Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-12-01, 11:28   #1
Fatalist
TränaSäljaLiggaSpela
 
Fatalists avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 8 279
Någon som jobbar inom B2B-försäljning?

Är det någon här som jobbar med B2B-försäljning?

Det vore intressant att höra lite mer om hur just du upplever ditt yrke, din bakgrund och hur det ser på en eventuell framtid inom yrkeskategorin.

Jag pluggar just nu till civilingenjör men jag känner att jag lika gärna skulle kunna gå en 2-årig B2B sale/marknadsförings-utbildning och istället göra det jag tycker är roligare: arbeta med mig själv och andra människor.

Jag har alltid varit rätt bra på att övertyga folk, sälja in mig själv. Både på jobb och i skola, så jag funderar på att hoppa av min utbildning och byta.

Vore kul att höra från någon med erfarenhet som sagt!
Fatalist är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-01, 11:35   #2
Fearstrike
Banned User
 
Fearstrikes avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Göteborg
Inlägg: 460
Stanna för guds skull på din utbildning.
Fearstrike är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-12-01, 11:42   #3
Snafu
Registered User
 
Snafus avatar
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: Newcastle upon Tyne, UK
Inlägg: 453
Nu pluggar du iofs ett av de mer vettiga programmen (civ.ing, civ.ek, läkare alt jurist). Hade du studerat något annat hade jag nog rått dig att börja jobba istället om du inte brinner för något, naturligtvis.

Chansen är att om du inte pluggar något av ovanstående är att studierna endast är ett tidsfördriv (som leder till studieskulder) som i viss mån kanske ger dig ett övertag i några områden (diskussionsförmåga, skrift, presentationer - möjligtvis) men samtidigt måste du jämföra med vad du skulle ha lärt dig om du jobbar i 4 år istället - antagligen en hel del och säkerligen ytterst jobbspecifika grejer.