Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-12-06, 23:00   #16
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 268
https://www.expressen.se/nyheter/bes...-tv-avgiften-/
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-06, 23:10   #17
xan
Registered User
 
xans avatar
 
Reg.datum: Feb 2017
Inlägg: 894
Citat:
Ursprungligen postat av Hackenschmidt Visa inlägg
Luft ligger i betraktarens mun!
xan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-06, 23:12   #18
Hackenschmidt
Ilerminaty confirmed
 
Hackenschmidts avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Ort: Katrineholm
Inlägg: 341
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Goda nyheter. Budgeten behöver utökas så att ambitionen om folkbildning kan fortsätta med nästa säsong av Game of Thrones och andra svindyra HBO-serier.
Hackenschmidt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-06, 23:22   #19
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av LoveMachine Visa inlägg
Jag har inte sett den, men tackar för denna trigger warning. Har fortfarande inte hämtat mig efter JJ Abrams Star Trek och påminns av min PTSD när jag utsätts för lens flare och dålig sci-tech.
Jag har inte sett den heller, men fick se typ 1½ mins inslag i artikeln, det räckte

Haha ja, men så är det i alla sci-fi filmer typ :p
The Martian ska vi inte ens börja prata om
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-06, 23:31   #20
Patriarch K
Registered User
 
Patriarch Ks avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 193
De där 60:- i höjning går ju garanterat till någon antikränknings-kommitté som någon nämnde ovan.

Man borde återinföra obligatorisk militärtjänstgöring i detta land. Annars blir det som det ser ut idag. Inte för att jag själv gjorde lumpen, men folk blir nog lite stabilare av att tvingas göra något fysiskt utmanande under så lång tid. Folk blir folk och inte lika mjäkiga.
Patriarch K är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-07, 00:19   #21
Tolkia
Moralistmoderator
 
Tolkias avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Ort: Lycksele
Inlägg: 15 502
Jag förstår inte riktigt vad de vill ha sagt, framför allt inte den delen som handlar om mobbing. Jag tror att barn är VÄLDIGT väl medvetna om att mobbing rätt sällan orsakas av egenskaper hos den mobbade, utan att det är mobbarna som hittar en orsak för att få mobba någon. Upplever att vuxna (och i synnerhet unga vuxna, tycker jag, kanske för att man tycker att man själv är så himla vuxen och klok när man är typ 20) har en tendens att tro att barn är mycket dummare än vad de är.
Tolkia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-07, 00:52   #22
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Jag förstår inte riktigt vad de vill ha sagt, framför allt inte den delen som handlar om mobbing. Jag tror att barn är VÄLDIGT väl medvetna om att mobbing rätt sällan orsakas av egenskaper hos den mobbade, utan att det är mobbarna som hittar en orsak för att få mobba någon. Upplever att vuxna (och i synnerhet unga vuxna, tycker jag, kanske för att man tycker att man själv är så himla vuxen och klok när man är typ 20) har en tendens att tro att barn är mycket dummare än vad de är.
Mobbare brukar väl hitta någon som "sticker ut från mängden" och ge sig på denne. Jag antar man har tänkt sig nåt i stil med "om astma anses normalt" så kommer mobbarna inte tycka att just astma är nåt som får folk att sticka ut, och då blir de inte mobbade.

Inte för att jag tror att detta stämmer för fem öre. Men det är det enda jag kan tänka mig att de menar...
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-07, 00:55   #23
C h r i s
.
 
C h r i ss avatar
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 164
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Om den astmatikern hade klagat inför mig hade jag sagt "vad fick du luft ifrån"?
Lol Jag upskattade iaf skämtet!
C h r i s är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-07, 00:56   #24
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av C h r i s Visa inlägg
Lol Jag upskattade iaf skämtet!
Skrattade så du kiknade?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-07, 01:09   #25
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 791
SVT, undvika stereotyper. Lol.

Allt är väl stereotypiskt på "dukens" värld.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-07, 01:19   #26
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Skrattade så du kiknade?
Vet inte vad jag ska säga, luften gick ur mig.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-07, 02:49   #27
F Ultra
Registered User
 
F Ultras avatar
 
Reg.datum: Dec 2013
Ort: Kållered
Inlägg: 1 035
Citat:
Ursprungligen postat av Patriarch K Visa inlägg
Sverige har helt och hållet ballat ur. Vilket psykotiskt pissland det har blivit med allt trams och jidder och curlande som håller på dygnet runt - främst i fulmedia
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...rdomsfull-bild

Hur blev det såhär? Och hur kan vi egentligen bekämpa lättkränktheten? (utan att lägga sig platt såklart)
Man måste kunna få utlopp för sin kreativitet utan att trippa runt på tå med munkavel och ta hänsyn till precis allt.
Fast nu blir du ju lika lättkränkt över deras lättkränkthet och så snurrar det på i all oändlighet. Vilket är precis vad Aftonbladet är ute efter. SVT säger när de blir tillfrågade av Aftonbladet att "de ser allvarligt på detta" men är det bara ett modernt "inga kommentarer" eller kommer det verkligen att leda till någonting som helst?

Känns mest som att Aftonbladet hittat något argt tweet eller facebook inlägg som de sedan skriver en nyhet om som om det skulle stå hundratusentals arga demonstranter med facklor och högafflar utanför SVT:s huvudkontor, bara för att kunna driva in klick från alla som blir uppretade på att någon annan blivit uppretad.

Sluta klicka på sån skit, sluta läsa skitmedia och ignorera idioterna så ska du se hur mycket bättre ditt liv blir.
F Ultra är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-07, 07:03   #28
Tolkia
Moralistmoderator
 
Tolkias avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Ort: Lycksele
Inlägg: 15 502
Citat:
Ursprungligen postat av F Ultra Visa inlägg
Känns mest som att Aftonbladet hittat något argt tweet eller facebook inlägg som de sedan skriver en nyhet om som om det skulle stå hundratusentals arga demonstranter med facklor och högafflar utanför SVT:s huvudkontor, bara för att kunna driva in klick från alla som blir uppretade på att någon annan blivit uppretad.
Det här ligger det mycket i. Ibland tolkar man så hårt i sin strävan efter clickbaits att man typ skapar egna nyheter. Exempel: Där jag bor är det fn väldigt spänt mellan väljare och lokala politiker pga politiker har skrivit absurda avtal, ljugit i media etc. och en person (i typ åttioårsåldern) hade apropå en namngiven politiker skrivit "NN gräver sin egen (underförstått: politiska) grav" på Fb. Detta togs sedan upp i lokaltidningen under rubriken "Dödshot mot politiker". Eh.
Tolkia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-07, 07:45   #29
Grahn
Registered User
 
Grahns avatar
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Vault 13
Inlägg: 11 123
Undrar om folk verkligen är så otroligt lättkränkta som man tror eller om skillnaden ligger i att någon enstaka person numera blir både rubriker i media och snackis sociala media på nolltid.

Lite av båda säkerligen iofs.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Utöver det bör du endast gå värdigt men bestämt.
Grahn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-07, 08:27   #30
Jocke67
-[][]--------[][]-
 
Jocke67s avatar
 
Reg.datum: Jan 2016
Ort: Huddinge, Stockholm
Inlägg: 1 387
Jag har bara sett första avsnittet men då sa min yngsta grabb (sju år) som har astma "titta han har en lika dan puff som mig!" (vi säger ta en "puff"). Han verkade inte det minsta kränkt, tyckte nog snarare att det var kul att han fick någon slags igenkännande koppling till en av huvudpersonerna i serien.

Senast redigerad av Jocke67 den 2017-12-07 klockan 08:28.
Jocke67 är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:28.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)