Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-01-19, 23:44   #1
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 406
Orkar ni slänga ett getöga på mitt schema med?



Målsättning: Bli bättre på Bänk Böj Mark samt lite bättre flås. Böjen är sämst för tillfället.

Måndag
Bänkdag

Bänk
Frontböj medel
Smal Bänkpress
Sälrodd
Omvänd rodd
Mage

Tisdag:Vila

Onsdag
Markdag

Marklyft TUNG
Militärpress
Hantellyft till sidan
Latsdrag
Mage

Torsdag:Löpning

Fredag
Bänkdag+lite lätt mage.


Lördag
Renodlad bendag

Tunga böj
Benpress
Benspark
Bencurl
+Lite Biceps

Söndag
Lätt löpning/Jogg


2 Bänkpass i veckan
1 Markpass i veckan
1.5 Böjpass i veckan
2 Löppass i veckan

Såhär har jag tänkt att lägga upp träningen ett par månader framöver. Fredagspasset får bli ett återhämtnings-pass för benen som ska köras hårt på lördagen. Bicepscurlandet får komma lite i efterhand. Söndagspasset är för att få upp lite mer km i löpningen samt för att lätta lite på träningsvärken. Måndagspasset blir bänk som vanligt men med lätta frontböjar. Vill inte gå för hårt här heller utan spara mig lite till onsdagen. Onsdagen blir en renodlad markdag och den enda dagen med specefik axelträning. På torsdagen blir det ett kortare löppass igen. Kommer fortsätta ligga på lätt kcal+.

Orkade ni läsa ända hit så kan ni klappa er själva på axeln

Ser ni nåt som jag har missat eller något som det är för mycket av?

Marklyft och Bänkpress har jag ganska bra koll på hur jag ska kunna öka i men hur är det med böjen tror ni att det här räcker?
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-20, 08:30   #2
Pjotor
Vill bli starkare
 
Pjotors avatar
 
Reg.datum: Mar 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 2 779
Öka till två böjpass i veckan. I princip kan du köra böj på varje pass, vartannat tungt och vartannat lätt eller samma vikt och färre set. Böj och bänk går utmärkt att kombinera i samma pass med bra resultat.

Om du vill bli bättre på de tre stora så kan du hoppa över hantellyft åt sidan och bicepsövningar. Jag skulle också hålla mig till en roddövning per pass.

Slutligen skulle jag ha minst två vilodagar per vecka.
__________________
Fruktsalladsträning

Citat:
Ursprungligen postat av fiskebulle Visa inlägg
Jag tycker du ska lyssna på Pjotor, han har oftast alltid rätt.
Pjotor är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-20, 08:56   #3
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 406
Citat:
Ursprungligen postat av Pjotor Visa inlägg
Öka till två böjpass i veckan. I princip kan du köra böj på varje pass, vartannat tungt och vartannat lätt eller samma vikt och färre set. Böj och bänk går utmärkt att kombinera i samma pass med bra resultat.

Om du vill bli bättre på de tre stora så kan du hoppa över hantellyft åt sidan och bicepsövningar. Jag skulle också hålla mig till en roddövning per pass.

Slutligen skulle jag ha minst två vilodagar per vecka.

Det är från början en tresplit som jag har kört från Augusti-December med ganska bra resultat. Tidigare körde jag Bänk/Böj på måndag och fredag. Tränade då må-on-fr-lö. Nu vill jag ha tillbaka lite kondition så det är därför som det blir färre vilodagar. Är inte helt säker på vart jag skulle stoppa in ett till böjpass? Eventuellt lite lätta böjar på markdagen. Då blir det två lätta och ett tungt¨böjpass i veckan. Kanske kan jag lägga in lite löpträning på styrkedagarna och köra två pass om dagen med fler vilodagar istället? Hmm får fila lite på det här.

Tack för input förresten

Och är det nån mer som har åsikter på upplägget så är det bara att hojta till.
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:13.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)