Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2002-05-12, 10:06   #1
Linda_Nilsson20
Guest
 
Inlägg: n/a
Post Vad tror ni om D-flexs tips på Elle?

Undrar vad ni "proffs" anser om D-flexs inlägg på Elle.se? Jag är en vanlig tränande tjej som undrar en del över kost och träning, varför jag följer inlägg och tips lite här och där.
Vad jag förstått så har han käkat ngn specialprodukt för att deffa ner sig till sin nuvarande form?! Rätt bra måste jag säga...*ler*
Ngn insatt som har ngt att säga om det?

Linda
  Svara med citat
Gammal 2002-05-12, 10:50   #2
j_p
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2002
Inlägg: 102
Post

Tycker väl inte att D-Flex e i speciellt bra form. Medelmåttigt kanske..
Jag tycker nog att "specialprodukter" inte är något att satsa på till att börja med. Grunden till att komma i form är ALLTID: bra kost och ett bra träningsprogram, under lång tid. Om sen ett kosttillskott kan få dig att äta rätt lättare så är det en annan sak.
Har inte läst resten av D-Flex inlägg, men han har säkert ett och annat bra att säga.
j_p är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-05-12, 11:15   #3
PK
Guest
 
Inlägg: n/a
Post

han är ju FET!!
för det andra är han en töntig stropp som tränar kändidsar och inget att lyssna på. en person som honom är nog precis vad som krävs för att få bögar som tex Micke Bindefeldh att träna....

holler med ovanstående angående specialprodukter
  Svara med citat
Gammal 2002-05-12, 11:19   #4
leiap
Registered User
 
leiaps avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Stockholm
Inlägg: 115
Post

Efter en snabb titt kan jag bara säga: följ hellre tips från inlägg här än där

Några guldkorn från hans svar på läsarnas frågor

Om morgonpromenader: "Din kropp kommer att förbränna fettceller istället för kolhydraterna."
Nog för att fettceller KAN tillbakabildas men det sker inte så som han påstår.

Om varför han tycker fullkornsbröd och knäckebröd är viktigt att äta: "Om du vill bli hårdare i kroppen måste du äta hård mat. "

Om hur han tycker man ska äta för att gå ner i fettvikt: "För att få mindre fett på kroppen räcker det alltså inte med mycket träning, du bör minska fettintaget. Se till att matportionerna består av 50 procent kolhydrater och 50 procent protein, tillsammans med en rejäl sallad (morötter, vitkål, blomkål)."
50% protein + 50% kolhydrater... Känns som om det fattas en del i hans lilla kostteori.

PT:s alltså... de är för roliga
leiap är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-05-12, 11:22   #5
Lella
Guest
 
Inlägg: n/a
Post

Är ingen expert men har kollat tipsen du nämnde nyss, och jag säger bara att du gjort rätt i som tittar här på forumet istället!!

Även om du inte ska komma i superform så är det alltid bättre att kolla på expertforum än på veckotidningars kom i form tips - gyllene regel!

Lycka till!
  Svara med citat
Gammal 2002-05-12, 11:24   #6
Peter
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2001
Inlägg: 1 121
Post

D-Flex träningsavdelning på elle.se var ju underhållning på hög nivå tycker jag. 4 veckors träning med A. Sjödin innehåll ju alla klassiska klyschor man får höra från tjejer om man är på ett gym. Hon ska alltså träna i 4 veckor med en PT och är flera gånger noga att poängtera att hon inte vill riskera att få för stora muskler!! Ska man skratta eller gråta? Inte oväntat kommer också kommentaren efter två veckor att hon tycker att hon nu fått så stora muskler att det ligger på gränsen till vad hon vill ha. Kan nästan garantera att hon tittade mycket noga i spegeln just efter ett träningspass när hon hade sin livs första pump i armen när hon kom fram till att musklerna växt för mycket.

Att jobba för en tidning där man får frågor i stil med "jag vill få en kropp som Jenifer Lopez, hur gör jag" kan inte vara helt lätt.

Om jag ska bedöma D-flex efter denna mycket korta titt är jag tveksam till hans "fantastiska kompetens" som elle hävdar han besitter. Mest på grund av uttalanden som att man kan träna övre och nedre magmusklerna med olika övningar och att man måste äta hård mat för att bli hård i kroppen

Peter
Peter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-05-12, 11:36   #7
Lave
Våga vara vattnig
 
Laves avatar
 
Reg.datum: Jan 2002
Ort: Landskrona
Inlägg: 247
Post

"hård mat för att bli hård i kroppen".. Blir man vattnig av att dricka mycket vatten också ?
__________________
All the things you wish you could be, that’s me.
Lave är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-05-12, 11:40   #8
Hackstait
Junior Medlem
 
Reg.datum: Jan 2002
Ort: Västerås
Inlägg: 34
Talking

Ha ha jag kan ju då säga att jag har duschat ihop med D-Flex. :o

Man undra faktiskt om han var BÖG, för han titta konstigt på mig. Han fråga hur länge jag tränat. Jag tycker faktiskt inte om att stå naken & prata med en annan okänd naken man. :mad:
Hackstait är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-05-12, 11:45   #9
Peter
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2001
Inlägg: 1 121
Post

Så måste det ju vara om man tänkter efter!

Det är ju därför vissa proteinpulver bildar klumpar för att man inte ska bli slät av att dricka det.

Hört talas om någon byggare som äter spagatti? nej makaroner måste det vara, spagetti är för smalt det får man ingen volym av!

Lakrits och choklad är perfekt om man vill slippa sola.

Nej hård av hård mat var bland det sjukaste jag hört.

Peter
Peter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-05-12, 11:51   #10
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 268
Post

"Knäböj och utfall är suveräna övningar för rumpan. När du gör knäböj, tänk på att inte gå ner mer än 45 grader."

45 grader?
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-05-12, 12:29   #11
-xR-
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: Göteborg
Inlägg: 746
Post

Hehe, roliga frågor där =P

glöm inte hans kostprogram bara http://www.elle.se/cc-skonhet_halsa/...tprogram.shtml
-xR- är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-05-12, 12:31   #12
PK
Guest
 
Inlägg: n/a
Post

vilken idiot, fattar inte hur han kan få inneha licens som personlig tränare. Såg honom lära ut just knäböj i det alldeles fantastiska "frivolt" visste inte om jag skulle skratta eller gråta. Snacka om discobyggare. läste förövrigt i b&k att han tagit sitt namn efter flex wheeler.

så han stod och spanade in dig i omklädningsrummet hackstait? vad sa du åt honom när han frågade hur länge du tränat?
  Svara med citat
Gammal 2002-05-12, 13:39   #13
Hackstait
Junior Medlem
 
Reg.datum: Jan 2002
Ort: Västerås
Inlägg: 34
Talking

Ja PK. Det var ju inte bara i omklädningsrummet vi umgicks, utan vi träffades ju i duschen.... :o

Jag sa att jag hade tränat i 11år, för det har jag ju. Men fan va tunn han va!! Vet inte vad han kan väga men jag väger nog 30kg mer än han & han är dessutom längre än mig tror jag, kolla inte så mkt, men jag hade även en större K.K än han!! :p
Hackstait är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-05-12, 13:42   #14
Hackstait
Junior Medlem
 
Reg.datum: Jan 2002
Ort: Västerås
Inlägg: 34
Talking

Jag har fått 50röster nu!! Ikväll blir det party på pizzerian på Bjurhovda!!!
Hackstait är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-05-12, 13:46   #15
Hackstait
Junior Medlem
 
Reg.datum: Jan 2002
Ort: Västerås
Inlägg: 34
Red face

Ojdå... jag menade 20kg mer & inte 30kg mer.
Hackstait är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)