Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2003-05-15, 21:35   #1
BeatNec
Guest
 
Inlägg: n/a
I have a dream...

så va det dax, har suttit å klurat på om jag ska skriva mig en liten journal eller inte, men nu gick de som de gick

senaste månaderna (2?) har jag börjat äta bättre en någonsin tidigare i mitt liv!
har inte heller supit på 1 månad nu, vilket är något av en bedrift för min del! (kan ju kanske bero på att jag jobbat 7 dagar i veckan ;-D)

MAT:
i dag startade jag dagen med en skål müsli och en shake med protein, kreatin och lite druvsocker

dricker MASSOR med vatten på jobbet under dagen (pissar i genomsnitt 10ggr(?) på en arbetsdag...har funderat på om jag kanske dricker FÖR mycket? känns som om jag hyperdrenerar(eller vad de kan heta?) borde jag inte spola ut alla mineraler å vitaminer när jag dricker så mycket?)

sedan drog jag ett litet biceps pass under lunchen i gymet som jag hittade i källaren =)

sedan en shake med protein kreatin och druvsocker..
30min efter de så åt jag lunch, restaurangen var stäng...pga tekniska fel?! så jag köpte mig en "feeling great" som jag mummsade i mig.


åt 2 STORA äpplen under eftermidagen innan jag drog hem, sedan så gick jag i 45min i rask takt till bussen.


middag: makaroner, burk tonfisk, 2sts ägg, halv tomat, halv röd lök. en apelsin och ett päron till efterrätt.

1-2timmar senare en shake protein, kreatin + lite druvsocker

och nu ska jag strax gå och lägga mig


ska kolla vad jag tar för vikter så jag kan skriva upp det här så jag lättare kan se om/hur mycket jag ökar =)

lägger upp mitt tränings schema här i morgon...

väger: 75kg
längd: ca 182cm! YES!! jag trode jag va 186



mål: än så länge öka min vikt, 80kg till mitten av juli. jag har haft ett LÅNGT uppehåll så jag ökar ganska friskt nu, kanske ändå är lite att ta i men jag ska kämpa hårt!! vill även få bort lite från min lilla puckel, men de tror jag löser sig själv med hjälp av dom dagarna då man kanske får i sig lite för lite kcal...


a detta va nog allt, önska mig lycka till =)
jo har ni tipps, trix, synpunkter så sitt inte tysta!
  Svara med citat
Gammal 2003-05-15, 22:05   #2
dude
Registered User
 
dudes avatar
 
Reg.datum: Apr 2003
Ort: Uppsala
Inlägg: 2 451
verkar ju bra.. hur tränar du låg rep/hög rep. kombination?. drop supersett, cheating, negativ reps? eller hur tränar du?.. jaja hoppas du lyckas att öka i vikt..
dude är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-05-16, 08:24   #3
BeatNec
Guest
 
Inlägg: n/a
oj jag var nog tröttare en vad jag trode i går hel flummigt skrivet =)

brukar hålla mig runt 8*3 brukar kännas bra, biceps, triceps och ben övningar brukar bli 8*4.
har inte så bra koll på vad allt de där betyder, men om jag tex inte pallar sissta repet i sista settet så får jag lite hjälp om jag inte tränar ensam dvs. i övrigt så försöker jag utföra rep. sakta med så mycket kontakt som möjligt, lika sakta upp som ner..

har funderat lite på en sak,ska man alltid stäva efter att få pump? för jag får bara pump när jag kör mage,biceps och ben, har aldrig, vad jag kan minnas haft pump i tex bröst eller rygg? borde jag köra lete fler reps/set för att få pump i dom andra musklerna tro? de e ju inte så att jag inte blir trött för de blir jag, brukar ta i så jag nästan gör på mig å i slutet så e man inte långt i från död....men ingen pump ändå
  Svara med citat
Gammal 2003-05-16, 10:25   #4
dude
Registered User
 
dudes avatar
 
Reg.datum: Apr 2003
Ort: Uppsala
Inlägg: 2 451
tror inte det är nödvändigt att få pump,, alltså för muskeltillväxten. men det är ju helt klart skönt att få det.. jag har jäkligt lätt att få det så det är inga problem för mig. men jag tror inte du ska hänga upp dig på att du inte får pump du bygger lika mkt endå. men om du verkligen vill få pump kan du ju köra dropset eller liknande. alltså köra på en vikt tills du inte klarar mer sänka så du klara några fler rep osv.. men jag brukar inte gör det så ofta det är bara för biceps jag kör det. det råder ju en hel del meningar om dropset är bra eller inte,, max ot förespråkar det inte.. men men det är väl bara att testa och kolla om det fungerar för dig.
dude är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-05-16, 10:33   #5
BeatNec
Guest
 
Inlägg: n/a
viss om man gör så så får man säkert pump efter ett tag, men de känns ju inte rätt det känns som om man bara sölar med tiden, efter ett tag så blir det att man kör med flug vikter bara för att trötta ut muskeln, känns inte som de kan ge nån vidare tillväxt eller styrka, möjligtvis uthållighet =/

å gör de ändå ingen skillnad så känns de ju bättre å bara köra riktigt tungt
  Svara med citat
Gammal 2003-05-16, 10:36   #6
dude
Registered User
 
dudes avatar
 
Reg.datum: Apr 2003
Ort: Uppsala
Inlägg: 2 451
jo gillar mest att köra tungt 4or och 6or känns bra som fan !. fast om man har svårt att få kontakt med muskel kan det vara bra att höja reps antalet eller se över utförandet. men men väntar för att se ditt pass snart.,
dude är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-05-16, 10:37   #7
BeatNec
Guest
 
Inlägg: n/a
MAT:

frukost: 1½ portion havregryns gröt, juice, en shake med protein & kreatin, råkade spilla ut halva innan jag hade fyllt på med vatten så jag fick ösa på lite till, tror dock att de blev lite väl mycket =)
tog mig en bra stund att få ner frukosten fiva tvungen att ta ett toa stopp för att få ner de sissta av shaken

i övrigt så har jag pissat 5ggr i dag, har fösökt att ta de lite lugnare med vattnet

ska strax gå ner och köpa mig en "feeling great"...
  Svara med citat
Gammal 2003-05-16, 11:30   #8
BeatNec
Guest
 
Inlägg: n/a
ska vi se, jag har schemat i huvet och de varierar lite från gång till gång, men lika bra å få de nerskrivet =)

så här har det varit den senaste månaden

TISDAG - biceps, underarmar (jobbet)
TORSDAG - triceps,mage (jobbet)
LÖRDAG - axlar, rygg (shell)
SÖNDAG - ben, vader, bröst (shell)


biceps
-------------
stående curl (vinklad stång) 8*4
Preacher Curl (vinklad stång) 8*4
sittande hantel curl på lutande bänk 8*3

underarmar
-------------
revers curl (vinklad stång) 8*4
revers Preacher Curl (vinklad stång) 8*4

triceps
-------------
liggande triceps press bakom huvet 8*3
cabel drag över huvet med rep 8*4


ben
--------------
sittande vadpress 8*3
benpress 8*3-4
benspark 8*3
bencurl 8*3

bröst
-------------
hantelpress 8*3
flyes 8*3
lutande hatelpress 8*3

axlar (ska ändra på detta, ser nu att de suger..iof så göra allt de, fixar ett nytt schema i dag tror ja =))
------------
sittande axelpress 8*3
militärpress bakom nacken 8*1 (för att at ut mig helt)
Sittande sidoupplyft 8*3
lutande axelpress 8*3

rygg
-----------
Hantelrodd 8*3
Sittande kabelrodd 8*3
Latsdrag bakom nacken 8*3
Hantelshrugs 8*3-4

knäböj och marklyft saknas pga att ajg inte vet hur man gör riktigt å det känns som att skaderisken är hög om det går fel =(
  Svara med citat
Gammal 2003-05-16, 11:49   #9
dude
Registered User
 
dudes avatar
 
Reg.datum: Apr 2003
Ort: Uppsala
Inlägg: 2 451
kör med förbannat låt vikt.. på marklyft och kväböj i början sen får du nog ordning på övningen..
dude är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-05-16, 11:55   #10
BeatNec
Guest
 
Inlägg: n/a
men de e ju så tråkigt
får ta tag i det där och kämpa lite, får nog utdelning av de efter ett tag

nu har träningsvärken satt sig på armarna, gott!
känner mig riktigt sugen på ett pass i dag med, men jag ska träna lördag-söndag + jobba i ett storkök med en massa sprinng å stress lördag-söndag så de kan nog vara bra med en dags vila ändå =/
  Svara med citat
Gammal 2003-05-16, 17:37   #11
BeatNec
Guest
 
Inlägg: n/a
20min snabb promenad efter jobbet

mat:

lunch:feeling great

mellanmål: shake protte, kreatin, lite druvsocker

mellanmål igen: ett par knäckebröd med en burk makrill med tomatsås


ska iväg på middag nu , tjejens låssas pappa och låssas syster fyller år =)
  Svara med citat
Gammal 2003-05-16, 17:53   #12
goodspeed
Småfet
 
goodspeeds avatar
 
Reg.datum: Feb 2003
Ort: Sthlm
Inlägg: 190
Skriv gärna ut vilka vikter du kör på också ...så att man ser ökningar, skillnader o.s.v. Det gör det hela lite mer intressant.
goodspeed är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-05-17, 16:03   #13
BeatNec
Guest
 
Inlägg: n/a
jävlar vilken dag de har varit. gick upp kl 05:15 gjorde en shake å drack den, började jobbet kl 06:50

runt 9: en stor macka (halv grov?) med kokt ägg (endast äggvita)

ca12: ris, 2-3 veggbiffar och en massa pocherad(?) lax + sallad

13:50 går upp till gymet å värmer upp... blandar en shake med druvsocker och kreatin, dricker en bit på direkten resten under passet

14:00 drar igång, börjar skriva ner vilka vikter och reps osv..

14:15 kommer på att jag inte kan göra annat än å träna, skiter i allt annat...
14:45 mår lite märkligt
14:55 synen ballar ur, känner att jag håller på å svimma
15:00 får uppstötningar
15:10 får jag nog, totalt utmattad
15:13 tjejen tränar en stund till så jag sätter mig i soffan, plötsligt vaknar jag upp och 15-20min har gått! SOMMNAR!?!? hur i hellvette kan de vara möjligt?!

passet var välldigt intensivt så de blev välldigt svettigt, drack rätt bra med vatten, allt var som de skulle, men hur kunde de bli så här?

tog en shake innan jag somnade. protte druvsocker å kreatin.


nu ska jag strax äta måste fixa en grejj nu så jag måste rusa
------------------------
så nu va de fixat, testade marklyft i dag körde lätta vikter men de funkade rätt bra, känndes fint i korsryggen
marklyft: 40kg*8*3 tror ja de va
latsdrag bakom nacken: 50*8*1 - 45*8*1 -40*8*1
sittande kabelrodd: 45*8*3
shrugs: 26*8*3 (det var igentligen för lätt med detta var ganska sent på passet och jag tyckte det va onödigt att svimma pga av ett par extra kg på hanteln..)
vet inte vad de heter, men man står upp å drar stången upp mot hakan träning för axlarna, orkar inte förklara för trött..: ??*8*5
Liggande tricepspress lutande bänk: ??*8*3
Pushdowns:??*8*3

de va nått sånt iaf. kommer inte riktigt ihåg är extremt trött nu å kan inte tänka klart...har jobbat snart 6 veckor i streck utan en enda ledig dag..tror mitt skumma plötsliga sommnande har med det å göra..
  Svara med citat
Gammal 2003-05-17, 16:20   #14
Pecca
Dryg, fet och hårig
 
Peccas avatar
 
Reg.datum: Dec 2001
Ort: Linköping
Inlägg: 1 697
Citat:
Originally posted by BeatNec
14:45 mår lite märkligt
14:55 synen ballar ur, känner att jag håller på å svimma
15:00 får uppstötningar
15:10 får jag nog, totalt utmattad
15:13 tjejen tränar en stund till så jag sätter mig i soffan, plötsligt vaknar jag upp och 15-20min har gått! SOMMNAR!?!? hur i hellvette kan de vara möjligt?!




Du hade inte sovit dåligt på natten eller så? Eller kanske käkat dåligt...
Tycker det låter smått roligt... Du kanske satt o drömde dig bort när du satt o såg tjejen träna?

__________________
STRIPPER CREW 2010!!!
O när jag går förbi står flickorna på rad, dom himmlar o ler, trugar och ber:
-Kom med oss ut ikväll följ med oss i natt...
SNYGGAST PÅ KOLOZZEUM!
"Powered by Optimum Nutrition"
Pecca är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2003-05-17, 16:25   #15
BeatNec
Guest
 
Inlägg: n/a
hade ätit massor
sovit hyffsat men de e nog de att man slitit på kroppen för länge.. nästa vecka så slutar mitt helgjobb ska bli helt underbart med ett par lediga dagar!
  Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:03.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)