Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2003-05-08, 00:47   #1
zuluh
Junior Medlem
 
Reg.datum: Feb 2003
Inlägg: 28
Thumbs up Zuluh träningsjournal

Hej! Jag är en nybörjare inom byggning, har tränat sedan slutet av Januari, dvs bara några månader. Men jag har fått en bra start och ökat bra i det mesta. Tänkte att det kan vara bra för motivationen att lägga ut träningsdagbok på nätet + att man kanske får konstruktiv kritik eller kommentarer.

I basövningar har jag ökat ganska bra sen jag började med dem:
Hantelpress - började pumpa på 9 kg, nu pumpar jag på 19.
Marklyft - började pumpa på 40 kg, nu pumpar jag på 70.
Knäböj - började med stång (20 kg), nu kör jag på 45.
Benspark - började på 35, kör 80 nu.

Började äta mer i samband med att jag började gymma, har lagt på mig en hel del synliga muskler men också en del fett runt magen, sammanlagt cirka 13-14 kg. Ska börja köra lite morgonpromenader nu tror jag så att jag kan få bort lite fett.

Lite stats...
Ålder: 20
Längd: 183
Vikt: ~81 (vägde 67 vid nyår)
Armar: cirka 35
Andra mått: ingen aning
Favoritövning: Hantelpress och knäböj

Sedan första dagen har jag delat upp kroppen såhär, och tycker det funkar bra:
Sön/mån: Axlar, triceps, bröst
Tis/ons: Ben, mage
Tor/fre: Rygg, biceps, baksida lår

Att det står t ex sön/mån betyder självklart inte att jag kör samma pass två dagar i rad, utan att jag väljer den dag då jag har tid helt enkelt.

Nedan följer övningar jag kör. (3 set / 6-12 reps för det mesta)

Sön/mån: liggande hantelpress, 45 graders hantelpress, baksida axlar i maskin, liggande tricepspress runt huvudet,
hantellyft åt sidan, hantelflies.

Tis/ons: Knäböj, stående vader i hacksquat, benspark, blandade magövningar.

Tor/fre: Marklyft, latsdrag, lårbiceps i maskin, kabelrodd, stående preachercurl, sittande hantelcurl.

Japp det var väl allt