Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2010-03-05, 23:18   #1
Ericsson88
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 117
Mina resultat.

Hej, Tänkte slänga upp lite bilder här, mestadels för att få lite konstruktiv kritik. Före bilderna är ca 3år gamla men tar dem för att jag vägde lika mycket där som när jag började träna, 56-57kg 177cm. Vägde 72kg i morse och har tränat i 6 månader seriöst, eller ja , åt bara fukost/middag hela tiden ( vet att det var korkat men visste inte bättre:P ) och har sedan den 25e februari börjat bulka. Har gått upp 5kg sen dess, från 67-72kg alltså.
Gjorde ett nytt topic pga av att jag ville skriva lite mer, därför la jag den inte i Före och Efter tråden.

Fattar inte hur man lägger upp bilderna så dom visas direkt, men dom ligger i ordning iaf. Före/Efter

EDIT: Dom visades direkt? För mig iaf. Lite små dock, så öppna dom iaf haha
Bifogade bilder
Filtyp: jpg 82690877.jpg (36.5 KB, 168 visningar)
Filtyp: jpg ccf2010030500000.jpg (41.2 KB, 156 visningar)
Filtyp: jpg img1534p.jpg (26.6 KB, 121 visningar)
Filtyp: jpg image023bs.jpg (29.2 KB, 137 visningar)
Filtyp: jpg img1531u.jpg (27.2 KB, 185 visningar)
Ericsson88 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-06, 01:34   #2
Marcus H
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2009
Inlägg: 275
Citat:
Ursprungligen postat av Ericsson88 Visa inlägg
Hej, Tänkte slänga upp lite bilder här, mestadels för att få lite konstruktiv kritik. Före bilderna är ca 3år gamla men tar dem för att jag vägde lika mycket där som när jag började träna, 56-57kg 177cm. Vägde 72kg i morse och har tränat i 6 månader seriöst, eller ja , åt bara fukost/middag hela tiden ( vet att det var korkat men visste inte bättre:P ) och har sedan den 25e februari börjat bulka. Har gått upp 5kg sen dess, från 67-72kg alltså.
Gjorde ett nytt topic pga av att jag ville skriva lite mer, därför la jag den inte i Före och Efter tråden.

Fattar inte hur man lägger upp bilderna så dom visas direkt, men dom ligger i ordning iaf. Före/Efter

EDIT: Dom visades direkt? För mig iaf. Lite små dock, så öppna dom iaf haha
fina resultat
Marcus H är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-06, 03:58   #3
spoonchest
Registered User
 
spoonchests avatar
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Östeföss
Inlägg: 893
Citat:
Ursprungligen postat av Ericsson88 Visa inlägg
och har sedan den 25e februari börjat bulka. Har gått upp 5kg sen dess, från 67-72kg alltså.
Hej och hå. Ta't lugnt.
Edit: Ja, det var fina resultat. Helskotta, du var ju spinkigare än mig när jag började träna!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Mapa Visa inlägg
Dem som som gör det där lilla extra är dem som sen får höra att dem har bra gener av dem som inte gör det
spoonchest är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-06, 08:47   #4
Ericsson88
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 117
Hehe ja, det är otroligt hur man har sett ut.
Ericsson88 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-06, 09:31   #5
Curls
Yatesism
 
Curlss avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 4 368
vägde också in på 67kg när jag började träna! kommer bli bra de här
__________________
Roc Marciano - Panic
Curls är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-06, 09:41   #6
Ericsson88
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 117
Citat:
Ursprungligen postat av Curls Visa inlägg
vägde också in på 67kg när jag började träna! kommer bli bra de här
Vägde in på 56-57 när jag började 67kg när jag började bulka
Ericsson88 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-06, 09:55   #7
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Bara o köra på, du gör uppenbarligen något rätt eftersom man onekligen ser bra resultat redan. Håll i detta och välkommen till ditt livs förändring av din fysik
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-06, 12:29   #8
Sniggel
Registered User
 
Sniggels avatar
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Inte Hässleholm
Inlägg: 14 376
Bra resultat!

Åt du bara frukost och middag tidigare?
Det behöver inte vara något fel i det. Beror på ändamål, vad för mat man äter och hur man mår av att äta så.

Tänkte bara nämna det
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Kroppen gillar - tyvärr - tråkiga saker som balans, måtta och lagom.
C4L
Sniggel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-06, 13:03   #9
Ericsson88
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 117
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel Visa inlägg
Bra resultat!

Åt du bara frukost och middag tidigare?
Det behöver inte vara något fel i det. Beror på ändamål, vad för mat man äter och hur man mår av att äta så.

Tänkte bara nämna det
Japp, har hela mitt liv bara ätit frukost och middag, men mitt ändamål är ju att bli så stor som möjligt. Tar inte musklerna stryk om man äter så lite ? Kan ju inte få så mycket chans att bygga:P

Tack för era kommentarer
Ericsson88 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-06, 13:40   #10
Sniggel
Registered User
 
Sniggels avatar
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Inte Hässleholm
Inlägg: 14 376
Citat:
Ursprungligen postat av Ericsson88 Visa inlägg
Japp, har hela mitt liv bara ätit frukost och middag, men mitt ändamål är ju att bli så stor som möjligt. Tar inte musklerna stryk om man äter så lite ? Kan ju inte få så mycket chans att bygga:P

Tack för era kommentarer
Det är svårt att bygga om man äter för lite mat. Det behöver inte ha att göra med hur ofta du äter. Med allra största sannolikhet åt du lite mat tidigare men om du hade kunnat öka dina portioner med 50% i storlek och fortfarande äta enbart frukost och middag hade det varit lika effektivt som att äta 3 eller fler måltider med samma totala mängd mat.

Sen förstår jag om du kanske inte klarar av att öka storleken på dina portioner så mycket (blir kanske proppmätt) och att du kanske hellre väljer att äta fler måltider, vilket är helt ok det också.
Ville bara nämna att man har fler valmöjligheter. Många tror att det optimala för att bygga muskler är att äta var 6-8 måltider om dagen eller var tredje varannan timme. Vilket inte är sant. Kan vara bra att veta att hur ofta man äter inte spelar någon större roll så länge man får i sig det man behöver på ett dygn.

Jag tycker man ska äta så många måltider om dagen som man trivs med. så man inte känner sig tvingad att göra något som man tror är bättre. Det viktiga är som sagt mängden mat och att maten är tillräckligt proteinrik (och att man inte väntar för länge med att äta efter träning).
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Kroppen gillar - tyvärr - tråkiga saker som balans, måtta och lagom.
C4L

Senast redigerad av Sniggel den 2010-03-06 klockan 13:42.
Sniggel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-06, 13:44   #11
Status Quo
Banned User
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 173
5 kg på 10 dagar? Lite överdrivet kanske?
Status Quo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-06, 13:44   #12
lanzal
Registered User
 
lanzals avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Trosa / Linköping
Inlägg: 1 277
Bara för att du äter två gånger per dag så betyder ju inte det att du äter lite, du kanske äter jättemycket de två gångerna du äter?
__________________
http://www.kolozzeum.com/forum/showt...23#post3408823Min träningsjournal!
Citat:
Ursprungligen postat av pragmatist Visa inlägg
En god tumregel som man snabbt bör ta till sig i sin gymkarriär är att 90% av allt som "en kille på gymmet"/"en kompis" säger är helt fel, en grov överdrift/generalisering, eller saknar vetenskapliga belägg.
Tävlingspers: 245kg böj, 147,5kg bänk, 302,5 mark
lanzal är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-06, 13:58   #13
Ericsson88
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 117
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel Visa inlägg
Det är svårt att bygga om man äter för lite mat. Det behöver inte ha att göra med hur ofta du äter. Med allra största sannolikhet åt du lite mat tidigare men om du hade kunnat öka dina portioner med 50% i storlek och fortfarande äta enbart frukost och middag hade det varit lika effektivt som att äta 3 eller fler måltider med samma totala mängd mat.

Sen förstår jag om du kanske inte klarar av att öka storleken på dina portioner så mycket (blir kanske proppmätt) och att du kanske hellre väljer att äta fler måltider, vilket är helt ok det också.
Ville bara nämna att man har fler valmöjligheter. Många tror att det optimala för att bygga muskler är att äta var 6-8 måltider om dagen eller var tredje varannan timme. Vilket inte är sant. Kan vara bra att veta att hur ofta man äter inte spelar någon större roll så länge man får i sig det man behöver på ett dygn.

Jag tycker man ska äta så många måltider om dagen som man trivs med. så man inte känner sig tvingad att göra något som man tror är bättre. Det viktiga är som sagt mängden mat och att maten är tillräckligt proteinrik (och att man inte väntar för länge med att äta efter träning).
Okej tack, det hade jag ingen aning om. Men som du säger så är det svårt att äta så stora potioner så går nog lättare att dela upp dem. Är redan svårt nog att få i mig så mkt tycker jag hehe, är så mätt så jag mår illa inför varje måltid.

StatusQuo: Vart också chockad, men så är det. Går desvärre mycket saktare nu.
Ericsson88 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-07, 19:50   #14
Ericsson88
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 117
75kg nu så här på kvällskvisten ( precis efter ett toa-besök haha ) Fattar inte hur jag kan gå upp så mycket i vikt så fort.. det är 3kg på 2 dagar iof var 72kg min morgonvikt men kvällsvikten i förgår låg på 73kg
Ericsson88 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-09, 18:10   #15
Loreal_Paris
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 120
Citat:
Ursprungligen postat av Ericsson88 Visa inlägg
75kg nu så här på kvällskvisten ( precis efter ett toa-besök haha ) Fattar inte hur jag kan gå upp så mycket i vikt så fort.. det är 3kg på 2 dagar iof var 72kg min morgonvikt men kvällsvikten i förgår låg på 73kg
Jag är ingen expert men jag tycker inte alls det är bra faktisk du kunde lika gärna gått upp 50 gram i vikt (på 3 dagar) och ökat lika mycket muskelmassigt, allt annat är tyvärr fett .
Loreal_Paris är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:25.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)