Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2002-04-16, 14:28   #1
mbman
Guest
 
Inlägg: n/a
Post Byggarkäk + jobb?

Hur gör ni som jobbar under uppbyggnadsperioden? Jag måste käka typ 5000 kcal varje dag för att gå upp i vikt. Varje mål tar ju sin lilla stund att äta då. Hur gör ni som har jobb med alla måltider? Några bra tips på vad man kan ta med sig och äta?
  Svara med citat
Gammal 2002-04-16, 14:42   #2
blunder
Registered User
 
blunders avatar
 
Reg.datum: Jan 2002
Ort: Uppsala
Inlägg: 885
Post

Jag äter inte riktigt så mycket, men själv har jag alltid med mig två matbytor + tre shakers till jobbet varje dag och en påsevitaminer och fiskolja. Så det blir en del. Annars får du se till att bunkra en hylla i kylskåpet som bara är din så att du har plats för grejerna.
__________________
Ha det
blunder är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-04-16, 15:56   #3
Anton
Guest
 
Inlägg: n/a
Post

Ja att äta regelbundet kan vara ett problem om man jobbar heltid. Men med mitt nuvarande kostupplägg funkar det oftast utan problem.

Utöver lunchen äter jag en liter minimjölk + 2 bananer på förmiddagen och eftermidagen.

Detta funkar utmärkt när det tar maximalt fem minuter att äta dessa måltider. Gör man det lite i smyg också behöver man inte framstå som totalt störd heller.
  Svara med citat
Gammal 2002-04-16, 17:17   #4
mbman
Guest
 
Inlägg: n/a
Post

Själv är jag student så jag har tyvärr ingen tillgång till kylskåp på dagarna!
Det svåra tycker jag är att få med nåt schysst protein som både är lättätet och inte kräver kylskåp...man kan ju alltid vara extrem och ta med tonfiskburkar, men då tror folk man är störd som sagt Några andra bra förslag?
  Svara med citat
Gammal 2002-04-16, 17:31   #5
stybb
Registered User
 
stybbs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 509
Post

Har ni ingen mirco på jobbet.. Jag o min bror brukar ta maten som blev kvar från dagen före.. Det kanske blir lite enformigt men det är gott.. Se bara till o laga extra mycke på kvällarna så det blir till dagen efter..

Sen finns det ju Måltidsersättare som jag fungerar bättre som komplement.. ASTs har en bra o god ersättare..
__________________
Blesse mon cœur d´une langueur monotone

TIMMY!
stybb är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-04-16, 17:40   #6
blunder
Registered User
 
blunders avatar
 
Reg.datum: Jan 2002
Ort: Uppsala
Inlägg: 885
Post

Då verkar det som om du får äta lite i pulverformat. Det finns måltidsersättare med bra GI och du kan även äta proteinpulver. Dock om du inte har kylskåp så får du äta dem med vatten, men man vänjer sig kan jag lova.

[ 16 April 2002: Inlägget har ändrats av: blunder ]
__________________
Ha det
blunder är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-04-16, 18:08   #7
stybb
Registered User
 
stybbs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 509
Post

Blunder> tänkte bara fråga om du tycker protein pulver är godare med mjölk?.. Då blir det bara jobbigt o dricka det enligt mig.. Leve vatten.. sug o svälj.. det behöver inte vara gott )
__________________
Blesse mon cœur d´une langueur monotone

TIMMY!
stybb är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-04-16, 18:29   #8
blunder
Registered User
 
blunders avatar
 
Reg.datum: Jan 2002
Ort: Uppsala
Inlägg: 885
Post

Stybb. Tycker det är godare med mjölk när man kör en drink efter träningen med Dextros. Annars är jag så van att dricka med vatten så jag "nästan" inte märker någon skillnad. Tänkte mer på honom än mig själv.
__________________
Ha det
blunder är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:32.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)