Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2002-06-03, 20:41   #1
Drunken_Sailor
Guest
 
Inlägg: n/a
Post Kostprogram..

Hade skrivit om mitt kost schema på ett annat forum tidigare men inte fått nåt svar.. så jag provar här istället.

Copy&Paste:

Schallå. Hade tänkt lägga om kosten nu till sommaren, å jag vill öka i muskelmassa.. så gott de går utan att lägga på mig alltför mycket fett. (ingen bulk alltså)
Men jag är tyvärr lite begränsad av vad jag kan äta eftersom jag käkar lunch på mitt sommarjobb, å där e de bestämda måltider.. samma gäller middagen ibland (jobbar ibland förmiddag, ibland eftermiddag)
Så jag har gjort mitt bästa att sätta ihop ett schema med dom förutsättningar (och det lilla kostvetande) jag har. Vill gärna ha kommentarer och/eller bättre förslag på upplägg.

Mån-Fre
-----------
05:00 - 1 portion Glutamin, 1 kapsel Multivitamin tillskott i 1 glas juice, 1 portion VP2

05:30 - Träning.

06:30 - 1 glas juice, 1 portion VP2, Måltid 1: äggröra på 5 äggvitor + bröd

07:00 - 1 portion Glutamin, Måltid 2: Tonfisk sallad.

09:30 - Mellanmål (bröd, frukt, mjölk) + VP2

12:00 - Måltid 3: Lunch

14:30 - Mellanmål (bröd, frukt, mjölk) + VP2

17:00 - Måltid 4: Middag

19:00 - Mellanmål (bröd, frukt, mjölk)

21:00 - 1 kapsel Multivitamin +juice, 1 portion VP2
  Svara med citat
Gammal 2002-06-03, 21:22   #2
spinkoo
Guest
 
Inlägg: n/a
Post

Du är inte fattig va?!

Rent spontant ser det väldigt lite mat ut att träna på det där. Kanske vore ide med sportdryck eller liknande att köra under passet?!

MVH/spinkoo
  Svara med citat
Gammal 2002-06-03, 23:38   #3
tsolias
Guest
 
Inlägg: n/a
Post

tänkte också samma sak.... men en till tanke slog mig.... det ser ju ut som du lever på kosttillskott... och vad var det? joo tillskott... e det inte bättre att äta mer mat istället? och spara pengarna ?


bara en tanke.... lycka till :-)
  Svara med citat
Gammal 2002-06-03, 23:57   #4
Frazze
Registered User
 
Frazzes avatar
 
Reg.datum: Jan 2002
Ort: Sockholm
Inlägg: 1 599
Post

Funderade lite även jag. Vad är lunch och vad är middag? Förutom att dset är måltider som fördelaktigt kan kallas just lunch och middag då de förtäras vid en ungefärlig synkroniserad tidsrymd, utan snarare vad de består av?
Frazze är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-06-04, 08:25   #5
Daemon
Registered User
 
Daemons avatar
 
Reg.datum: Dec 2001
Ort: 054
Inlägg: 468
Post

Absolut inget fel på VP2, förutom priset, men du behöver inte köka det hela tiden.
Jag skulle föreslå VP2 direkt på morgonen och efter träningen.

Resten av dagen skulle jag föreslå ett Kasein-proteinpulver istället. Billigare och långsammare protein.

För övrigt tycker jag att du antingen sätter dig ner och räknar ut exakt vad du käkar under en typisk dag och ser hur du ligger till i fördelning Protein/Fett/Kolhydrat + antal kalorier och antingen själv justerar intaget efter det alternativt återkommer hit för åsikter eller så käkar du som du tycker verkar vettigt och justerar maten mer/mindre beroende på om du ökar/minskar i midjemått mao. sunt förnuft...

Vänligen Daemon
__________________
"I have not fought my way to the top of the foodchain to be a vegetarian"
Daemon är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:59.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)