Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kosttillskott

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-07-21, 21:25   #1
Shavin
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 51
Någon som testat cheaters eller thermonex?

Undrar om det är någon som provar på de fettförbrännande "dröm medlet" cheaters eller thermonex? Eller om det finns något annat liknande som är bra, mitt mål är att gå ner ca 5-8 kg och skulle vilja prova på något tillskott för att underlätta och se om det fungerar.. Och alla ni som vill skriva "sköt din kost och kondition regelbundet" behöver inte skriva det ..Vill endast ha svar utav de som testat olika fettförbrännings preparat och höra vad de fått för resultat! Tack
Shavin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-21, 22:37   #2
Whistler
Registered User
 
Whistlers avatar
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Jönköping
Inlägg: 1 808
Preparat inom lagens ramar ger max marginell skillnad. Ligger du inte på kaloriunderskott lär du inte gå ner i vikt oavsett tillskott.

Här är King Grubs deffguide, där står allt du behöver veta: http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Allan Visa inlägg
Moderatorerna bestämmer från fall till fall. Lev med det och sluta tjafsa.
REN IDROTT

"Dödsknark och nakenchock" - Whistler svälter ihjäl sig (eller någon annan)
Whistler är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-21, 23:38   #3
guwd
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Linköping
Inlägg: 19
Har testat båda, då ett större kosttillskotsbolag hade paketpris på båda produkterna för 150:-. Köpte det mest för en kul grej att testa men använder det mer eller mindre regelbundet nu.

Jag började med att ta 2 av varje piller innan lunch och ett av varje efter, resultat, spyfärdig och huvudvärk. Cheaters smakar dessutom som någon blanding av torrfoder och kaviar och påminde om något äckligt "godis" jag testade i thailand som var sönderfriterande skaldjursska

I alla fall. Jag fortsatte med bara Thermonex eftersom pillrerna var lite mindre och för mig totalt smaklösa och jag behövde dessutom inte dricka lite extra mycket vätska för att undvika huvudvärk som med cheaters. Resultatet är ganska diffust. Jag får ut mer skit från systemet när jag tar pillrerna och om jag tar dem en stund innan maten så känner jag mig inte heller lika "sugen" på att äka massor med got mat, utan det räcker gott och väl med en lagom portion.

Kalla det placebo eller vad som helst, men tre piller på fredagskvällen och jag kan med nästan gott samvete äta lite chips och njuta av min 33cl cola ;-)

Vad jag vill förtydliga, som posten innan, är att det finns som sagt inga mirakelmedel. Men det dämpar hungern, får mig lite piggare i och med koffeinet och eftersom det kommer ut mer ur kroppen, måste det ju vara lite kolhydrat/energi/whatever utvinnande funktion... jag är ingen kemiskt
__________________
muskler...
guwd är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-22, 04:56   #4
Eddie Vedder
Registered User
 
Eddie Vedders avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 33 687
Citat:
Ursprungligen postat av guwd Visa inlägg
eftersom det kommer ut mer ur kroppen, måste det ju vara lite kolhydrat/energi/whatever utvinnande funktion... jag är ingen kemiskt
Är det någon form av amylashämmande ämne så stämmer det. Då är det en viss mängd stärkelse som passerar rakt igenom. Amylas är enzymet som spjälkar kolhydrater och om den aktiviteten hämmas hämmas ju även stärkelseabsorbtionen. En viss mäng kolhydratenergi rakt ut i toaletten med andra ord.

Liknande preparat finns för fett, lipashämmare. Lipaser är då enzymerna som bryter ner fett och på samma sätt fungerar dom, man skiter helt enkelt ut en viss mängd. Tror även det kan leda till illamående o.s.v. när fet mat äts.
Eddie Vedder är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-22, 10:15   #5
Shavin
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 51
Citat:
Ursprungligen postat av Eddie Vedder Visa inlägg
Är det någon form av amylashämmande ämne så stämmer det. Då är det en viss mängd stärkelse som passerar rakt igenom. Amylas är enzymet som spjälkar kolhydrater och om den aktiviteten hämmas hämmas ju även stärkelseabsorbtionen. En viss mäng kolhydratenergi rakt ut i toaletten med andra ord.

Liknande preparat finns för fett, lipashämmare. Lipaser är då enzymerna som bryter ner fett och på samma sätt fungerar dom, man skiter helt enkelt ut en viss mängd. Tror även det kan leda till illamående o.s.v. när fet mat äts.
Okej tack så mycket, tror nästan jag står över denna produkt
Shavin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-07-22, 10:23   #6
machine gun
Triatleten
 
machine guns avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 11 080
Citat:
Ursprungligen postat av Eddie Vedder Visa inlägg
Liknande preparat finns för fett, lipashämmare. Lipaser är då enzymerna som bryter ner fett och på samma sätt fungerar dom, man skiter helt enkelt ut en viss mängd. Tror även det kan leda till illamående o.s.v. när fet mat äts.
Illamående vet jag inte, men akut diarré brukar vara resultatet. Detta brukar leda till att folk som äter dessa preparat börjar undvika fet mat, vilket ofta leder till en viktnedgång pga lägre energiintag. Dock ingen bra metod, då man riskerar att få brist på fettlösliga vitaminer mm.
__________________
Att träna alla muskler i kroppen utom hjärtat är vansinne

It's all about limits: Reaching them, exploring them, exceeding what you thought yours were
machine gun är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:35.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)