Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum
Visa resultat för omröstning: Gillar du din röst?
Ja 44 34.38%
Nej 84 65.63%
Antal röster: 128. Du får inte rösta i den här omröstningen


Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-01-10, 15:25   #1
AlexanderYeah
Will get medieval on your ass-fro
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 96
Gillar du din röst?

jag har alltså långtråkigt.. Gillar det här med pollar också. men iaf jag tror att jag är påväg i målbrottet. Den bryts inte nåt men varje morron den senaste veckan är den mycket mörkare. Sen blir den "normal" igen efter kanske 20 minuter. Känns också som att jag pratar mycket långsammare på morronen men det kanske jag inbillar mig. Jag gillar min röst iaf. Mycket. vill inte att den ska ändras :/ pappa låter som Långben typ. Vill inte hamna där jaja.

Vad gillar ni eran? Till skillnad från de flesta så gillar jag hur min låter inspelad också.
AlexanderYeah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-10, 15:27   #2
BigSpawn
Chest&CO
 
BigSpawns avatar
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Stockholm
Inlägg: 326
När man hör den i huvet så att säga så är den ok tycker jag, men inspelad så gillar jag den inte av nån anledning. Verkar vara ganska vanligt att det är så
BigSpawn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-10, 15:32   #3
Tricklev
Spamming user
 
Tricklevs avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: Kärleksbyn, population jag och mina homies.
Inlägg: 7 984
Snackar alltid mörkare och långsammare på morgonen än under resten av dagen, det kallas nyvaken, vänj dig vid det.

Ont: Nej, jag tror inte jag gillar att höra min röst inspelad.
Tricklev är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-10, 15:39   #4
AlexanderYeah
Will get medieval on your ass-fro
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 96
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklev Visa inlägg
Snackar alltid mörkare och långsammare på morgonen än under resten av dagen, det kallas nyvaken, vänj dig vid det.
nope
AlexanderYeah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-10, 16:02   #5
Hades
-
 
Hadess avatar
 
Reg.datum: Nov 2002
Ort: Lund
Inlägg: 4 162
Ens röst låter av naturliga skäl alltid fylligare och djupare i ens egna öron än i andras eller inspelad, därför är det ganska få som tycker om att höra sin röst från inspelning, eftersom man är van vid att det låter på ett visst sätt när man pratar.

Jag skulle önska att jag hade lite djupare röst, men jag skulle inte säga att jag är missnöjd. Det är ju en onödig sak att haka upp sig på eftersom man bara kan påverka till en viss grad. Något jag försöker lära mig är att prata långsammare, det vinner man ofta på.
__________________
When you wish upon a falling star, your dreams can come true. Unless it's really a meteorite hurtling to the Earth which will destroy all life. Then you're pretty much hosed no matter what you wish for. Unless it's death by meteor.
Hades är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-10, 16:04   #6
egge
Det var en gång en tråd-master!
 
egges avatar
 
Reg.datum: Jun 2005
Ort: E4 Norr
Inlägg: 952
Gillar inte min dialekt men rösten är det inget fel på.

Målbrottet var kul, speciellt när rösten brast under en redovisning i skolan. :/
__________________
Tacka vet jag konstruktivt livsknarkande. - Doctor Snuggles

Fanns aldrig i kravspecifikationen att livet skulle vara rättvist. Försent att koda om allting nu så vi får fortsätta simulationen. Kanske kan vi patcha? - stridis
egge är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-10, 16:04   #7
HoppeR
Amazing
 
HoppeRs avatar
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 703
Its'a fäfty fäffty!
HoppeR är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-10, 16:16   #8
pabb
Registered User
 
pabbs avatar
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Uppsala
Inlägg: 193
Nej, jag hatar den, klarar knappt av att lysna på inspelningar av mig själv
pabb är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-10, 16:20   #9
Emil_Larsson
Registered User
 
Emil_Larssons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 2 335
Nej, jag anser att min röst inte är manlig. Den är en blandning av en vuxen flicka och en ung pojke.
Jag har fått höra från andra att det aldrig låter som om jag är arg, snarare att jag skojjar när jag blir mad, då är det ett tecken på att man inte har manlig röst.
__________________
Träningsjournalisch
Emil_Larsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-10, 16:21   #10
Yankeee
Registered User
 
Yankeees avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 25 295
Nej, det gör jag nog inte. Lite fjantig röst, fast det tycker väl typ alla som inte är vana vid att höra sig själv.
Yankeee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-10, 16:26   #11
Tolkia
Moralistmoderator
 
Tolkias avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Ort: Lycksele
Inlägg: 15 502
Nej, framför allt inte talrösten (arrrrghhh att höra sig själv inspelad på band!). Sångrösten kan jag tycka låter rätt OK de få gånger den beter sig som jag vill, men det händer lite väl sällan.
Tolkia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-10, 16:29   #12
Gpajpen
Registered User
 
Gpajpens avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 1 677
Konstigt nog så tycker jag att min röst låter bättre inspelad än i huvudet. Alltid när jag hör mig själv så blir jag rädd och tror att de är ett hot typ.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Wallengren Visa inlägg
Nja, en mycket liten del i så fall. Detta handlar om ganska kraftig "bulk" utan träning och i två av grupperna genom att dricka nästa 2,5 L läsk per dag.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Living the dream.
Gpajpen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-10, 16:31   #13
Hades
-
 
Hadess avatar
 
Reg.datum: Nov 2002
Ort: Lund
Inlägg: 4 162
En annan anledning till att många ogillar inspelningar av sin röst är att inspelningsutrustningen som används ofta suger och rösten låter mycket mindre nyanserad än den egentligen är.
__________________
When you wish upon a falling star, your dreams can come true. Unless it's really a meteorite hurtling to the Earth which will destroy all life. Then you're pretty much hosed no matter what you wish for. Unless it's death by meteor.
Hades är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-10, 16:35   #14
Tolkia
Moralistmoderator
 
Tolkias avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Ort: Lycksele
Inlägg: 15 502
Citat:
Ursprungligen postat av Hades Visa inlägg
En annan anledning till att många ogillar inspelningar av sin röst är att inspelningsutrustningen som används ofta suger och rösten låter mycket mindre nyanserad än den egentligen är.
Det ligger något i det där. När man spelar in sig själv när man spelar ett instrument låter det ofta väldigt konstigt även det, gärna överstyrt åt helsike (grattis, spela in flöjt + piano med dålig hobbyutrustning a.k.a. någons mp3-spelare och tro att pianot skall höras ...).
Tolkia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-10, 16:59   #15
Scratch89
Klädsamt knubbig
 
Scratch89s avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Ort: Strömmensberg, Göteborg
Inlägg: 19 852
Nä. Jag pratar nog rätt så grötigt. Jag sjunger inget vidare heller, men det kan bero på att jag är så tondöv som jag är.
__________________
Leg. fysioterapeut.
Skribent på Styrkelabbet
Scratch89 är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)