Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-12-09, 21:37   #1
dooh
Registered User
 
doohs avatar
 
Reg.datum: Dec 2007
Ort: Ystad
Inlägg: 1 388
Dooh vill bli fit...

Då var man här. Mycket för att få lite motivation och tips att förbättra min fysik. Har inga byggarambitioner utan vill må bra och se bra ut.
Jag har tränat på gym i ca 4 mån men har alltid levt ett aktivt liv med framförallt hästar i bilden. Nu försöker jag dock aktivt påverka min figur. Som alla andra tjejer har jag ett ideal coh hellre för mycket muskler än spinkig. dvs jag vill inte svälta mig till en "bra" figur. Mat är för viktigt för mig.

Jag jobbar med mat och rör mig mycket under min arbetsdag, tunga lyft och högt tempo är min vardag. Cyklar till och från jobb, inte jättelångt men ca 15min enkel resa. Jag småäter inte men äter ca var 3:e-4:e timme. Äter idag väldigt mycket kolhydrater, är semivegeterian eller vad man nu ska kalla det. Anser att kött är onödigt att äta för mycket av.

I nuläget ser mitt träningsläge ut så här:
2 dagar styrka 45min
2 dagar kondition (intervall) 45min
6 dagar powerwalk ca 2h varav 40min innan frukost

172cm
66kg

Skall öka mitt proteinintag och skära ner på mitt brödätande/kolhydratintag för att minska mitt kalorinitag from imorgon. Förhoppningsvis ska detta ge mindre kroppsfett (kanske är helt ute och cyklar)

Så här såg jag ut i juni. ca 64kg innan träningstart. OBS! bara en lattjobild på stranden ingen riktig pose...
Bifogade bilder
Filtyp: jpg träning.jpg (66.5 KB, 1995 visningar)
dooh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-10, 20:21   #2
dooh
Registered User
 
doohs avatar
 
Reg.datum: Dec 2007
Ort: Ystad
Inlägg: 1 388
kaloriberäkning

Sådär. Idag tog jag mig i kragen och räknade ut hur mycket jag stoppar i mig / gör av med per dag.

Jag räknade ihop allt jag äter på en dag, jag är ganska tråkig (men effektiv)och äter i stort sett samma sak varje dag på vardagarna så det var ganska lätt. Vet inte om det kan stämma, men jag hoppas det blev rätt. har ju läst näringslära på gymnasiet så borde inte vara helt blåst.

Jag äter ca 1100kcal/ dag (vardagar)
Jag gör av med ca 1500 kcal/dag (vardagar). Det är hela veckans motion utslaget eftersom jag bara tränar kondition/gym 4 ggr/v. Räknade även mitt jobb som städning 3h enligt en kcaltabell jag hittade på nätet och la till det som motion. Jobbar visserligen 6h per dag men det är inte 6h rent tungt arbete.

Ni som kan det här. Hur ser det ut? är det åt skogen? kan inte riktigt räkna helgerna. De är alltid så himla ojämna med såväl motion som näringsintag. Får ändra på det om jag ska bli seriös antar jag.
dooh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-11, 17:15   #3
dooh
Registered User
 
doohs avatar
 
Reg.datum: Dec 2007
Ort: Ystad
Inlägg: 1 388
Hmm, ska kanske tillägga här att jag bara räknade mina aktiviter som förbränning. Mitt vanliga levande är självklart plus de där 1500 kcal jag motionerar bort.
Jag känner mig väldigt nöjd med min nya matplan som förhoppningsvis ska kicka igång lite viktminskning. Med den basen gör det inget om jag syndar med en lussebulle i veckan eller dylikt. Det är precis det jag vill uppnå. En bra baskost där det finns utrymme för lite liv.

Idag var det en träningsfri dag, tandläkaren hägrade istället. Promenaderna försvinner dock aldrig=)
dooh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-12, 20:35   #4
dooh
Registered User
 
doohs avatar
 
Reg.datum: Dec 2007
Ort: Ystad
Inlägg: 1 388
Kondition idag. crosstrainer, löpbandet och situps i "cirkelträning". 45 min.
Duktigt slut efteråt, bananen satt som en smäck efteråt, cykelturen hem var dock ej lika inspirerande. Åt en lussekatt efter hundpromenad, blir så när jag har bakat. Har råd med det kalorimässigt iaf.

Kom precis hem från min kvällspromenad, lyckades springa lite med. tyckte det gick för långsamt att gå. Härligt när man är så pigg i kroppen! Hundarna uppskattade det med.
dooh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-14, 19:18   #5
dooh
Registered User
 
doohs avatar
 
Reg.datum: Dec 2007
Ort: Ystad
Inlägg: 1 388
Mat och träning är livet...

Styrka igår, ökat rep på bland annat biceps och rygg. Skönt!
Kondition idag. Inte min grej, men det är skönt när man är färdig!
Lyxade till det när det nu är fredag med stekt paprika,lök, lövbiff och keso. Ett glas ananas/apelsinjuice till. Sjukt gott! Och starkt! (inte juicen då utan maten)
Bifogade bilder
Filtyp: jpg lövbiff m paprika.JPG (134.4 KB, 1564 visningar)
dooh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-19, 06:59   #6
dooh
Registered User
 
doohs avatar
 
Reg.datum: Dec 2007
Ort: Ystad
Inlägg: 1 388
Grattis till mig!..
just nu är livet lite stressigt. Kommer antingen inte bli seriös förrän efter nyår. För just nu hägrar en flytt, en julafton och en nyårsafton. Man kan bli sönderstressad av mindre (iaf om det handlar om mig).
Fast jag äter som jag ska, kanske mindre proteiner igen, men håller mig borta från brödet! Hur gärna jag än vill glufsa i mig en massa mackor så gör jag inte det.
dooh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-19, 21:38   #7
Tricce
Väsby EPA raggare
 
Tricces avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 1 350
Hej trevligt hälsosamma målsättningar!

Känns som jag har precis samma matambitioner som dig (förutom att jag gillar kött väldans mycket), haft grymt jobbigt att hålla mig ifrån just mackor i mängder

Jag är ingen expert men 1100kcal lät verkligen lite men det är väl för man jämför med sig själv antar jag. Lycka till med träningen och ätandet!
__________________
Life getting tough? Means god is afraid of your progress!.
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklew Visa inlägg
Förövrigt så förstår jag mig inte på människor som följer Zyzz, Jersey Shore mm, jag skapade intressantare personer och situationer när jag lekte med lego som liten.
Tricce är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-20, 06:40   #8
dooh
Registered User
 
doohs avatar
 
Reg.datum: Dec 2007
Ort: Ystad
Inlägg: 1 388
tack! Det känns som att jag är på rätt spår och du har helt rätt i att det är lite kalorier. Det forstod jag efter lite diskuterande här Men jag ser det som en basmat som gör att jag har råd att lägga till lite extra på lunchen eller dricka ett glas juice då och då. Så i slutändan lägger jag mig kanske 1500kcal/dag.
Det får vara så tills jag gått ner lite.

Btw, kött är jävligt bra. Men jag väljer tonfisk,lax mm så ofta jag kan istället, kroppen gillar det bättre...
dooh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-29, 19:36   #9
dooh
Registered User
 
doohs avatar
 
Reg.datum: Dec 2007
Ort: Ystad
Inlägg: 1 388
Jul-nyårsvecka ergo kroppsmisshandel av högre nivå. Inte för att jag äter mycket julmat (okej blev en hel del gröt julafton) men för att jag inte jobbar. Mina rutiner är fruktansvärda och jag sitter bara och degar i min lägenhet. Och lever på mackor. Jag mår fysiskt dåligt av det här. Men gymar bara på jobbet och mat är jag inte så motiverad att laga när jag bara har kokvrå. Nej just nu känns hälsan rätt hopplös. Snart onsdag tack gode gud.
dooh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-05, 15:07   #10
dooh
Registered User
 
doohs avatar
 
Reg.datum: Dec 2007
Ort: Ystad
Inlägg: 1 388
Gott nytt!
Nu jävlar i det. Jag har införskaffat mig ett träningskort för första gången i mitt liv. På måndag ska vi gå igenom gymet och på torsdag ska jag testa ett kickboxning pass. Annars ska jag smälla in spinning, bodylift, pilates och ev poweryoga. Förutom den ordinarie styrketräningen då. Jag är så himla peppad och livrädd. gruppträning skrämmer mig. Tänk om man misslyckas helt och hållet? Det finns en anledning till att jag inte har valt kordinationspass.
Fortsättning följer.
dooh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-07, 22:10   #11
dooh
Registered User
 
doohs avatar
 
Reg.datum: Dec 2007
Ort: Ystad
Inlägg: 1 388
Första passet på nya gymmet! YES.
Genomgång av en massa maskiner jag aldrig testat innan och lite vikttänk. två veckors paus gör ju inte att man känner sig så modig, nya maskiner gör en direkt osäker. Men det kändes jäkligt bra när jag en timme senare var färdig. Skakis men bra!

Axlar
3*12 10kg
Bröst
3*12, 10kg
Biceps
2*12, 1*20 ,15kg
Rygg
3*12 ,25kg
Benpress
3*20, 40kg
Baksida ben
3*12 ,25kg
Mage
3*12, 20kg
dooh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-08, 06:57   #12
dooh
Registered User
 
doohs avatar
 
Reg.datum: Dec 2007
Ort: Ystad
Inlägg: 1 388
67kg var morgonvikten. Intressant och veta var man står nu när det blir lite nystart med annorlunda träning. Vägning 1 gång/v annars finns det en risk att jag bli knäpp.
dooh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-08, 07:08   #13
Eldhroka
Kinky Member
 
Eldhrokas avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 3 353
Grattis till gymkortet!

Men äta bara 1100kcal/dag låter en smula lite...
jag väger lika mycket och äter mellan 1700-2000 nu på diet.
Eldhroka är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-08, 17:00   #14
dooh
Registered User
 
doohs avatar
 
Reg.datum: Dec 2007
Ort: Ystad
Inlägg: 1 388
Jag vet, justerade det med sen...=) Men utgår väl fortfarande från den baskosten men försäker äta lite mer. Grejen är att jag har ätit så pass mycket vegetariskt de senaste månaderna att jag har legat väldigt lågt på energiintaget utan att veta det. Numera tänker jag lite innan jag nekar mig själv att äta "riktigt". Tydligen behöver man energi för att träna. Vilken överraskning...
dooh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-08, 19:10   #15
dooh
Registered User
 
doohs avatar
 
Reg.datum: Dec 2007
Ort: Ystad
Inlägg: 1 388
Lite slappträning idag, var rätt mör i överkroppen efter igår, så det blev:
10min enkel stepmaskin
12min intervallstep (skit bra, dvs svettigt)
3*20 utfall (2*5 kg hantlar)
10kg*12 triceps
15kg*12 triceps
3*12 mage (20kg)

Plus lite lätta rygg och magövningar...

lagom dag och nu har jag käkat pasta, tonfisk,keso och massa grönsaker=) jaay.
dooh är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:21.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)