 6mål tro?

Hade lite egna tankar på att köra ett mål en stund innan träningen, sen resterande två efter, fortfarande samma mängd mat som om det hade varit 6st mål.
Meck är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-04, 21:03   #8
Eddie Vedder
Registered User
 
Eddie Vedders avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 33 687
Citat:
Ursprungligen postat av Meck Visa inlägg
Tycker det är lite svårt att hinna med och äta 6st mål om dagen, skulle man kunna dra ner det till en 3st istället tro eller är det någon speciell idé med att det är upplagt på 6mål tro?
http://traningslara.se/maltidsfrekve...h-blodsockret/
Eddie Vedder är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-04, 21:31   #9
Meck
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 11
Citat:
Ursprungligen postat av Eddie Vedder Visa inlägg
Mycket bra skrivit där!, precis vad jag hade hoppats på.
Då blir det frukost och sedan två mål efter träningen, borde bli bra, tack
Meck är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:36.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)