Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2006-01-13, 17:32   #76
hahavaffan
tuff shit
 
hahavaffans avatar
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Skåné
Inlägg: 2 528
Citat:
Ursprungligen postat av hpb
Ifall man kallar American Dad för "lite mycket amerikanske shit" har man nog missuppfattat hela serien rätt brutalt
Jag älskar överdrivna skämt osv, det är nästan det bästa jag vet. Men inte när det går till sån extrem överdrift som det gör i den serien. Ett par avsnitt är kul, men sen känns det som om man redan sett avsnittet. Kan ju iofs också vara så att skämten blivit tråkigare och tråkigare från avsnitt ett.
__________________
IN SOILWORK we trust
hahavaffan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-13, 18:10   #77
Trance
 
Trances avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 9 123
Nu följer jag Scrubs, Family Guy, South Park. Men skall ge mina åsikter på allt möjligt ändå. Bara på de som är ganska nya, sedan finns ju Seinfeldt, Frasier etc som är bra och vänner som är kasst.

Vad jag gillar och inte gillar:

Animerat:
South Park
Följt det genom åren och även fast det det kanske har tappat något så är det fortfarande enormt bra. Vass humor som vågar attackera folk och fä.

Family Guy
Väldigt bra det också, gillar humorn skarpt.

Futurama
Bra och roligt, helt klart värt att kolla på. Inte lika vass humor men bra ändå.

American Dad
Inte direkt bra, bara sett några avsnitt och det har inte imponerat på mig.

Simpsons
Hypat och lamt.

Sci/fi
Stargate Atlantis
Rätt löjligt, men sett nästan hela första säsongen ändå. Mer bakfull och man inte orkar bry sig typ av serie än någon man bli involverad i.

Firefly
Liknande atlantis men lite bättre, finns bara 14 avsnitt samt en film som avslutar det.

Humor
Joey
Sett några avsnitt bara, verkar askasst.

Scrubs
Mycket bra, rolig humor och är helt klart värt att titta in.

Blandat
OC, One tree hill etc
Aldrig gillat det, inte ens på Beverly Hills tid så jag har sett ett halvt avsnitt totalt. Samma med dokusåpor och liknande drama.

Lost, Prison break, 24
Skall vara bra, orkar inte följa. Har sett lite på början av prison break och första säsongen av Lost. Är hyfsade men av någon anledning så tröttnar jag. Lite samma sak hela tiden.

Buffy
Orkar inte skriva mer serier utan kommer fram till den bästa. Ok, innan so trodde jag den var helt kasst. Det låter lite löjligt hela konceptet och när jag såg enstaka avsnitt så var det när man var trött och trodde det var lamt i stil med Xena(som jag sett ett enda avsnitt av).

Men hade inget att göra så efter tips så skaffade jag hem säsongerna en efter en. Ok, första var lam. Det var den. Men sedan blir det riktigt bra faktiskt. Men man måste acceptera att det kan finnas och förstå att de själva driver med konceptet. Lite som om man tittar på James Bond och säger att så går inte att göra hela tiden så blir det inte heller bra.

Så sammanfattningsvis är jag fan ärlig och säger att det är grymt även fast folk likställer det med ett barnprogram. Rolig humor och episoder som The Body är ju bland det mest dramatiska som visats på tv(ok, nästan iallfall).
Trance är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-13, 18:27   #78
Dipshit
Registered User
 
Dipshits avatar
 
Reg.datum: Jul 2002
Inlägg: 3 303
hmm...utelämnade seinfeld märkte jag..
kanske för att jag har mkt på DVD..
bästa serien anyhow..
Dipshit är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-13, 18:28   #79
GymTT
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 9 184
Prison break är FRUKTANSVÄRT bra.
GymTT är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-13, 19:04   #80
qubie
Jul-John
 
qubies avatar
 
Reg.datum: Feb 2005
Inlägg: 1 710
Skulle vilja skriva "Fuck the mainstream!" just för att serierna OC och Lost känner jag är mest mainstream men nu är Prison Break på väg att bli det också Själv tycker jag favorit serierna är One Tree Hill och American Dad, förresten var det någon mer än jag som grät till One Tree Hill S03E09?

PS: Börja se Dilbert om ni gillar animerat, det är inte i närheten av mainstream heller
qubie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-13, 19:13   #81
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 268
Citat:
Ursprungligen postat av Trance
Buffy
Jag räknade bara upp pågående, men annars skulle Buffy vara med på min lista också. Jag tyckte dock sista säsongen var jättetråkig; dom försökte göra någon slags metahistoria av det, men det blev mest utdraget och prat som aldrig kom till skott.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-13, 19:18   #82
Schture
Registered User
 
Schtures avatar
 
Reg.datum: Feb 2005
Inlägg: 175
Citat:
Ursprungligen postat av GymTT
Prison break är FRUKTANSVÄRT bra.
Ja, segt att nästa avsnitt kommer i mars
Schture är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-18, 19:14   #83
Schture
Registered User
 
Schtures avatar
 
Reg.datum: Feb 2005
Inlägg: 175
När kommer nästa avsnitt av Invasion?

Kommer Treshold läggas ner? Har hört det.
Schture är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-18, 19:49   #84
SusieQ
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 17
Citat:
Ursprungligen postat av beckman88
That 70s show!
SusieQ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-18, 21:52   #85
Jay-Z
Mr Assparade
 
Jay-Zs avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 11 125
Citat:
Ursprungligen postat av Schture
När kommer nästa avsnitt av Invasion?

Kommer Treshold läggas ner? Har hört det.
www.myepisodes.com kan man se när nästa avsnitt går.


På tv.com står att nästa avsnitt av Threshold ska gå 2007.
__________________
Born in Jaktville, Broland.

The Only Easy Day Was Yesterday 🔱
Jay-Z är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-18, 21:54   #86
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 268
Citat:
Ursprungligen postat av Schture
När kommer nästa avsnitt av Invasion?
Imorgon.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-18, 21:55   #87
Sonny
Jag är hårdrockare
 
Sonnys avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: L America
Inlägg: 4 661
Citat:
Ursprungligen postat av Pingu
Family Guy
Simpsons
Scrubs
Svampbob fyrkant
Våra värsta år
Amen Pingu
__________________
Tomorrow we enter the town of my birth.
I want to be ready.



Kolozzeum Black Metal Mafia
Sonny är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-18, 22:06   #88
Trance
 
Trances avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 9 123
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
Jag räknade bara upp pågående, men annars skulle Buffy vara med på min lista också. Jag tyckte dock sista säsongen var jättetråkig; dom försökte göra någon slags metahistoria av det, men det blev mest utdraget och prat som aldrig kom till skott.
Jo kanske, jag var rätt inne i det dock och hade dem på hrm "dvd" så jag tittare i sträck och då kändes det kanske inte lika utdraget. Har börjat småtitta på lite på Angel, vet inte om det är bra då jag inte gillade karaktären så mycket. Men Joss Whedon är ju duktig så det kan säkert bli bra det med.
Trance är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-18, 23:13   #89
Tomten
Registered User
 
Tomtens avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Z町
Inlägg: 1 983
Passar väl på att rekommendera lite anime

Blood+



Throughout the passage of time and the shifts in backgrounds, a particular war continues to leave its mark on history, extending its influence into the modern world. There are two major groups involved in the ensuring war. The first group consists of monsters known as Chiropterans who can change their appearances into that of human beings. They are actually immortals who feed on the blood of the living. The second group is an organisation known as the "Red Shield", formed to track down these monsters and exterminate them. Otonashi Saya is a high-school girl who lives a peaceful life with her family. The only problem is, she has no recollections of her life beyond that of the past year. However, her happy life will be destroyed by an event that will lead her to her destined fate.


Basilisk



The year is 1614 AD. Two warring ninja clans, each supporting a son of Hidetada Tokugawa as the next shogun, send ten representatives each to fight to the death for the possession of a scroll. The prize: the annihilation of the other and the staunch support of the Tokugawa government for the winning clan for the next thousand years.

Eureka 7



Renton Thurston is a 14-year-old boy who lived with his mechanic grandfather in a backwater town. Every day he dreamed of being with the mercenary "Light Finding Operation (LFO)" aircraft pilot group "Gekkostate" and riding "Trapar" particle waves-- a sport called "Riffing"-- with their charismatic leader Holland, especially when faced with his father's acclaimed past or his grandfather's desire to protect him. When a young girl named Eureka riding the original LFO, the "Nirvash typeZERO", asks his grandfather for a tune-up, she inadvertently brings the attention of the military to the garage; as a result, the garage is destroyed and Renton is forced to deliver a new type of interface-- the "Amita Drive"-- to the Nirvash. After a heated fight in which the Nirvash destroys the military LFOs by unleashing an immense amount of power, Renton is invited into Gekkostate. However, he quickly realizes that behind the facade of a traveling group of mercenaries is a very bitter reality.

Mushishi



They are neither plants nor animals. They differ from other forms of life such as the micro-organisms and the fungi. Instead they resemble the primeval body of life and are generally known as "Mushi". Their existence and appearance are unknown to many and only a limited number of humans are aware of them. Ginko is a "Mushi-shi" who travels around to investigate and find out more about the "Mushi". In the process, he also lends a helping hand to people who face problems with supernatural occurances which may be related to the "Mushi".

Fate/Stay Night



Shirou Emiya lost his parents in a fire when he was young and was later adopted by a sorceror by the name of Kiritsugu Emiya. Although he was full of admiration for his adopted father and yearns to become an ally of justice, Shirou has limited powers and was unable to become a strong sorceror like his father. That is until one fateful day, he was drawn into the Holy Grail War and had to summon a female "Servant" known as Saber in order to protect himself. It turns out that the Holy Grail War involves a series of battles among powerful sorcerors to fight for the possession of a relic that will grant one's wishes, the Holy Grail. There are altogether seven "Masters" who can summon their respective "Servants" from different classes known as Saber, Archer, Rider, Berserker, Lancer, Caster and Assasin. These "Servants" have to hide their names in order not to reveal their weaknesses to the enemies. The story revolves around Shirou and his entanglement in the Holy Grail War.
Tomten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-18, 23:18   #90
Tigerkotten
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 367
Citat:
Ursprungligen postat av qubie
förresten var det någon mer än jag som grät till One Tree Hill S03E09?

Ja vet minst 1 kille till dom gjorde me :p
Tigerkotten är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:19.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)