Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-12-28, 13:43   #1
Lelle Pelle
Registered User
 
Lelle Pelles avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 197
Thailand, vad ska jag göra och ha med mig?

Som topic. Jag åker till Thailand på tisdag och ligger lite efter i planerandet, jag har inte ens hunnit hämta ut flygbiljetterna. Vaccin är dock taget så jag överlever och kommer hem i en del.

Men till frågan då, vad ska jag göra, och vad behöver jag ta med mig? De 4 första dagarna kommer att tillbringas i Phuket boendes på att hotell vid Kata Beach. Jag har fått tips om att åka från Kata med båt till ett ställe som heter Freedom Beach, och det får jag väl göra nu när jag ändå har 4 dagar att fördriva. Men vad gör jag sen?

Vad behöver jag ha med mig? Jag tänkte att det räcker med några kallingar, shorts och någon tisha + necessären. Det bör väl räcka? Om jag behöver något finns det väl att få tag i där?

Alla tips mottages med öppet sinne! Tack!
Lelle Pelle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-28, 13:51   #2
Frantic
Registered User
 
Frantics avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Ort: Göteborg
Inlägg: 4 155
Hur länge ska du vara där?
Frantic är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-28, 13:54   #3
Lelle Pelle
Registered User
 
Lelle Pelles avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 197
Ditresa 30/12 och hemresa 15/1. Så drygt 2 veckor(-4 dagar) behöver jag tips till!
Lelle Pelle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-28, 13:58   #4
Clarkolofsson
Registered User
 
Clarkolofssons avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 32
Tips;
Åk ut på djuphavsfiske.
Se på thaiboxning.
PhiPhi Island, så svenneballe som det kan bli, men ändå rätt kul.
Ta en kväll på Bangla Road, Patong.
Åk iväg och snorkla/dyk på nåt sjysst ställe.
__________________
" HUNDRED POUND DUMBLE CURL IN YOUR FACE...... HUNDRED POUND DUMBLE CURL IN YOUR FACE............................. ONE HUNDRED POUND CURL,, MARYLANDS MUSCLE MACHINE MASS IN YOUR FACE 100 POUND CURLS IN YOUR FACE .... ONE ARM.. DONT TRY IT !!!!!!!!!" .... 24 inch guns...."
Stone Cold mother fucking Crazy!
Clarkolofsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-28, 13:59   #5
LindaS
Registered User
 
LindaSs avatar
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Kista
Inlägg: 2 766
Du verkar ju ha koll på läget. Ha kul! Drick en öl för mig också.
__________________
Blogg, typ!

STK
Citat:
Ursprungligen postat av Pansartax Visa inlägg
Sittande vadpress är asgött, man är alldeles vinglig i benen...(Så man känner sig som en redig jävla karl med andra ord)..
LindaS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-28, 14:02   #6
Frantic
Registered User
 
Frantics avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Ort: Göteborg
Inlägg: 4 155
Beror ju helt på vad du vill göra. Festa, dyka, slappa eller nåt annat? Vill du festa så kan du ta båten till Phi Phi. Riktigt fint däromkring. Bra dykning också. Vill du ta det lugnt så kan du ta båten ner till Koh Lipe. Grymt fin ö med suverän snorkling och dykning. Det byggs ganska friskt där nu tyvärr men det är fortfarande ingen turism att prata om om man jämför med Phi Phi och Phuket. Fina öar runt omkring dessutom som är värda besök. Jag kom hem från Thailand för fem dagar sen efter att ha spenderat nästan två veckor på Koh Lipe. Båten dit är relativt dyr från Phuket iofs. Runt 300:-

Vad är du ute efter?
Frantic är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-28, 14:26   #7
Lelle Pelle
Registered User
 
Lelle Pelles avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 197
Det jag är ute efter är upplevelser. Jag gillar att fiska, dyka, klättra och hoppa bungyjump Sällskapet jag åker med är delat i två, ett gäng på 5 personer som har bokat hotell i Phuket under hela vistelsen, och sedan det andra gänget(där jag är med) vill se landet och ha lite fina minnen.

Jättebra tips ni kommit med! Har länkat denna tråd till mina vänner och de alla gillar idéerna.
Lelle Pelle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-28, 14:29   #8
stevooooo
Registered User
 
stevooooos avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Västerås
Inlägg: 36
Ta en båt över till Krabiregionen. Tar nog inte så lång tid och är nog inte så dyrt
stevooooo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-28, 14:30   #9
Frantic
Registered User
 
Frantics avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Ort: Göteborg
Inlägg: 4 155
Krabi kan vara ett alternativ. Railay har bra klättring och därifrån kan du göra dagsutflykter till öar i området eller ta kajak- eller dyk/snorkelturer.

EDIT: Pucktvåa
Frantic är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-28, 14:32   #10
Zapp Brannigan
Spongy and bruised
 
Zapp Brannigans avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Ort: Umeå
Inlägg: 40
Träna thaiboxning, eller kolla iaf på en match eller två.
__________________
Kif, I have made it with a woman. Inform the men.
Zapp Brannigan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-28, 14:53   #11
Lelle Pelle
Registered User
 
Lelle Pelles avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 197
Jag antar att utrustningen till olika aktiviteter går att hyra vid platsen? Jag behöver väl inte ta med mig mina egna prylar? Känns segt att ta mig sig en kajak...
Lelle Pelle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-28, 14:57   #12
Frantic
Registered User
 
Frantics avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Ort: Göteborg
Inlägg: 4 155
Ta med klätterutrustning. För att slippa de flesta turistena så ta med en egen bit av ett berg. Nej då, allt finns på plats

Din packning räcker också. Köp en sarong ganska tidigt. Bra att ha som handduk och perfekt att ligga på stranden på. Torkar väldigt snabbt. Handduk ingår inte i alla boenden
Frantic är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-28, 14:59   #13
Grelle-
Registered User
 
Grelle-s avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 40
Åk till PhiPhi, åk ut på hajsnorklingen runt sjutiden. Inga stora hajar, mellan 1-2m, men de garanterar att man får se haj, annars pengarna tillbaka. Ta en tur med longtailbåt till Maya bay (Det var där de spelade in The Beach). På vägen dit säger du åt båtkillen att passera några klippor som du kan hoppa från. Han borde veta var de ligger för många hoppar där. Sen stannar du utanför Maya bay och snorklar lite, där finns sköldpaddor och muräna. Vissa dyker även där men funkar nästan lika bra att snorkla.

På kvällen går du till Carlitos och dricker några öl, sen vandrar du bort till Reggae Bar, utmana en polare på thaiboxning och ni får varsin gratis bucket. (Bucket är en liten hink med sprit.)

Vill du prova att bo som backpacker och med det menas sova på madrass på golvet så bor du på Banthai och blir kompis med Miss Lee som äger stället, där sitter förresten massa folk ute mellan 20-24 och dricker öl och pratar. Skön lättsam stämning där man lätt träffar nya bekanta!

Kort sagt, du måste vara minst en dag + natt på PhiPhi.

Kan inte garantera att allt detta stämmer till 100% nåt år sedan jag var där.
Grelle- är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-28, 15:03   #14
Lelle Pelle
Registered User
 
Lelle Pelles avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 197
Bildgooglade "sarong", då jag inte vet vad det är för något. Men ja tack!


Kanonbra och utförligt tips Grelle-! Tack så mycket!
Lelle Pelle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-29, 00:16   #15
Lelle Pelle
Registered User
 
Lelle Pelles avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 197
Finns det några "dos and donts"? Typ du får inte tugga tuggummi när du går på stan, eller inte dricka bira på denna plats?

Och finns det snus där eller måste jag köpa med mig?
Lelle Pelle är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)