Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-04-20, 17:22   #1
Lellan
Ge mig en igloo
 
Lellans avatar
 
Reg.datum: Aug 2002
Ort: Västerås
Inlägg: 5 002
Tankspridd

Ja och så jävla trött på det. Snabbfix?

Jag kommer aldrig ihåg något, tar fel, tappar. Känns ibland som att jag är inslängd i en torktumlare. I perioder blir jag sån här.
__________________
&

Lellan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-20, 17:23   #2
Handcuff
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 3 547
Andas...varva ner. Slappna av
Handcuff är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-20, 17:27   #3
mini
Svensk mästarinna 2011.
 
minis avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Sundbyberg
Inlägg: 12 717
Anteckningsblock.
__________________
STK
Andra bullar
mini är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-20, 17:31   #4
Lellan
Ge mig en igloo
 
Lellans avatar
 
Reg.datum: Aug 2002
Ort: Västerås
Inlägg: 5 002
Citat:
Ursprungligen postat av Handcuff Visa inlägg
Andas...varva ner. Slappna av
Problemet är snarare det motsatta. För nedvarvad. Anstränger för få hjärnceller.

Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Anteckningsblock.
Jag blir söndermobbad på jobbet för de är miljöhuliganer och accepterar inte mina tusen papperslappar. Särskilt inte post-its, de är tydligen djävulens verktyg (för de har klister på sig och får inte kastas i pappersåtervinningen och nåt mer som jag glömt).

Så jag är utlämnad till whiteboard, dator och mobilen. Den sista börjar bli jävligt seg för de 2 (öööö... stora mb.. gig.. nu är jag snurrig på riktigt) är nästan fyllda.

Buhu lixom. Men allvarligt, hur tänker man? Å använder sig av det och bevarar tanken man nyss tänkt?
__________________
&

Lellan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-20, 17:36   #5
FreCKo
Registered User
 
FreCKos avatar
 
Reg.datum: Jul 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 844
Är i precis samma sits, grymt tankspridd och klumpig (pga det). Det bästa är att försöka fokusera på det man sysslar med, anteckna mycket, göra allt metodiskt blablabla.
__________________
The Superjams är bandet
FreCKo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-20, 17:39   #6
Trance
 
Trances avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 9 123
http://www.rememberthemilk.com/
Trance är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-20, 17:39   #7
rolf
#VilaLagom
 
rolfs avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Ort: Halmstad
Inlägg: 12 742
Jag är också sjukt tankspridd. Glömmer vad jag håller på med mitt i, ska jag t.ex. hämta nåt ur bilen har jag garanterat glömt vad och varför när jag kommer ner dit om jag inte repeterar det för mig själv hela vägen. Glömmer jämt vad det var jag tänkt säga också.
Minnet är bra men kort.
__________________
[B][URL="http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=83197"]Rolf goes #suomitraining
rolf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-20, 18:25   #8
Cilia
Kolos egen surtant
 
Cilias avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: (_/_)= small ass, (__/__) = big ass s= smile, S= big smile, g= grin, eg= evil grin, (.)(.) = stiff pez nipples
Inlägg: 20 105
Börja aktivera hjärnan mer. Ett bra tips är korsord. Då får dom grå jobba och det är ingen skillnad mot annat i kroppen. Det som tränas blir bättre
__________________
"Jag gillar inte alls Janssons frestelse."
Santa Claus
Cilia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-20, 18:35   #9
Lellan
Ge mig en igloo
 
Lellans avatar
 
Reg.datum: Aug 2002
Ort: Västerås
Inlägg: 5 002
Citat:
Ursprungligen postat av Cilia Visa inlägg
Börja aktivera hjärnan mer. Ett bra tips är korsord. Då får dom grå jobba och det är ingen skillnad mot annat i kroppen. Det som tränas blir bättre
Haha, dissigt. Men ok.

Grejen är: vissa saker är tråkiga att tänka på. Jag är jättebra på att vara närvarande i stunden, om jag sitter rakt uppåner och tänker på något jobbrelaterat eller när någon jag tycker om pratar.

Men när det gäller tråkiga saker, ja det känns liksom trååkigt att vara närvarande i nuet när det gäller tex att handla, beta av praktiska saker, komma ihåg att sätta igång torkskåpet efter jag hängt in osv. Jag är inte personen som kollar dörren efter att jag har låst den direkt, orka ödsla tid på sån skit.

Jag vill bara tänka på roliga eller intressanta saker. Förstår inte hur jag ska motivera mig till att tänka på trista saker, för även om stundtals blir lite småjobbigt när tvätten hänger våt när jag kommer för att hämta den eller när jag för femtielfte gången glömmer köpa mjölk så har min hjärna ju under tiden roat sig med märkliga saker. Är dock medveten om att jag borde. Borttappade plånböcker, nycklar etc kan bli tröttsamt i längden men är i sig inte motivation nog.

(korsord är ibland kul, men det hänger på makaren.)
__________________
&

Lellan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-20, 18:39   #10
Cilia
Kolos egen surtant
 
Cilias avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: (_/_)= small ass, (__/__) = big ass s= smile, S= big smile, g= grin, eg= evil grin, (.)(.) = stiff pez nipples
Inlägg: 20 105
Jag dissar inte, det var du som sa att du inte aktiverade dig tillräckligt.

Jag glömmer mer och mer och framförallt när jag är stressad.
Jag måste skriva ner när jag har möten om vad jag ska göra annars är det borta. Det går helt enkelt för fort ibland.

Men det du beskriver tycker jag handlar om engagemang.
__________________
"Jag gillar inte alls Janssons frestelse."
Santa Claus
Cilia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-20, 18:47   #11
Lellan
Ge mig en igloo
 
Lellans avatar
 
Reg.datum: Aug 2002
Ort: Västerås
Inlägg: 5 002
Citat:
Ursprungligen postat av Cilia Visa inlägg
Jag dissar inte, det var du som sa att du inte aktiverade dig tillräckligt.

Jag glömmer mer och mer och framförallt när jag är stressad.
Jag måste skriva ner när jag har möten om vad jag ska göra annars är det borta. Det går helt enkelt för fort ibland.

Men det du beskriver tycker jag handlar om engagemang.
Ok, ser att jag förklade dåligt. "använder för få hjärnceller" kan bytas ut "fokuserar mina få hjärnceller på fel saker". Är inte stressad, är tillfreds. Och glömsk. Skulle aldrig glömma ett möte.

Det är mer praktiska saker (tvätta är roligare när man tex fantiserar om att det kommer en bov och gömmer sig och så ser de mig och tar mig som gisslan för att jag inte ska uppmärksamma polisen som snokar i området på dem, då kan jag fundera ut hur jag skulle - likt en kvinnlig macgyver - avslöja boven utan att själv gå hädan. Sen när man ska hämta tvätten och den hänger blöt i torkskåpet önskar jag kanske att jag för en sekund hade kommit ihåg att slå på det istället för att bakom ryggen på rånare morseblinka med min ficklampa på nyckelknippan) och att inte slarva bort saker.
__________________
&

Lellan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-20, 18:54   #12
Gnusram
Registered User
 
Gnusrams avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 1 703
Citat:
Ursprungligen postat av Lellan Visa inlägg

Det är mer praktiska saker ... och att inte slarva bort saker.
Jag tycker det ser ut som om din hjärna ändå har ganska kul!

Annars tror jag det handlar om att bestämma sig. Trix kan ju vara att lära sig att stanna upp innan man far vidare mot nästa sak. Jag räknar t.ex alltid till fyra och klappar mig på fickorna innan jag lämnar lägenheter. (plånbok, mobil, nycklar och snus). I fallet med tvättstugan så lär dig att stanna till när du är på väg ut, tids nog kommer du nog på varför du står på tröskeln och blänger.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Det här är internet, och vi kan vara precis vilka dårar som helst bakom skärmen.
Journalen

Gamla filmsnuttar: Knäböj Ryckdrag Stötmark
Gnusram är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-20, 19:00   #13
Trance
 
Trances avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 9 123
Citat:
Ursprungligen postat av Lellan Visa inlägg
Ok, ser att jag förklade dåligt. "använder för få hjärnceller" kan bytas ut "fokuserar mina få hjärnceller på fel saker". Är inte stressad, är tillfreds. Och glömsk. Skulle aldrig glömma ett möte.

Det är mer praktiska saker (tvätta är roligare när man tex fantiserar om att det kommer en bov och gömmer sig och så ser de mig och tar mig som gisslan för att jag inte ska uppmärksamma polisen som snokar i området på dem, då kan jag fundera ut hur jag skulle - likt en kvinnlig macgyver - avslöja boven utan att själv gå hädan. Sen när man ska hämta tvätten och den hänger blöt i torkskåpet önskar jag kanske att jag för en sekund hade kommit ihåg att slå på det istället för att bakom ryggen på rånare morseblinka med min ficklampa på nyckelknippan) och att inte slarva bort saker.
Kan ju försöka tvinga dig att alltid göra vissa saker i en viss ordning. Även om det är rätt tråkigt.
Trance är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-20, 19:17   #14
Lellan
Ge mig en igloo
 
Lellans avatar
 
Reg.datum: Aug 2002
Ort: Västerås
Inlägg: 5 002
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Kan ju försöka tvinga dig att alltid göra vissa saker i en viss ordning. Även om det är rätt tråkigt.
Så tråkigt är jag inte beredd att ha inser jag nu. Du är nog bättre lämpad; ser du en vit text rödmarkerar du, sedan skriver du något torrt och kanske tråkigt. Alltid i en viss ordning så att du inte glömmer.
__________________
&

Lellan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-04-20, 19:20   #15
Vinter
Lagom
 
Vinters avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 677
Post-it lappar på ytterdörren väl synliga, kan funka om det är något vardagligt som kan vara pinsamt att glömma.
Vinter är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:06.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)