Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-02-01, 11:50   #1
Slartibartfast
Finlands svar på Schenkenberg
 
Slartibartfasts avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: Finland
Inlägg: 15 928
Varför är svenskar snyggre än finnar?

Nu hoppas jag inte nån tar illa upp av denna tråden, men jag skulle vilja få lite åsikter om en grej jag märkte just.

Jag var inne på en dejtingsida och snoka runt lite på skoj. Har ingen egen sida (ännu). Jag kollade vad det finns för folk runt Vasa där jag bor, så jag filtrerade bort alla som inte bodde inom en 50 km radie från Vasa. Var ju inget dignande utbud om man säger så Testade filtrera på 100 km radie, och då mitt i allt fanns det plötsligt ganska många som såg riktigt bra ut. Det visade sig att förklaringen låg i det faktum att en gallring med 100 km radie tog med tjejer från den svenska sidan, typ Umeå. 100% av dom snygga tjejerna var svenskor!

Testade i vetenskapens namn också att söka på killar med samma sökvariabler. Testade också att söka uteslutande på tjejer och killar i Vasa respektive Umeå. Bland killarna var skillnaden tydlig, men bland tjejerna var skillnaden nästan som natt och dag.

Vad beror detta på?

Är det för att svenskar helt enkelt ÄR snyggare, då dom härstammar från Anglosaxiska krigsgudar, i motsats till finnar, som de facto är skogsryssar. Eller är det helt enkelt så att det är mindre stigmabelagt att regga sig på en dejtingsida i Sverige än det är i Finland. Men det förklarar ju då inte att procenten snyggingar av totala antalet reggade i Sverige är betydligt högre än motsvarande siffror för Finnar.

Funderingar?
__________________
Allt kött behöver disciplin!

Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu Visa inlägg
Slarti måste ha en av de bättre axelpartier av odopade personer i världen. punkt.
Slartibartfast är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-01, 11:54   #2
Andy.da.wohoo
Fick höra en rolig historia
 
Andy.da.wohoos avatar
 
Reg.datum: May 2007
Inlägg: 3 982
Det är därför vi ska frukta ryssen, dom vill ha våra kvinnor!








På den seriösa sidan har jag ingen aning. Kan nog mycket väl ha att göra med att svenskar och finnar inte har samma bakgrund.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg
Tricklev, Andy och Klopfer var "narnias kungar" med mela på släptag som "narnias drottning" i 'babbla, babbla-tråden'.
Bänkpress: 130kg, Knäböj: 175kg, Marklyft: 212,5kg, Vikt: 78kg
Andy.da.wohoo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-01, 11:59   #3
petah
Starlight Destroyer
 
petahs avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 527
Kanske är mer "looser konaktannons" stämpel på dejting via internet i Finland än vad det är i Sverige och därav så reggar inte det snygga folket i Finland sig. En tanke bara, eller så är finnarna helt enkelt lite fulare.
petah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-01, 12:06   #4
KalleBalik
Drill Sergeant
 
KalleBaliks avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 113
It's the vikings man. Våra vikingar åkte runt och plundrade och snodde med sig de snyggaste brudarna hem och gjorde barn med dessa. Det var så det började.
KalleBalik är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-01, 12:07   #5
Archos
Banned User
 
Archoss avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 170
Citat:
Ursprungligen postat av Slartibartfast Visa inlägg
Funderingar?
Du är fördomsfull och för amerikaniserad i din smak och uppskattar inte ditt urspung som du borde?
Archos är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-01, 12:09   #6
LindaS
Registered User
 
LindaSs avatar
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Kista
Inlägg: 2 766
Utan att värdera vilka som är snyggast, så härstammar svenskar och finnar generellt från olika folkslag. Svenskar från de germanska och finnar från de ungerska(?).

Någon som kan detta bättre kan ju berätta mer..
LindaS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-01, 12:15   #7
wintersnowdrift
special snowflake
 
wintersnowdrifts avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: Obygden
Inlägg: 3 164
Svenskor är bättre på att ta AW-bilder med mycket urringning och svart mascara?

//Kristin
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Brevis esse laboro, obscurus fio
wintersnowdrift är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-01, 12:19   #8
Kabuto
man vänjer sig
 
Kabutos avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Skellefteå
Inlägg: 478
I Sverige är det massor med tjejer som reggar sig bara för uppmärksamhet men egentligen inte vill träffa någon. Förmodligen är flera upptagna eller har massa älskare redan.
Kabuto är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-01, 12:21   #9
The_RobRoy
Living the good life
 
The_RobRoys avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Ort: Hongkong
Inlägg: 1 787
Citat:
Ursprungligen postat av KalleBalik Visa inlägg
It's the vikings man. Våra vikingar åkte runt och plundrade och snodde med sig de snyggaste brudarna hem och gjorde barn med dessa. Det var så det började.


Svenska tjejer är ju väldigt lika det som är populärt utseende-mässigt i USA. Sen tycker jag det finns olika typer av utseenden i Finland. Först dom som ser i princip lika ut som svenskar, typ du Slarti (och även min mamma som är finsk..).

Sen finns ju dom finnarna som har den där ur-finska looken. Man ser liksom efter ½ sekund att det är en finne. Har aldrig fattat hur dessa två typer förblir åtskilda i Finland
__________________
Iron addict for life
The_RobRoy är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2009-02-01, 12:28   #10
Racso
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 735
Jag upplever att "snygghet" nästan helt och hållet hänger på hur mycket man bryr sig om utseendet. Typ smink, kläder, hår, träning...

Alla supersnygga fotomodeller skulle knappt märkas om de inte var stylade.

Så har jag fått för mig att det i Finland inte är lika ok att bry sig om utseendet, du skrev själv att finnar tyckte det var fjolligt med deffpromenader eller nåt sånt. Då lär ju ögonbrynsplockning och solariesolande med hudprodukter vara tokhomo.

Och liknande gäller väl för tjejer, svenskor bryr väl sig mer om utseendet. (generellt.)
Racso är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-01, 12:34   #11
Granatgiraffen
Registered User
 
Granatgiraffens avatar
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 67
Du sökte kanske bara ålder upp till 22 eller så. Efter det så faller svenska tjejer fritt fall.
Granatgiraffen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-01, 12:37   #12
shut teh face
Mother love bone
 
shut teh faces avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 709
Citat:
Ursprungligen postat av Granatgiraffen Visa inlägg
Du sökte kanske bara ålder upp till 22 eller så. Efter det så faller svenska tjejer fritt fall.
Speciellt om de röker och hänger på stureplan och blir ap-fulla 2 gånger i veckan. Det känns inte som finska kvinnor är lika svenskorna på den punkten...
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av lectris Visa inlägg
Är shut teh face knäpp som klagar över att en tjej skickar porr?
shut teh face är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-01, 12:45   #13
Bärs
Registered User
 
Bärss avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 2 400
Citat:
Ursprungligen postat av The_RobRoy Visa inlägg


Svenska tjejer är ju väldigt lika det som är populärt utseende-mässigt i USA. Sen tycker jag det finns olika typer av utseenden i Finland. Först dom som ser i princip lika ut som svenskar, typ du Slarti (och även min mamma som är finsk..).

Sen finns ju dom finnarna som har den där ur-finska looken. Man ser liksom efter ½ sekund att det är en finne. Har aldrig fattat hur dessa två typer förblir åtskilda i Finland
Du är på rätt spår. Finnar är till 50 % germaner. Resten av anlagen är baltiska och sedan ett östligt element. Det tyder på att landets befolkning är en mix av olika inflyttningsvågor, framför allt germanska sådana i föristorisk tid. Finskan har dock blivit det dominerande språket, vilket tyder på germanska och baltiska invandrare bytt språk i förhistorisk tid men lämnat spår efter sig i form av lånord och ortnamn. Det finns dock en mindre grupp finnar som har ett betydligt mer "östligt" utseende. Dessa är eventuellt ursprungligen samer som förfinskats. Finlandssvenskarna, vilka primärt härstammar från invandring under medeltiden, är däremot så gott som genetiskt svenska, vilket tyder på att de fortplantat sig inom sin språkgrupp.

Det är ganska intressant allt detta. Svenskarna talar ju ett germanskt språk, men det är helt möjligt att befolkningen bytt sig till ett germanskt språk snarare än att ett germanskt folk vandrat in och tagit landet i besittning.
__________________
Freden beror kort sagt, och har alltid berott på en enda sak: arabledarna måste finna sig i att vi är här. - Golda Meir 1975
Bärs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-01, 12:56   #14
LindaS
Registered User
 
LindaSs avatar
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Kista
Inlägg: 2 766
Citat:
Ursprungligen postat av Bärs Visa inlägg

Det är ganska intressant allt detta. Svenskarna talar ju ett germanskt språk, men det är helt möjligt att befolkningen bytt sig till ett germanskt språk snarare än att ett germanskt folk vandrat in och tagit landet i besittning.
Ah, intressant hypotes. Berätta mer, plz.
LindaS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-01, 13:00   #15
Loke
Registered User
 
Lokes avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Ort: Rackarberget, Uppsala
Inlägg: 3 435
Citat:
Ursprungligen postat av LindaS Visa inlägg
Utan att värdera vilka som är snyggast, så härstammar svenskar och finnar generellt från olika folkslag. Svenskar från de germanska och finnar från de ungerska(?).

Någon som kan detta bättre kan ju berätta mer..
Ugriska, inte ungerska! Ungerska är dock också ett ugriskt språk, och då kan man väl anta att folken i helhet är närbesläktade.

Men jag tycker detta är rätt överskattat, skogsfinnar i öster må vara näst intill mongoler, men sjöfinnarna i Vasa måste ju vara nästan lika germanska som svenskarna på andra sidan.

Jag tror helt enkelt att nätdejting är lite inne i Sverige.
__________________
- Nån snubbe på internet skrev detta.
Loke är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:18.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)