Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-09-23, 15:28   #1
Lallle
Hey Moon
 
Lallles avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 4 001
Tips på bra ljudböcker

Efter att ha lyssnat mig igenom Snabba Cash och Svensk Maffia behöver jag nu lite fler ljudböcker att avnjuta, behöver absolut inte vara i gangstergenren. Det jag tyckte om med Svensk Maffia var känslan av allmänbildning (någorlunda) som sköljde över en, därför utfrågar jag kanske framförallt böcker som kan bilda mig av något slag. Tipsa på!
Lallle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-23, 16:15   #2
KlopFer
Mr.KlopFis
 
KlopFers avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: ...
Inlägg: 316
Citat:
Ursprungligen postat av Lallle Visa inlägg
Efter att ha lyssnat mig igenom Snabba Cash och Svensk Maffia behöver jag nu lite fler ljudböcker att avnjuta, behöver absolut inte vara i gangstergenren. Det jag tyckte om med Svensk Maffia var känslan av allmänbildning (någorlunda) som sköljde över en, därför utfrågar jag kanske framförallt böcker som kan bilda mig av något slag. Tipsa på!
Jag lyssnar på "Infiltratören" det är ungefär i samma linje. Du kanske inte blir direkt allmänbildad av boken men den är skön.

Litet tips till folk som gillar ljudböcker är att fixa storytel. Jag betalar 169:- i månaden och får lyssna på obegränsat med ljudböcker. Funkar perfa att ha på mobilen.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Lellan Visa inlägg
Tycker man så om sin egen pillesnopp tycker jag synd om den lilla pillesnoppen. Min mus ska ha det fint som snus iaf!

Senast redigerad av KlopFer den 2010-09-23 klockan 16:16.
KlopFer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-23, 16:21   #3
David Brent
resU deretsigeR
 
David Brents avatar
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 43
Går även att låna böcker här http://www.elib.se/
__________________
"Quitters never win, winners never quit. But those who never win and never quit are idiots."
David Brent

Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel
Brudarna var inte värt våldtäkten
David Brent är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-23, 16:38   #4
William
The Fat-Master
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 1 207
Citat:
Ursprungligen postat av Lallle Visa inlägg
Efter att ha lyssnat mig igenom Snabba Cash och Svensk Maffia behöver jag nu lite fler ljudböcker att avnjuta, behöver absolut inte vara i gangstergenren. Det jag tyckte om med Svensk Maffia var känslan av allmänbildning (någorlunda) som sköljde över en, därför utfrågar jag kanske framförallt böcker som kan bilda mig av något slag. Tipsa på!
Jan Guillous Hamiltonserie tycker jag är bra och likaså Arnserien. PÅ engelska rekommenderar jag Dewey Lambdins serie om Alan Lewrie. Handlar om en sjöman under slutet av 1700-talet som deltar i flera av den tidens stora sjöslag. Riktigt bra!
__________________
If Nobody is Perfect, I must be Nobody
William är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-23, 17:48   #5
bigtraps
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: hälsingland
Inlägg: 969
Mörker ta min hand av Dennis Lehane. Uppläsare Peter Andersson
bigtraps är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-23, 18:57   #6
just me
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2009
Ort: Småland
Inlägg: 83
Håller med om att Lasse Wierup har intressanta böcker... Infiltratören var bra o även boken om Kokain var intressant...
__________________
Min tråd om min viktminskning o väg till operation för gynekomasti. http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=136742
just me är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-23, 19:09   #7
OneManArmy
Registered User
 
OneManArmys avatar
 
Reg.datum: Jul 2009
Ort: Hudiksvall
Inlägg: 920
Lars Kepler.. Både hypnotisören och paganinikontraktet var jävligt bra
__________________
Death and decay
OneManArmy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-23, 19:11   #8
HookersUnited
Fetare än Jesus
 
HookersUniteds avatar
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 7 110
P3-Dokumentär är ju fantastiskt trevligt att lyssna på, och lite allmänbildande.
HookersUnited är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-23, 19:39   #9
Gustaven
Lurker
 
Gustavens avatar
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 26
Jag är sen många år tillbaka smått beroende av ljudband sen ett par år, kan knappt somna utan.

Liftarens guide till galaxen med radioteatern är ett måste! (Helge skoog, Ernst hugo järegård m.fl.)

Sagan om ringen med radioteatern är även den bra.
Harry Potter engelska versionen har en riktigt bra uppläsare som agerar lagom mycket

Röde orm är en gammal klassiker

Tintin håller även den hög kvallité

Arnböckerna som någon ovan rekomenderade har även de en väldigt behaglig uppläsare.
Gustaven är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-23, 19:46   #10
KlopFer
Mr.KlopFis
 
KlopFers avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: ...
Inlägg: 316
Citat:
Ursprungligen postat av Gustaven Visa inlägg
kan knappt somna utan.
Haha, samma här. Alltid lika roligt när man ska lägga sig och sova och kollar på tiden man lyssnat, 10timmar av 13timmar. Dagen innan hade man knappt kommit ifrån introt. Får man ligga och spola tillbaka tills man känner igen sig
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Lellan Visa inlägg
Tycker man så om sin egen pillesnopp tycker jag synd om den lilla pillesnoppen. Min mus ska ha det fint som snus iaf!
KlopFer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-23, 20:02   #11
Lallle
Hey Moon
 
Lallles avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 4 001
Tack så hemskt mycket för tipsen! Imorn blir det intensivt lyssnande, återkommer med betyg varpå jag blir klar!
Lallle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-23, 20:49   #12
Eddie Vedder
Registered User
 
Eddie Vedders avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 33 687
Citat:
Ursprungligen postat av David Brent Visa inlägg
Går även att låna böcker här http://www.elib.se/
David Brent har jag älskat sedan första avsnittet från The Office. Nu älskar jag även dig David Brent.

Jag som hänger på Uppsala bibliotek hur ofta som helst, hur har jag kunnat missa det här!? Helt perfekt, mina pass på trainern är alltid med Sommar i P1 i hörlurarna men nu blir det e-böcker!
Eddie Vedder är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-26, 13:23   #13
lasse47
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2012
Inlägg: 0
Citat:
Ursprungligen postat av Gustaven Visa inlägg
Jag är sen många år tillbaka smått beroende av ljudband sen ett par år, kan knappt somna utan.

Liftarens guide till galaxen med radioteatern är ett måste! (Helge skoog, Ernst hugo järegård m.fl.)

Sagan om ringen med radioteatern är även den bra.
Harry Potter engelska versionen har en riktigt bra uppläsare som agerar lagom mycket

Röde orm är en gammal klassiker

Tintin håller även den hög kvallité

Arnböckerna som någon ovan rekomenderade har även de en väldigt behaglig uppläsare.
Hur får jag tag i Röde Orm (Ernst Hugo Järegård) Jag hörde den för många år sen på radion, oefterhärmlig.
lasse47 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-26, 13:33   #14
myggan
mot 100 pannor
 
myggans avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Ort: Göteborg
Inlägg: 2 940
Citat:
Ursprungligen postat av KlopFer Visa inlägg
Haha, samma här. Alltid lika roligt när man ska lägga sig och sova och kollar på tiden man lyssnat, 10timmar av 13timmar. Dagen innan hade man knappt kommit ifrån introt. Får man ligga och spola tillbaka tills man känner igen sig
Jag har samma problem
Fast lite modernare mp3-spelare har ju ofta en sleepfunktion, så då kan man ju sätta timern på 30 min så slipper man spola tillbaks speciellt länge.
myggan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-26, 14:19   #15
Rubus
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2012
Inlägg: 73
Lyssna på mein kampf, det lär vara bildande.
Rubus är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:43.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)