Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-01-04, 20:50   #2071
Jondahl
Registered User
 
Jondahls avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 663
Härligt att höra att du fortfarande är vid liv.

Multisport låter roligt på riktigt. En perfekt utmaning om löparmotivationen tryter. Vad är det för tävlingar du har ställt upp i, vilka moment och vilken distans?

Broloppet har vi iaf gemensamt i år. Ska bli kul.
Jondahl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-04, 20:55   #2072
forslund
Registered User
 
forslunds avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 2 315
Multisport är alltid coolt! Riktigt roligt vore det om du åtminstone kom med uppdateringar om tävlingarna, om du kör några
__________________
MP -182 cm Tyngre Classic I 2015
Athletic Fitness 180+ cm SM 2016
forslund är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-04, 23:42   #2073
Noodles
Registered User
 
Noodless avatar
 
Reg.datum: Mar 2005
Ort: Ringhals 2
Inlägg: 3 429
Citat:
Ursprungligen postat av GurraGo Visa inlägg
Kul att höra en av de klassiska profilerna är tillbaks. Stor för comebacken vilken också sätter lite eld i baken hos undertecknad (mer om det i min journal snart).

Lycka till och ta journalskrivandet i den omfattning som funkar.

Välkommen tillbaks!
Tack ska du ha! Jag ska göra mitt bästa med journalskrivandet. Bara idag har jag ju skrivit fler inlägg än jag gjort senaste halvåret.

Citat:
Ursprungligen postat av Jondahl Visa inlägg
Härligt att höra att du fortfarande är vid liv.

Multisport låter roligt på riktigt. En perfekt utmaning om löparmotivationen tryter. Vad är det för tävlingar du har ställt upp i, vilka moment och vilken distans?

Broloppet har vi iaf gemensamt i år. Ska bli kul.
Kul att du också ställer upp i Broloppet. Jag vet inte hur pass seriöst loppet blir. Det finns väl en risk för GV-varning med tanke på självseedningen. Å andra sidan får man inte så många chanser att springa på den där bron.

Tävlingarna jag har ställt upp i har varit Skåne Adventure Race och Femmans multisport. Momenten har varit alltifrån paddling till vanlig löpning, orientering, MTB och MTB-orientering. Distanserna har växlat. I orienteringen hade jag stor nytta av att vara van löpare eftersom jag är så usel på att läsa kartor. Fågelvägen var sträckan 7,5 km om jag inte minns fel. Min Forerunner mätte upp att jag sprang 11,5 km. Potentialen för förbättring är alltså stor om jag bara lär mig att orientera.

Citat:
Ursprungligen postat av forslund Visa inlägg
Multisport är alltid coolt! Riktigt roligt vore det om du åtminstone kom med uppdateringar om tävlingarna, om du kör några
Eventuella tävlingar ska jag nog kunna rapportera om. Till en början ska jag även försöka rapportera in träningspassen som på den gamla goda tiden.
__________________
Runner without a cause
Noodles är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-05, 07:58   #2074
ulfalf
Går det så går det
 
ulfalfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Sundbyberg
Inlägg: 2 300
Här finns det potential för kul läsning tror jag visst! Välkommen tillbaka!
ulfalf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-06, 11:08   #2075
Noodles
Registered User
 
Noodless avatar
 
Reg.datum: Mar 2005
Ort: Ringhals 2
Inlägg: 3 429
Styrketräning

65 minuter

Hantelpress
Hantelrodd
Militärpress
Tricepsextension
Drag till hakan
Hyperextension
Crunches
Plankan
Knäböj
Lårcurl


En bra genomkörare. Första passet på två veckor eftersom jag har varit bortrest. Senaste tiden har jag slutat fokusera på maxstyrka utan satsar mer på uthållighet. Jag försöker hålla högt tempo mellan övningarna. Jag har upptäckt att jag trivs bättre med det och rent funktionellt ger det mig mer.
__________________
Runner without a cause
Noodles är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-06, 11:19   #2076
Eddie Vedder
Registered User
 
Eddie Vedders avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 33 687
Citat:
Ursprungligen postat av Noodles Visa inlägg
Jag kan inte lova att jag åter kommer uppdatera min träningsdagbok slaviskt. Jag ska göra ett försök och efter en väldigt lång frånvaro från Kolo så ska jag ha lite mer frekventa besök.
En låg frekvens av Noodles är bättre än ingen Noodles.

Det är kul att ha dig tilbaka, du har varit saknad. Bra att prioritera hantelpressar först och knäböj sent.
Eddie Vedder är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-06, 13:51   #2077
Noodles
Registered User
 
Noodless avatar
 
Reg.datum: Mar 2005
Ort: Ringhals 2
Inlägg: 3 429
Citat:
Ursprungligen postat av Eddie Vedder Visa inlägg
En låg frekvens av Noodles är bättre än ingen Noodles.

Det är kul att ha dig tilbaka, du har varit saknad. Bra att prioritera hantelpressar först och knäböj sent.
Tack. Det är kul att se att träningen flyter på som vanligt för dig.

Sjävklart går beachmusklerna först. Vem har någonsin haft nytta av benstyrka?
__________________
Runner without a cause
Noodles är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-06, 17:10   #2078
Eddie Vedder
Registered User
 
Eddie Vedders avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 33 687
Citat:
Ursprungligen postat av Noodles Visa inlägg
Vem har någonsin haft nytta av benstyrka?
Exakt. Det finns teorier om att det ger mycket testoutsöndring som i så fall skulle kunna ha sekundär effekt på de viktiga musklerna såsom biceps och bröst.

Så om man nu skulle lägga det före är det ju givetvis bara ur discosynpunkt även det.
Eddie Vedder är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-11, 22:12   #2079
Noodles
Registered User
 
Noodless avatar
 
Reg.datum: Mar 2005
Ort: Ringhals 2
Inlägg: 3 429
Fredag

Styrketräning

60 minuter

Samma helkroppspass som förra gången. Blodsockret var lågt redan efter halva passet och jag var allmänt trött. Antagligen en reaktion på att jag var utbränd av att ha behövt jobba två dagar på raken efter julledigheten.


Lördag

Löpning

10 km

5:01 min/km

Ett lugnt och försiktigt pass i halt väglag. Mina skor är nästan helt slut nu. Jag vill helst vänta med nya tills det värsta snöslasket är borta. Får väl se om det går.


Måndag

Styrketräning

60 minuter

Samma helkroppspass igen. Jag slängde in ett par extra set med knäböj bara för att få bli extra trött i benen. Dessutom har Eddie sagt att det bygger beachmuskler.
__________________
Runner without a cause
Noodles är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-11, 22:28   #2080
GurraGo
Registered User
 
GurraGos avatar
 
Reg.datum: Apr 2007
Ort: Haparanda
Inlägg: 1 467
Ser ut som att du kommit igång bra. 05 min är inte fy skam när det är halt väglag
__________________
Jag ödslar fortfarande tid på löpare jag kallar hamburgare; de kommer aldrig att löpa på några rekordtider men de kan uppnå sin egen potential.
- Bill Bowerman

Blod,svett och tårar - min journal
GurraGo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-14, 22:25   #2081
Noodles
Registered User
 
Noodless avatar
 
Reg.datum: Mar 2005
Ort: Ringhals 2
Inlägg: 3 429
Citat:
Ursprungligen postat av GurraGo Visa inlägg
Ser ut som att du kommit igång bra. 05 min är inte fy skam när det är halt väglag
Tackar! Det känns helt ok med tanke på det hala väglaget. Speciellt med tanke på hur min form har känts i övrigt. Frågan är hur lång tid det tar innan jag får upp längden på passen igen. Efter LL tappade jag som vanligt motivationen att springa längre. Jag ska försöka hitta tillbaka till långpassen igen.
__________________
Runner without a cause
Noodles är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-01-14, 22:33   #2082
Noodles
Registered User
 
Noodless avatar
 
Reg.datum: Mar 2005
Ort: Ringhals 2
Inlägg: 3 429
Kort sammanfattning av den här veckans träning

Måndag

Styrketräning

60 minuter

Riktigt bra pass. Framför allt kändes knäböjen bra. Funderar på om jag ska börja leka chins igen. Tyvärr är jag rädd för förnedringen om jag inte längre skulle orka så många.

Tisdag. Del 1

Löpning

4,8 km @ 4:57 min/km

Mitt mål nu under januari är mest att väcka kroppen och framför allt min usla kondition. Jag vet att det brukar lossna efter ett tag men just nu känner jag mig mest som en gammal rökare.

Tisdag. Del 2

Innebandy

60 minuter

De avslitna hälsenornas förlovade sport.

Onsdag

Löpning

3,8 km @ 4:51 min/km

Jag vet, distanserna är skrattretande korta. Halkan bekymrar mig allt mindre nu. Det känns som jag äntligen har kommit in i vinterlöpningen igen.

Torsdag

Tennis

60 minuter

Årets första tennispass. Lite ringrostig och halvt motiverad efter en vecka där mycket runt om har tagit fokus. Jag kände mig förvånansvärt loj. Förhoppningsvis har jag mer inspiration nästa vecka.
__________________
Runner without a cause
Noodles är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:54.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)